مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/10/24 18:30:06
کد خبر: 3323

طوبی كوهی خير مدرسه ساز شهركردي از آرزوهايش كه برآورده شد مي گويد؛

عشق معلمی و يادگاري هاي بارزش

آتش عشق به تعليم و تربيت هنوز هم در وجودش شعله ور است. يادگاري هاي با ارزش او در شهركرد آرزوی هايی بود كه با همسرش داشت . حالا همسرش نيست اما مدرسه هايي كه به ياد و نام او ساخته شدند پذيرای دانش آموزان شهركردی است.


به گزارش خبرنگار جامعه خيرين مدرسه ساز  کشور ، طوبي كوهي با ساخت دو مدرسه در شهركرد و اهداي كتابخانه نفيس همسرش به آموزش و پرورش نام نيك از خود و همسرش برجاي گذاشته است. او با بيان اينكه دست تواناي خدواند را در همه مراحل ساخت مدرسه حس كرده است مي گويد : 30 سال عاشقانه در آموزش و پرورش خدمت كردم. دبير بودم و در كنار آن به عنوان راهنماي تعليماتي و بازرس به 32 مدرسه شهركرد سركشي مي كردم. به همین دليل ارتباط نزديكي با دانش آموزان و اوليا و همچنين خيران مدرسه ساز و سلامت داشتم. در كنار آن با تاسيس يك سازمان مردم نهاد (NGO) به مردم بي بضاعت خدمت مي كنم. از همان روزهاي اول كه افتخار معلمي پيدا كردم با همسرم آرزو داشتيم با ساخت مدرسه يادگاري باارزشي از خودمان برجا بگذاريم. همسرم هم در آموزش و پروش خدمت مي كرد. آن سالها توان مالي براي ساخت مدرسه نداشتيم . فقط يك خانه مسكوني داشتيم كه طبقه پايين آن را فروشگاه كرده بوديم. همسرم آرزو داشت مدرسه اي در شهركرد بسازد كه در ايران بي نظير باشد. بعد از فوت همسرم تصميم گرفتم آرزوي او و خودم را برآورده كنم. با درآمد فروشگاه باغي را از برادرم خريدم و مدتي بعد با فروش زمين و باغ و پس انداز هايي كه داشتم اولين مدرسه را سال 83 در ناحيه 2 شهركرد بالاي فلكه چهارمحال ؛ بلوار فارابی ساختم. مدرسه با 2 هزار متر زيربنا كه دوسالن چند منظوره هم دارد. يكي از پيمانكاران ساخت مدرسه برادرم بود و اين مدرسه از نظر استحكام و سرعت ساخت به عنوان مدرسه نمونه شناخته شد.  بعد از آن مدرسه ديگري را سال 84 در ناحيه 1 شهرکرد در سه طبقه به نام همسرم ساختم. مدرسه اي با همه امكانات كه هر وقت دانش آموزاني را كه در آن تحصيل مي كنند را مي بينم احساس آرامش مي كنم.
وي ادامه داد: بعد از ساخت مدرسه كتابخانه همسرم را با چند هزار جلد كتاب نفيس و مرجع و با همه قفسه هاي آن تقديم آموزش و پروش كردم . اين كتابخانه اكنون در پژوهش سراي دانش آموزي است و اساتيد و دانشجويان مي توانند از آن استفاده كنند. من هنوز هم با افتخار همه جا خودم را معلم معرفي مي‌كنم و در همه مراحل ساخت مدرسه شاهد بودم كه خدا چطور مرا ياري مي كند. باور كنيد وقتي اولين مدرسه را ساختم خداوند همانطور كه در قرآن فرموده و در احاديث آمده آنچنان بركت به من داد كه توانستم مدرسه دوم را بسازم . كلنگ ساخت ساختمان مجمع خيرين مدرسه ساز را هم به زمين زديم و انشالله اين ساختمان را هم خواهيم ساخت.
یوسف حیدری

اشتراک گذاری