مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/10/18 19:21:14
کد خبر: 3312

وزیر آموزش و پرورش:

جامعه مستقل خیرین مدرسه‌ساز به عنوان یک نهاد قدیمی خدمات زیادی را به وزارت آموزش و پرورش ارائه کرده است

وزیر آموزش و پرورش در آیین تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز و فعالان اقتصادی سهیم در پویش «کرمان دانا» که همزمان با پرده‌برداری از مجتمع آموزشی حیات طیبه اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد، گفت: خیرین مدرسه ساز، ظرفیت ارزشمندی در رفع کمبود فضاهای آموزشی هستند.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، 

یوسف نوری در همایش تجلیل از خیران مدرسه ساز و فعالان اقتصادی سهیم در ساخت مدارس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در پویش «کرمان دانا» اظهار کرد: خیران انسان های نیک اندیشی هستند و امر خیر مدرسه سازی، کاری بی بدیل است.

وی با تاکید بر اینکه جامعه مسقل خیرین مدرسه ساز به عنوان یک نهاد قدیمی خدمات زیادی را به وزارت آموزش و پرورش ارایه کرده است، افزود: اگر خیران مدرسه ساز نبودند، مشکلات زیادی در آموزش و پرورش و جامعه داشتیم، مجامع خیرین مدرسه‌ساز ظرفیت بسیار ارزشمندی برای رفع کمبود فضاهای آموزشی هستند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: 7 هزار هنرستان در کشور داریم که بیش از 900 هنرستان غیردولتی هستند، باید به هنرستان بیش از این بها داده شود، هنرستان ها باید به مراکز آموزشی با رویکرد خاص و هدفمند شوند.

نوری بیان کرد: اگر بخواهیم به شاخص های اجتماعی و توسعه انسانی برسیم باید به مهارت آموزی بیشتر توجه شود، در برنامه ششم توسعه 50 درصد دانش آموزان ما باید در دوره متوسطه کاردانش و فنی حرفه ای، تحصیل کنند که اکنون این میزان 35 درصد است.

شایان ذکر است، همایش تجلیل از خیرین مدرسه ساز و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در پویش «کرمان دانا» در سالن اجتماعات مدرسه «حیات طیبه» اتاق بازرگانی کرمان با حضور وزیر آموزش و پرورش، برگزار شد.


اشتراک گذاری