مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/10/18 18:43:09
کد خبر: 3310

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان زنجان خبرداد:

احداث ۱۹۰۰ كلاس درس خیر ساز در زنجان / تجهيز و بازسازی بيش از ۴۵۰ مدرسه از دستاوردهاي خيرين مدرسه ساز

فاضلی گفت :خیرین مدرسه ساز استان زنجان از بدو تاسیس تا کنون ۱۹۰۰ كلاس درس ساخته و تعمير و تجهيز بيش از ۴۵۰ آموزشگاه را در کارنامه درخشان خود دارند.


علي اكبر فاضلي مدير عامل مجمع خيرين مدرسه ساز استان زنجان در گفتگو با خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور  گفت : مجمع خيرين مدرسه ساز استان زنجان در سال ۱۳۷۷ تشكيل و تاكنون ۳۱۸ آموزشگاه با ۱۹۰۰ كلاس درس احداث و به آموزش و پرورش استان تحويل داده است .

وی ادامه داد: احداث ۲ باب سالن ورزشي و ۴ باب نمازخانه از ره آوردهاي مجمع بوده و سه پروژه ( يك آموزشگاه 12كلاسه ، يك استخر دانش آموزي و يك كانون فرهنگي - تربيتي ) از محل آورده های خيرين خرد تحت عنوان مدرسه يار درطول اين مدت به صورت مشاركتي ساخته شده است .

وی با تاکید بر اینکه ، تاكنون ۲۲ جشنواره در مركز استان و يك جشنواره در تهران برگزار شده و بركات زيادي براي استان داشته است تصریح کرد: در حال حاضر ۴۳ آموزشگاه نيمه تمام با ۱۷۱ كلاس درس به صورت خیری و مشاركتی در استان فعال است  كه از اين تعداد پروژه نيمه تمام ۱۸ پروژه با۸۴ كلاس در ۹ماهه امسال كلنگ زني شده اند .

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان زنجان با اشاره به اینکه ، از نظر ريالي آورده خيرين در ۹ ماهه سال جاري ۲۰ درصد بيشتر از ۱۲ ماهه سال ۹۹ بوده است بیان کرد :در ۹ ماهه سال جاري ۹ آموزشگاه خير ساز با ۳۲ كلاس درس تكميل و مورد بره برداري قرار گرفته است .

فاضلی اذعان داشت  : اين مجمع طرح مدرسه ياري را به عنوان يكي از استانهاي پيشتاز از حدود ۲۰ سال قبل با شركت فرهنگيان فرهيخته شاغل و بازنشسته اجرايي كرده و در حال حاضر يك سوم فرهنگيان استان (۵۰۰۰ نفر) در اين طرح مشاركت دارند و ماهانه ۴۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ريال از حقوق خود را به امر مقدس مدرسه سازي تعمير و تجهيز مدارس اهدا مي كنند كه از اين محل مجمع در تعمير و تجهيز ۴۵۰ مدرسه و احداث ۳ پروژه مشاركت داشته است.

وی ادامه داد:  مجمع خیرین مدرسه ساز استان زنجان قصد دارد طرح مدرسه ياري را به ساير دستگاههاي اجرايي و اداری استان تسری  دهد و در اين خصوص جلسه ای هم با استاندار محترم تشكيل داده ايم .

فاضلي اضافه كرد :با وجود آنكه سرانه فضاي دانش آموزی استان از ميانگين كشوري بيشتر است ولی مركز استان كمترين سرانه فضا را دارد و يكي از دغدغه هاي ما در مركز استان كمبود شديد آموزشگاه در شهركهای اقماري و نبود حتی يك مدرسه در ۵ شهرك اقماری است .

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان زنجان در پايان از هيئت مديره و كاركنان محترم جامعه خيرين مدرسه ساز كشور و كاركنان محترم سازمان نوسازي مدارس كشور و از همه خيرين مدرسه ساز در اقصي نقاط ايران عزيز تشكر و قدردانی کرد.

نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری