مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/10/14 08:26:24
کد خبر: 3306

دیدار و ابراز همدردی اعضای جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با خانواده مرحوم سید هادی موجانی

اعضای جامعه خیرین مدرسه ساز کشور صبح امروز 14 دی ماه سال 1400 با حضور در منزل سید هادی موجانی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران با خانواده آن مرحوم دیدار و ابراز همدردی کردند .


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، دکتر قفلی  رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، مهندس جعفری  مدیر عامل ، خانم دکتر مهاجرانی معاون توسعه و برنامه ریزی مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور ،  مهندس قورچی بیگی مدیر کل دفتر برنامه ریزی و مشارکت های مردمی سازمان   ، مهندس قلم چی و  حاج آقا فخاری عضو هیات مدیره با حضور در منزل مرحوم سید هادی موجانی با خانواده آن مرحوم دیدار و ابراز همدردی کردند .

دکتر قفلی در این مراسم، با شعری از سعدی صحبتش را اینگونه آغاز کرد. مرده آن است که نامش به نکویی نبرند.

وی ادامه داد: افرادی همچون حاج آقا موجانی همیشه اسمشان ماندگار و یادشان فراموش نخواهد شد و خوش به سعادت ایشان که نام نکو و دعای خیر از خود بجا گذاشتند .

سید محمود موجانی فرزند مرحوم سید هادی موجانی هم ضمن تشکر از حضور اعضای جامعه خیرین مدرسه ساز کشور اظهار داشت : زندگی یک گذر است و بسیار خوشحالم که پدرم با عزت زندگی کردو سه دهه آخر عمر خویش را صرف مدرسه سازی و امور خیریه کرد.

وی با ذکر چند خاطره از پدر عنوان کرد: پدرم همواره ما را وصیت می کرد به روزی حلال و می گفتند من نان خویش را از میان سنگ و به سختی در آوردم.

وی  گفت : پدر در واپسین روزهای عمر خویش به ما گفتند که دوست دارند مبلغی را به عنوان مدرسه سازی کنار بگذارید و ما هم هزینه آموزش و تحصیل کودکان ایتام را متقبل شدیم تا روح ایشان در آرامش قرار بگیرد.

سید محمود ضمن گرامیداشت نام و یاد مرحوم حافظی بنیان گذار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور که در همسایگی مرحوم موجانی زندگی می کرد تصریح کرد:پدر چند شب پیش وصیت کردند که هر روزی فوت شدند در پنج شنبه آن هفته در قم در آرامگاه خانوادگی شان به خاک سپرده شوند.

سید هادی موجانی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران و از موسسین جامعه خیرین و مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران بودند . وی دارای 5 فرزند چهار پسر و یک دختر هستند.

مرحوم موجانی خیر نیک اندیشی بودند که همواره دغدغه کودکان این مرز و بوم را داشتند . ایشان 14 مدرسه با بیش از 150 کلاس درس در شهرستان های استان تهران بنا کردند و بانی ساخت  دو بیمارستان در منطقه محروم جنوب تهران بودند.

مرحوم موجانی در اکثر موسسات خیریه عضو هستند و علاوه بر مدرسه سازی در امر مدرسه یاری هم اقدامات ارزشمندی انجام دادند .

مرحوم سید هادی موجانی در سحرگاه روز 13دی ماه سال 1400 پس از مدتی تحمل بیماری چشم از جهان فرو بست .مراسم خاک سپاری آن مرحوم روز پنجشنبه 16 دی ماه 1400در روز شهادت مادرش فاطمه زهرا سلام الله علیها  در ساعت ۷:۳۰  پس از قرائت روضه ای، از منزل مسکونی خود واقع در خیابان ظفر، خیابان مصدق شمالی، کوی یازدهم (شهید دامغانی)، کاشی ۳۱ در مسیر تربتش تشیع خواهند شد.روحش شاد و یادش گرامی .

نزاکت اللهیاری 



اشتراک گذاری