مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/09/24 19:51:42
کد خبر: 3272

گردهمایی مجامع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران برگزار شد

با حضور مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، مدیران عامل جامعه ومجمع خیرین مدرسه‌ساز کشوروشهرستانهای استان تهران، گردهمایی مجامع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران در سالن ولایت اداره کل برگزار شد.


 به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران استان تهران، با حضور مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، مدیران عامل جامعه ومجمع خیرین مدرسه‌ساز کشوروشهرستانهای استان تهران،کلیه ی اعضای هیات مدیره مجمع استان، رئیس کمیسیون مدرسه یاری جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور و مدیرکل توسعه مشارکتهای سازمان نوسازی مدارس کشور،معاون مشارکتهای اداره کل نوسازی مدارس استان تهران گردهمایی مجامع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران در سالن ولایت اداره کل برگزار شد.

در این گردهمایی سید مجتبی هاشمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حافظی رئیس فقید جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، و آرزوی صحت و سلامتی برای خیر بزرگ شهرستان‌های استان تهران جناب آقای موجانی، گفت: سرانه استاندارد فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز ۸/۵ متر مربع تعریف شده است که میانگین این سرانه در سطح کشور هم‌اکنون حدود ۵/۸ مترمربع است، اما در شهرستان‌های استان تهران این فضا کمتر از ۳ متر مربع است.

وی با اشاره به اینکه در این نشست به دنبال همدلی بین نهادهای مختلف در حوزه مدرسه سازی هستیم، گفت: رویکردهای مختلفی را طرح‌ریزی کردیم، یکی از آنها تقویت جریان خیرین مدرسه ساز است، که به عنوان سرمایه‌های مهم کنار نظام تعلیم و تربیت، همواره باید مورد سپاس و ستایش قرار گیرند.
هاشمی گفت: شناسایی و رفع موانع موجود از جمله وظایف ما برای حرکت پیشروی خیرین مدرسه ساز است و مدیران مناطق می‌بایست با ایجاد ساز و کار مناسب در جهت این راهبرد تلاش کنند.
این مقام مسوول گفت: وجود مرکزی برای دریافت آمار، مشاوره و نیازسنجی فضاهای آموزشی کار بسیار مهمی است که باید ساماندهی شود، امروزه ما با ایجاد "دفتر جهاد مدرسه‌سازی" با هدف در اختیار قرار دادن این اطلاعات مهم در کنار خیرین مدرسه ساز برای توسعه فضاهای آموزشی تلاش خواهیم کرد.
هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه امسال بیش از ۶۴ هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی استان افزوده شده است، گفت: بر اساس این افزایش جمعیت و افزوده شدن ۴۹ مدرسه خیر ساز، همچنان ۲۴۲۶ کلاس بالای چهل نفر و ۲۲۳ کلاس بالای ۴۵ نفر دانش‌آموز در استان داریم، حتی مجبور شدیم کلاس بالای ۵۰ نفر نیز داشته باشیم، این در حالی‌ است 
نفر نیز داشته باشیم، این در حالی‌ است که استاندارد سرانه تعداد دانش‌آموز در کشور عددی به مراتب کمتر از آمار استان ما است.
وی با اشاره به شناسایی ظرفیت‌های جدید و وجود شهرک‌های صنعتی گفت: به دنبال آن هستیم تا با معرفی این ظرفیت‌ها، مسیر حرکت خیرین مدرسه‌ساز را با همراهی مدیران مناطق هموارتر کنیم.

اشتراک گذاری