مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/09/23 06:23:00
کد خبر: 3268

خالقی خبرداد؛

40 درصد مدارس خراسان جنوبی فرسوده است/ افزایش مشارکت خیرین نسبت به سال قبل

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان خراسان جنوبی اظهار داشت : 40 درصد مدارس این استان فرسوده هستند که نیاز به مرمت و بازسازی دارند .


خالقی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان خراسان جنوبی در گفتگو باخبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته  پیشرفت خوبی در توسعه فضاهای آموزشی استان داشتیم به طوریکه  حدود ۹۶ درصد رشد در جذب خیرین  داشتیم.

وی ادامه داد: در جشنواره امسال تا به امروز بیست و سه درصد رشد نسبت به سال قبل داشتیم.

وی به پروژه نیمه تمام دولتی در استان اشاره کرد و افزود:۱۶۰ پروژه در دست اجرا و و آماده بهره برداری هستند و هیچ پروژه ی صدرصد خیری نداریم .

وی به مدارس خیر ساز استان در سال جاری اشاره کردو اظهار داشت :  ۱۶۰ مدرسه در غالب ۴۸۱ کلاس در دست اجرا  و یا به بهره برداری رسیده و 110 کلاس درس آماده بهره برداری است .

خالقی تصریح کرد:  متاسفانه ۴۳ پروژه به دلیل عدم تخصیص اعتبارات دولتی متوقف شده است.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان خراسان جنوبی اذعان داشت :  حدود ۴۰ درصد از مدارس استان در حال حاضر فرسوده هستند که نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با مشارکت خیرین و جامعه خیرین مدرسه ساز کشور توانستیم بخش عمده ای از مشکلات گذشته را مرتفع سازیم و در حال حاضر در وضعیت بحرانی نیستیم اما نیاز به ساخت هنرستان داریم که امیدواریم با مشارکت خیرین بتوانیم آن را اجرایی نماییم چرا که رویکرد جامعه خیرین مدرسه ساز توسعه هنرستان ها با هدف پرورش نیروهای فنی و متخصص است تا دانش آموزان پس از تحصیل بتوانند وارد بازار کار شوند .

وی در پایان گفت : استان خراسان جنوبی با رشد جمعیت دانش آموزی  به خصوص در حاشیه شهرها مواجه است و متاسفانه به دلیل خشکسالی در روستاها مردم وسیله امرار معاش ندارند  و به شهرها مهاجرت می کنند. این قضیه موجب شده در مرکز استان و شهر های بزرگ مهاجرت داشته باشیم و با کمبود فضای آموزشی رو به رو شویم .

محدثه دلیری


اشتراک گذاری