مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/09/21 21:17:46
کد خبر: 3264

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در دیدار با وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

سبک سازی و صنعتی سازی مدارس موضوع قابل بحث در پروژه های خیرین

دکتر قفلی در دیدار با وزیر آموزش اظهار داشت : افزایش قیمت مصالح و زمان بر بودن اجرای پروژه ها انگیزه خیرین را کاهش می دهد لذا ضرورت دارد از روش سبک سازی و صنعتی سازی برای تسریع اجرای پروژه ها استفاده شود.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، دکتر ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، ضمن تبریک به انتصاب آقای دکتر نوری  و تشکر و قدردانی از تلاشهای اقای دکتر کاظمی در دوران سرپرستی این وزارتخانه گفت :  جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،  بعنوان بزرگترین تشکیل مردمی کشور در طول بیش از دودهه گامهای بلندی را برای مدرسه سازی و رفع مشکلات فضاهای آموزش و پرورشی برداشته است . بطوریکه در مناطق محروم این مشارکت به 50 درصد می رسد .

وی ادامه داد : جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، در طی دوسال گذشته با افتخار توانست با جذب خیرین  و همکاری دولت و سازمان نوسازی مدارس کشور پروزه های نیمه تمام را  به اتمام برساند ولی انچه که امروز برای نسل های جوان کشورمان مهم است مهارت آموزی است  تا بتوانند در اینده وارد بازار کار شوند و این امر مستلزم  احداث و تجهیز هنرستان ها می باشند ولی چون تجهیز هنرستان ها خیلی هزینه بر است بهترین روش ایجاد کارگاههای آموزشی در جوار کارخانجات است تا دانش آموزان با بهره برداری از تجهیزات به روز تعلیم ببینند.

وی با اشاره به اینکه ، اقای عسگریان یکی که از خیرین مدرسه سازی که  در صنعت شیشه و بلور  فعالیت می کنند پذیرفتند که هنرستانی در نزدیکی کارخانه خود احداث کنند تصریح کرد: موضوع قابل بحث دیگر موضوع  سبک سازی و صنعتی سازی مدارس  است . امروز تکنولوزی ساخت مدارس در کشورمان پاسخگوی نیاز در زمان مناسب نیست افزایش قیمت مصالح و زمان بر بودن اجرای پروژه ها انگیزه خیرین را کاهش می دهد لذا ضرورت دارد از صنعت سبک سازی و صنعتی سازی برای  سریعتر نمودن اجرای پروژه ها استفاده شود  که من بارها این موضوع را با معاونت فنی و نظارت سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور مطرح کردم .

دکتر قفلی بیان کرد: اکنون جامعه خیرین با دهها نیروی افتخاری کارهای خود را انجام می دهد و تمام هزینه های اهدایی خیرین صرف مدرسه سازی می شود  .

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در خاتمه ضمن قدردانی از همه حاضرین ، برای وزیر محترم آرزوی توفیق الهی را در این مسیر علمی و فرهنگی نمودند .

گفتنی است : در ادامه اعضای محترم هیات مدیره به اتفاق بر اینکه خیرین با عشق و علاقه به این راه قدم نهاده اند و جامعه خیرین بعنوان پایه و اساس سایر امور خیریه ها می باشد بر تداوم این راه مقدس با همیاری و همدلی  تاکید نمودند.


اشتراک گذاری