مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/09/21 12:57:38
کد خبر: 3261

معاون وزیر آموزش و پرورش در جمع خیرین مدرسه‌ساز:

تعهدات خیرین مدرسه‌ساز به بیش از ۳ هزار میلیارد تومان رسیده است

معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، گفت: تعهدات خیرین مدرسه‌ساز در بیست و سومین جشنواره، به بیش از ۳ هزار میلیارد تومان رسیده است که بدینوسیله قدردان حضور ارزشمند این نیک‌اندیشان بزرگ هستیم.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور مهراله رخشانی‌مهر، در نشست صمیمانه وزیر آموزش و پرورش با خیرین مدرسه‌ساز که در دفتر وزارتی برگزار شد، اظهار داشت: خیرین مدرسه‌ساز از حامیان مجموعه آموزش و پرورش و دغدغه‌مند دانش‌آموزان کشورمان هستند که در این راه مقدس حضور فعالی دارند.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به میزان تعهدات خیرین مدرسه‌ساز در سال‌های اخیر، گفت:  23 سال پیش که مجموعه خیرین مدرسه‌ساز فعالیت خود را آغاز کردند، میزان تعهدات آنها حدود 17 میلیارد تومان ثبت شده است، اما امروز به همت و مدد این نیک‌اندیشان بزرگ، میزان تعهدات خیرین در سال جاری به بیش از 3 هزار میلیارد تومان رسیده است.
وی افزود: در طی حدود یک دهه میزان تعهدات خیرین مدرسه‌ساز رقم ثابتی داشته است و تصور همگان بر ادامه روند قبلی و یا کاهش میزان تعهدات خیرین بود، اما تعهدات خیرین نیک‌اندیش در چهار سال اخیر رشد فزاینده‌ای را داشته است به طوری که از 1200 میلیارد تومان به بیش از 3 هزار میلیارد تومان رسید.

رخشانی‌مهر با بیان اینکه طرح تحولی آجر به آجر در راستای جذب مشارکت‌های خُرد مردمی از سال گذشته آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در مجموع چهار پویش مختلف ذیل برنامه تحولی آجر به آجر اجرایی شده است که تاکنون بیش از 1.5 میلیون نفر از مردم که غالبا دانش‌آموزان هستند در امر مدرسه‌سازی مشارکت کردند.

وی اضافه کرد: در طرح «آجر به آجر» موضوع تعداد افرادی که در این امر حسنه مشارکت دارند اهمیت بسزایی دارد و میزان مبالغ دریافتی که از 1000 یا 10 هزار تومان شروع می‌شود، مورد تأکید نیست، لذا ترویج فرهنگ مدرسه‌سازی در این امر مورد توجه قرار گرفت که توفیقاتی هم در این راه حاصل شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اقداماتی که خیرین در امر مدرسه‌سازی انجام داده‌اند، عنوان کرد: خیرین، این نیک‌اندیشان بزرگوار در زمان‌ها و مقاطع حساس همواره پشتیبان امر مدرسه‌سازی بوده و هستند و در مقاطعی که برخی استان‌ها با زلزله و سیل مواجه شدند، در راستای بازسازی مدارس در آن مناطق از هیچ کوششی فروگذار نبودند.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پایان از همراهی تمامی خیرین حقیقی و حقوقی و مجامع خیرین مدرسه‌ساز استانی که مشارکت قابل توجه‌ای در امر مدرسه‌سازی دارند، تشکر و قدردانی کرد.


اشتراک گذاری