مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/09/16 08:49:46
کد خبر: 3257

دانش آموزان کنارک صاحب کلاس درس می شوند

به همت خانم سمیه هاشمی خیر مدرسه ساز دانش آموزان شهرستان کنارک بخش زرآباد روستای کلیری صاحب کلاس درس می شوند.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ؛ چندی پیش عبدالقفار میران زهی یکی از اهالی روستای کلیری با دفتر جامعه خیرین مدرسه ساز تماس گرفت و از مشکلات نبود فضای آموزشی در این شهرستان خبر داد.
با پیگیری های انجام شده و تماس با رئیس آموزش و پرورش شهرستان زرآباد متوجه شدیم دانش آموزان این مدرسه مشکلات زیادی دارند.
تحصیل یکصدو ده نفر دانش آموز در دو کلاس درس
روستای کلیری در بخش زراباد شهرستان کنارک استان سیستان و بلوچستان واقع شده است . این روستا بر پایه سرشماری سال 1395 دارای جمعیتی بالغ بر 434 نفر (120) خانوار است .
شغل مردمی این روستا کشاورزی است ویکی از محروم ترین نقاطی است که کمبود فضای آموزشی دارد. در این روستا تنها یک مدرسه ابتدایی  با دو کلاس درس وجود دارد که  110 دانش آموز در آن تحصیل می کنند.
دانش آموزان پس از مقطع ابتدایی ترک تحصیل می کنند
عبدالعزیز رامش مدیر آموزش و پرورش زرآباد در این خصوص می گوید :مدتها است که دانش آموزان این روستا به دلیل کمبود فضای آموزشی یا از تحصیل بازماندند یا در بدترین شکل ممکن تحصیل می کنند.
وی می گوید: بسیاری از این دانش آموزان پس از پایان دوره ابتدایی به دلیل نبود مدرسه دوره اول متوسطه ترک تحصیل می کنند که این امر در خصوص دختران بیشتر صدق می کند.
وی با اشاره به اینکه ، مدرسه  ابتدایی موجود در این روستا بسیار فرسوده است تصریح کرد: علاوه بر فضای داخلی مدرسه که نیاز به مرمت دارد این مدرسه فاقد سرویس بهداشتی است که می بایست برای آن نیز فکری شود . 
با پیگیری های انجام شده موضوع این روستا را در جامعه خیرین مدرسه ساز کشور مطرح کردیم و خیری اعلام آمادگی کردتا  سه کلاس درس دیگر در فضای فعلی مدرسه ایجاد شود .
خانم هاشمی دبیر کمیسیون اقتصادی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور صبح امروز 16 آذر ماه سال 1400 تفاهم نامه ساخت این مدرسه را به امضا رسانید  که   توسط مجمع خیرین مدرسه ساز ایرانشهر  پیگیری های لازم  انجام  وظرف دو روز عملیات ساخت آن آغاز  خواهد شد این مدرسه بنام زنده یاد امیر سامان انتظاری نامگذاری خواهد شد.
خانم هاشمی میگوید: امیدواریم این مدرسه تا بهار 1401 آماده بهره برداری برای دانش آموزان شود.
امیدواریم  بتوانیم با استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز مدارس دیگری در این روستا  و شهرستان های محروم کشور بنا کنیم تا هیچ دانش آموزی به دلیل نبود مدرسه از تحصیل بازنماند. 
نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری