مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/09/16 07:00:22
کد خبر: 3254

ساخت ۷ هزار کلاس درس خیرساز در کشور تا پایان سال ۱۴۰۰

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در افتتاح مدارس «سید حسن صارمی» و «کوثر» زنجان گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۷ هزار کلاس درس تا پایان سال توسط خیرین مدرسه‌ساز ساخته شود.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، فاطمه مهاجرانی در آیین افتتاح مدارس 6 کلاسه «سیدحسن صارمی» و 4 کلاسه «کوثر» زنجان، ضمن تقدیر از خیرین مدرسه‌ساز، تاکید کرد: مدارسی که توسط خیران ساخته می‌شود، باید با دقت حفظ شود و دانش‌آموزان نیز باید این مهم را با توجه به اینکه مدرسه یادگار یک انسان شریف است، بیاموزند.

وی با اشاره به اینکه از سال 1377 و با تاسیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز، بیش از 30 هزار خیر در ساخت 135 هزار کلاس مشارکت کرده اند، افزود: سهم خیرین در سال 1399، 3 هزار میلیارد تومان بود که رقم بزرگی در شرایط بد اقتصادی و کرونایی کشور است و 2 هزار و 300 میلیارد تومان آن محقق شد.

مهاجرانی ادامه داد: سال 1399 بالغ بر 6700 کلاس درس توسط خیرین ساخته شد و در سال گذشته نزدیک به 49 درصد کلاس‌های درس خیرساز بودند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه مشارکت خیرین در امر مدرسه‌سازی، همان انسان‌سازی و قابل تقدیر است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود 7 هزار کلاس درس تا پایان سال در کشور توسط خیران مدرسه‌ساز ساخته شود.

مدرسه 6 کلاسه سید حسن صارمی با زیربنایی بالغ بر 951 متر مربع، مساحت محوطه 820 مترمربع و با اعتباری حدود 2 میلیارد و 600 میلیون تومان ساخته شده است که از این مبلغ 400 میلیون تومان آن توسط خیر نیک اندیش «سید حسن صارمی» اهدا شده است.

مدرسه 4 کلاسه الحاقی کوثر نیز با زیربنایی بالغ بر 264 متر مربع، با اعتباری در حدود 1 میلیارد و 20 میلیون تومان ساخته شده است که از این مبلغ 500 میلیون تومان آن توسط خیر نیکوکار «صدیقه کیانی» تقبل یافته است.

مهاجرانی همچنین از پروژه در حال ساخت خیری زنده یاد عیوضی (اولین مدرسه سبز استان زنجان)  بازدید به عمل کرد.


اشتراک گذاری