مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/09/07 04:17:16
کد خبر: 3239

دعای خیری که منجر به مدرسه سازی شد

حاج ابوالفضل هندویان خیر مدرسه سازی است که معتقد است با دعای خیر پدر وارد امور خیریه خوصوصا مدرسه سازی شده است.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، تاثیر دعای خیر پدر و مادر بر هیچکس پوشیده نیست . این دعای خیر و توجه ویژه خداوند است که عده ای را در مسیر امور خیر و عام المنفعه قرار می دهد. حاج ابوالفضل هندویان یکی از این خیرین است . وی  بزرگ شده قم منطقه حاج زینل و ساکن تهران است. فوق دیپلم دارد و به کار ساخت وساز مشغول است. مادربزرگ او اهل کشور هفتاد و دو ملت بوده است و این از نام خانوادگی اش پیداست. او متاهل و دارای سه فرزند است . او مدرسه سازی و هر کار خیر دیگری را عاملی برای خودسازی میداند که منشا آن دعای خیر پدر و مادر است . با این خیر نیک اندیش گفتگویی داشتیم که در ادامه می خوانید.

چگونه وارد عرصه مدرسه سازی شدید؟
 
روزی پدرم حاج احمد هندویان مرا همراه خود کرد و به دفترخانه رفتیم . وی منزل مسکونی خود را در قم به نام من کرد. از او علت این کار را پرسیدم و گفتم پدر چرا من؟ شما فرزندان دیگری هم دارید . ایشان پاسخ داد بعدا متوجه خواهی شد. بعد از مدتی پدرم از دنیا رفت. سال ۱۳۸۵در سفر حج بودم. حس و حال عجیب و وصف نشدنی داشتم .تصمیم گرفتم بعد از برگشت از سفر حج کار خیری انجام دهم. خدا وند کمکم کرد و منزل پدری ام را در قم به درمانگاه خیریه سیدالشهدا و یادمان پدرم حاج احمد هندویان تبدیل کردم که  در حالا  حاضرفعال است. لذت این کار تا حدی بود که تصمیم گرفتم ساخت بناهای عام المنفعه را ادامه دهم. در سال 1393 تصمیم گرفتم وارد عرصه مقدس مدرسه سازی شوم. از این رو در جلسات مجمع خیرین مدرسه ساز قم شرکت کردم. حضور در این جلسات منجر شد به ساخت، تکمیل و بهره برداری دو مدرسه در منطقه محروم قم و اینگونه شد که در مسیر مدرسه سازی قرار گرفتم.
 
شما از خانواده محترم شهدا هستید فکر می کنید این امر چه قدر در نیت خیر شما موثر بوده است؟
 
معتقدم روحیه نیکوکاری در همه انسانها وجود دارد، به شرطی که مانع بروز آن نشویم. بعضی وقتها خود انسان مانع از این توفیق می شود. خیلی ها بودند و هستند که کار خیر را مقدم بر هر چیز می دانند. چون یکی از برادرانم شهید شده و دیگری جانباز 70 درصد است، با فضای حاکم بر خانواده های شهدا آشنا هستم؛ شهدا در هر کار خیری پیشقدم بودند. خانواده‌های بزرگوار آنها هم همین طور. یکی از آثار شهدا و خانواده‌هایشان در جامعه ترویج روحیه نیکوکاری است. هرجا که نام و یاد شهید باشد در آنجا نیت خیر موج می‌زند.
 
خانواده چه قدر در این راه همراه و مشوق شما بودند؟
 
پدرم اسطوره بی بدیل انسانیت بود . ما زیر بیرق امام حسین(ع) قد کشیدیم. پدرم  خود خیر و معتمد  و عضوهیات امنا مسجدمحل بود و خود در تخریب و نوسازی مسجد بسیار فعال بودند و همواره مشوق ما برای انجام کارهای خداپسندانه بود. قطعاً اگر زنده بود مرا در این مسیر تشویق می‌کرد، چون از انجام کارهای خیر و مشارکت در حل مشکلات دیگران لذت می‌برد.همین مسله موجب شد تا پس از مرگ او تمام مدارسی که در قم ساختم به نام ایشان بعنوان بانی نامگذاری کنم .امروز نیز همسر و فرزندانم مشوق من در این راه هستند.
 
تا به امروز چند مدرسه و در کجا بنا کردید؟
 
15 مدرسه و سالن ورزشی در استان های خوزستان ، اراک و قم بنا کردم که مدارس قم به نام شهید مهدی هندویان نام گذاری شده و  مدارس بهبهان و تفرش چون به همت دوستانم بوده است بنام پدر ومادرشان میباشد  .دو سالن ورزشی به نام مادرم حاجیه خانم کبری بابا آبیار و یک سالن ورزشی مجهز به نام نامادریم ( پدر پس از فوت مادر همسر اختیار کرده است و زحمت بزرگ شدن ما بعداز خدا با ایشان بوده) حاجیه خانم ربابه شمس الدینی در محل پردیسان قم ساخته ام .
 
او ارادت خاصی به امام رضا ( ع) دارد .به طوریکه مسجد و کانون قرآن علی بن موسی الرضا در مساحت بالغ بر 2500  را در قم ساخته است و زایر سرایی برای دانش آموزان مدارس شهید هندویان در مشهدالرضا   بنا کرده تا با معرفی مدیران مدارس از آن مکان استفاده کنند .
 
نزاکت اللهیاری 

اشتراک گذاری