مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/09/07 04:01:20
کد خبر: 3238

چهلمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور تشکیل شد

چهلمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با حضور رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و اعضای هیات مدیره صبح امروز 7 آذر ماه سال 1400 در محل جامعه خیرین با موضوع برنامه ریزی گردهمایی روسای مجامع برگزار شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، چهلمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور صبح امروز 7 آذر ماه سال 1400  با حضور دکتر قفلی رئیس جامعه ، مهندس جعفری مدیر عامل ، نجفی افشار معاون مدیر عامل و اعضای هیات مدیره ( حاج آقا شاه حسینی ، دکتر اسپرورین ، حاج آقا فخاری ، مهندس قلم چی و خانم ها دانشمهر و میر دامادیان ) خانم گیتی نژاد رئیس موسسه خیریه مهر گیتی ومهندس راد از  بنیاد یاوری در محل جامعه خیرین برگزار شد . 

در ابتدای این جلسه خانم دانشمهر ،دبیر جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در طی جلسه سی و نهم و چهلم (گفتگو با روسای مجامع و انعکاس اخبار آنها در سایت ، برگزاری انتخابات هیات مدیره البرز، تفاهم نامه همکاری بنیاد قلم چی با حوزه علمیه قم ، دیدار با خیرین مدرسه ساز ، حضور اقای شاه حسینی در ایلام و افتتاح شیرخوارگاه و بازدید از مدارس خیری ) را ارائه داد.

وی همچنین در خصوص اقدامات انجام شده ،گردهمایی روسای مجامع گزارشی را ارائه داد که از آن جمله می توان به ،ارسال دعوتنامه ، دعوت از اعضای هیات مدیره دعوت از مسئولین رتبه کشوری ، محل برگزاری گردهمایی روسای مجامع در سالن استانداری ، سین جلسه و ... اشاره کرد.

مهندس جعفری اظهار داشت : متاسفانه دو سالی است که به دلیل شیوع بیماری کرونا گردهمایی روسای مجامع برگزار نشده که مقرر شد در تاریخ 10 آذر این همایش در استان البرز برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد: توجه به مدرسه یاری در کنار مدرسه سازی،توجه به مدارس فنی و حرفه ای ، ساخت و ساز مدارس عشایری ، صنعتی سازی مدارس ، ازجمله مواردی است که در جلسات مطرح شده و می بایست در این گردهمایی مطرح شود.

دکتر اسپرورین با ارائه گزارشی از  اقدامات انجام شده برای این گردهمایی اظهار داشت  :امکانات آماده است برنامه ریزی های لازم انجام شده و سین برنامه آماده است که از دوستان می خواهم نقطه نظرات و پیشنهادات خود را  ارائه دهند.

دکتر مهاجرانی در ادامه این جلسه بیان کرد: مجامع خیرین در کنار نوسازی و آموزش و پرورش باهمکاری هم انجام وظیفه می کنند.

وی با اشاره به اینکه ، بیشترین همدلی را در شرایط فعلی می طلبیم ادامه داد: هیچ کس از اینکه بودجه سازمان به اوراق سه ساله پرداخت شده خوشحال نیست و ما شرمنده خیرین هستیم و  بیشترین همدلی را در شرایط فعلی می طلبیم.

مهندس قلم چی اذعان داشت : گردهمایی روسای مجامع باید طوری برگزار شود که خروجی خوب داشته باشد.

وی ادامه داد:همه حضار در جلسه ایده هایی دارند و بهتر است زمان طوری برنامه ریزی شودکه همه بتوانند نقطه نظرات خود را مطرح کنند .

وی تصریح کرد: برای اینکه جلسه متعادل و متوازن برگزار شود می بایست همه روسای مجامع گزارشی از ساخت ، بهره برداری از مدارس ، مدارس در حال ساخت، مدارس نیمه کاره را در تایمی معین ارائه دهند.

خانم میردامادیان که به صورت آنلاین در جلسه حضور داشت گفت:  باید از روسای مجامع تکریم و تجلیل کنیم چرا که این افراد پشتوانه جامعه خیرین هستند و نهضت مدرسه سازی را با مشارکت خیرین ادامه می دهند. 

حاج آقا فخاری افزود: با توجه به مشکلات موجود بهتر است بحث مدرسه یاری و مشکلات مدارس خیر ساز در این گردهمایی مطرح شود.

خانم گیتی نژاد بنیانگذار موسسه مهر گیتی در ادامه جلسه هیات مدیره به بررسی مشکلات پروژه های این موسسه اشاره کردو  اذعان داشت : در سال 98در راستای از بین بردن مدارس سنگی 16 مدرسه را تقبل کردیم .

وی ادامه داد: بعد از مدتی پیشنهاد دادند که مدارس پیش ساخته را جایگزین مدارس سنگی نماییم که ما سهم خود را تامین اعتبار کردیم .

وی خاطر نشان کرد: با پیگیری های مدون بعد از دو سال در آبان ماه سال جاری سازمان نوسازی گفتند که 6 تا از مدارس آماده بهره برداری است که زمانی که برای افتتاح رفتیم با کانکس فاقد انشعابات و سرویس بهداشتی مواجه شدیم که این امر جای تاسف دارد و از جامعه خیرین مدرسه ساز کشور خواهشمندیم که پیگیر اینگونه مشکلات باشند.

مهندس راد مدیر عامل بنیاد یاوری هم در ادامه این جلسه به مشکلات این بنیاد در ساخت مدارس اشاره کردو گفت: ما به عنوان خیرین ، سازمان نوسازی به عنوان متولی و آموزش و پرورش همه بر روی یک سکو نشستیم و یک هدف را دنبال می کنیم .

وی با تاکید بر اینکه جامعه یاوری بیش از 40 سال قدمت دارد ادامه داد:این بنیاد در سه سال گذشته یکی از مشوقین ساخت مدارس در استان سیستان وبلوچستان است و تا به امروز هزار و صد مدرسه ساخته است 

وی از جامعه خیرین مدرسه ساز کشور درخواست کرد که نباید مشکلات پیش روی خیرین موجب کاهش دلگرمی خیرین شود.

گفتنی است : گردهمایی روسای مجامع 10 آذر ماه سال 1400 در استان البرز برگزار خواهد شد . در این روز از ساختمان جدید مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز نیز بهره برداری می شود.

نزاکت اللهیاری 



اشتراک گذاری