مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/09/02 09:29:43
کد خبر: 3233

با ساخت مدرسه احساس آرامش می کنم

رامین صدیقی یکی از خیرین مدرسه ساز کشور است که معتقد است ساخت مدرسه به او احساس آرامش می دهد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،مدرسه مهم‌ترین مکانی است که فرزندان این مرزو بوم ،می‌توانند در آن رشد کنند ، تربیت شوند ، بیاموزند ، اصول انسانی را فرا بگیریند و در نهایت به پیشرفت و آبادانی کشور کمک کنند.

برای تحقق چنین امری نیازمند آن هستیم که تمامی دانش آموزان از عدالت آموزشی بهر ه مند شوند و به طور مساوی از خدمات و امکانات آموزش و پرورش استفاده کنند. کشور ما ایران دارای دانش آموزان بسیار مستعدو باهوشی است که در نقاط محروم با حداقل امکانات در مدارس کپری و ... با مشقت و سختی تحصیل می کنند و برای کشور افتخار می آفرینند.

توسعه فضاهای آموزشی و برقراری عدالت آموزشی کاری نیست که به تنهایی از عهده دولت برآید و باید همگی دست در دست هم زمینه را برای رشد فرزندانمان محیا نماییم . 

خیرین مدرسه ساز کشور طی 22 سال گذشته توانستند بیش از نیمی از مدارس ساخته شده در کشور را با همت بلند و دستان پر مهر خود بنا کنند و اگر همراهی ها و دلسوزی های آنها نبود قطعا امروز بسیاری از دانش آموزان بدلیل نبود مدرسه  از تحصیل بازمی ماندند . یکی از این خیرین  ،رامین صدیقی است که در ادامه گفتگو با این خیر نام آشنا مهابادی را می خوانید.

لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمایید چگونه با جامعه خیرین مدرسه ساز کشور آشنا شدید؟

رامین صدیقی متولد ۱۳۵۱  ،اهل مهاباد،متاهل و دارای سه  فرزند هستم.پدر بزرگم از خیرین نامدار مهاباد بود .بنده  هم در سال ۷۳ با کمک به آسایشگاه کهریزک قدم در این راه گذاشتم.شغلم  صادرات مواد غذایی به کشور عراق است.من  همسایه دکتر ناصر قفلی ریس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور هستم و پس از مراودت با این خیر و تشویق ایشان  تصمیم گرفتم وارد عرصه مدرسه سازی شوم.

چرا مدرسه سازی را انتخاب کردید؟

تصمیم گرفتم در زادگاهم مهاباد کاری برای دانش آموزان انجام دهم.مدرسه سبز را بنا کردم که ازپنل های انرژی خورشیدی بهره می برد.برای ساخت این مدرسه مبلغی بالغ بر  ۳۰ میلیارد تومان هزینه کردم و به جرات می توانم بگویم یکی از مدرنترین مدارس ایران است .تلاش کردم از بهترین مصالح ساختمانی استفاده کنم . دوست دارم فرزندان این مرز و بوم در مدارسی تحصیل کنند که در شان آنها است .

مدرسه سازی چه تفاوتی با دیگر کارهای خیر دارد؟

در گذشته آرزو داشتم سالی ۱۰۰۰ بسته معیشتی میان خانواده های نیازمند توزیع کنم. از 20 بسته شروع کردم و امروز  به لطف خدا چندین سال است که سالی ۳ هزار بسته معیشتی به نقاط محروم کشور هدیه می کنم.وارد شدن در کارهای خیر به انسان حس خوبی را منتقل می ‌کند اما مدرسه سازی به من آرامشی را هدیه داد که در طول زندگیم آن را تجربه نکرده بودم.با وجود مشکلات اقتصادی کشور و گرانی مصالح خداوند را شاکرم که توفیق داد این مدرسه را به بهترین نحو ممکن بسازم.             

خانواده شما چه قدر در این راه همراه شما بودند؟

دعای خیر پدرو مادرم و همراهی های همسرم موجب شد این کار را با اشتیاق وصف نشدنی ادامه دهم و تصمیم دارم باز هم مدرسه بسازم.پدر و مادرم در مهاباد احساس غرور می کنند و مرا در این راه تشویق می کنند.

 به گفته رئیس بهداشت مهاباد،  آقای صدیقی علاوه بر مدرسه سازی و تهیه بسته های معیشتی در سال ۹۹ با کمک به بیمارستان امام خمینی مهاباد و تامین 42 قلم، تجهیزات پزشکی  این بیمارستان موجب شد 15 درصد مرگ و میر ناشی از کمبود تجهیزات بیمارستانی بیماری کرونا کاهش یابد .

گفتنی است : کمک به پاکبان های محترم شهرداری پیرانشهر،مهاباد،سردشت،میاندوآب نیز بخشی از خدمات این خیر بزرگوار است. 

 نزاکت اللهیاری



اشتراک گذاری