مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/08/27 21:21:24
کد خبر: 3228

دکتر قفلی خبر داد؛

تهران ، سیستان و بلوچستان و البرز کمبود فضای آموزشی دارند

رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشوراعلام کرد: سه استان البرز،تهران و سیستان و بلوچستان به لحاظ فضای آموزشی پایین ترین سرانه را در کشور داشته و در این بخش دارای محرومیت مضاعف هستند.


ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز  کشور ،  عصر سه شنبه در مجمع عمومی عادی هیات امنای خیرین مدرسه ساز، انتخابات هیات مدیره و بازرسان مجمع  خیرین استان البرز که در سالن اجتماعات امام علی (ع)  کرج برگزار شد، اظهارداشت: همدلی و همکاری آموزش و پرورش، سازمان نوسازی مدارس و جامعه خیرین مدرسه‌ساز به یک الگوی موفق در کشور مبدل شده است.
وی با اشاره به اینکه خیرین مدرسه ساز جان،مال و آبروی خود را برای ساخت آینده کودکان کشور گذاشته اند،خاطرنشان کرد: تمام تلاش ها و دغدغه همه ما فراهم کردن شرایط مناسب تحصیل، در اقصی نقاط کشوربه ویژه در سه استان محروم تهران، سیستان و بلوجستان و البرز است.
وی بیان داشت: با همراهی دولت و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس طی ماه های اخیر  موفق شدیم ۴۰ هزار کلاس درس نیمه‌تمام را تعیین تکلیف کنیم.
قفلی تصریح کرد: همراهی خیرین سرمایه ارزشمندی است که باید راهکارهای مناسبی را برای توسعه و استفاده از آن پیدا کنیم و در جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور کارگروه ها مختلفی را  تشکیل دادیم.
وی با بیان اینکه بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین در ساخت مدارس ضرورت دارد، اضافه کرد: برای تسریع در عملیات اجرایی پروژه‌ها و کاهش هزینه تمام شده باید برنامه ریزی کرد.
قفلی  ادامه داد: ساخت مدارس با سیستم‌های نوین باید در دستورکار خیرین مدرسه‌ساز قرار گیرد و سبک‌سازی و ارزان‌سازی نیزمدنظر قرار گیرد.
رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ادامه داد: انجمن خیرین مدرسه ساز سه برنامه راهبردی را مد نظر دارد که اولین برنامه آن مدرسه یاری با هدف افزایش کیفیت بویژه در مناطق کمتر برخوردار طراحی شده است.
وی برنامه دیگر راهبردی خیرین را هیات امنایی مدارس ساخت خیرین ذکر کرد و افزود: دراین برنامه خیرین به مدارس ساخت خود رجوع کرده تا مشکلات آن مدارس را رفع کنند.
قفلی عنوان کرد: سبک سازی از دیگر برنامه های راهبردی این مجمع است زیرا خیرین از طولانی شدن زمان ساخت مدرسه شاکی هستند و سبک سازی  موجب ارزان شدن و کوتاه شدن مدت زمان تحویل  فضای آموزشی طی چند ماه می شود که ترغیب خیرین به کار نیک را به همراه دارد.
وی گفت: دانش آموزان سال ها به مدرسه می روند و در نهایت بیکار می شوند پس باید مهارت آموزی صورت گیرد و مشارکت عمومی برای ساخت هنرستان به کار گرفته شود لذا خیرین با مشارکت یکدیگر می توانند یک دبیرستان بسازند و در نهایت هر کلاس درس به نام یک خیر نامگذاری شود.
رییس جامعه خیرین مدرسه ساز با اشاره به وجود شهرک های صنعتی  متعدد در کشور  بیان داشت:   انتظار می رود  در این شهرک ها زمین برای ساخت  هنرستان تامین شود تا  بتوان با کمک خیرین و  ساخت این گونه فضاها ، ارتباط بین کار و مهارت برای آینده سازان  برقرار گرد.
وی تاکید کرد: اگر به مهارت آموزی دانش آموزان توجه نکنیم شاهد افزایش بیکاری درآینده  خواهیم شد.
استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری