مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/08/27 21:02:05
کد خبر: 3226

بانوي خير به ياد همسرش هنرستان دخترانه اي در روستاي پلان دشت ياري ساخت ؛

نام نيك كه به يادگار ماند

دختران روستاي پلان در منطقه دشت ياري استان سيستان و بلوچستان اين روزها با خوشحالي پشت نيمكت‌هاي هنرستان مي نشينند تا هنر زندگي كردن را بياموزند. هنرستاني كه به ياد پزشك خير و فداكاري ساخته شد كه در طول سالها خدمت به مردم در اين انديشه بود كه نام نيك از او به يادگار بماند.


به گزارش خبرنگار جامعه خيرين مدرسه ساز ؛دكتر فهميه ميرناصري بانوي خيّري كه به ياد همسرش هنرستان دخترانه اي را در روستاي پلان منطقه دشت ياري در 100 كيلومتري چابهار ساخت از ايده ساخت اين مدرسه و لحظه هاي زيبايي كه در كنار دختران اين روستاي محروم تجربه كرد اينگونه گفت.

من و همسرم دكتر حميد رضا منصوريان هردو عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي يزد بوديم. 28 سال در اين دانشگاه به دانشجويان خدمت كرديم. همسرم راديولوژيست بود و با عشق به مردم خدمت مي كرد. او در طي اين سالها راديولوژي يزد را احيا كرد و سالها معاون آموزشي دانشگاه بود . عاشقانه به بيماران خدمت مي كرد و حتي فراتر از وظيفه اي كه داشت براي بيماران وقت مي گذاشت. هميشه كار خير مي‌كرد و دوست داشت اين كار را تا زماني كه زنده است ادامه بدهد. دوست داشت بعد از مرگ نام نيك از او به يادگار بماند. بعد از مرگ همسرم تصميم گرفتم كاري كنم تا نام او براي هميشه زنده بماند. مدرسه سازي بهترين گزينه اي بود كه احساس كردم مي تواند به فرهنگ كشور كمك كند. مدرسه سازي در ارتقاء آموزش و فرهنگ مردم بخصوص در مناطقي كه از داشتن امكانات محروم هستند كمك مي كند. ساخت مدرسه در اين مناطق باعث مي شود تا انسان هاي آن منطقه بينا تر شوند و نگاه تازه اي به زندگي پيدا كنند. در پزشكي هميشه تاكيد مي كنيم آموزش و پيشگيري مقدم بر درمان است. مدرسه يكي از همان ابزارهاي آموزش است كه مي تواند مردم بخصوص نسل نوجوان و جوان را نسبت به مسايل بهداشتي و درماني آگاه كند.

وي افزود: دوست داشتم در منطقه اي مدرسه بسازم كه نياز به مدرسه دارند. با گروه انجمن ياران نيكوكار جامع كه بيش از 10 سال است در منطقه سيستان و بلوچستان كار مدرسه سازي و كارهاي فرهنگي مي كنند آشنا شدم. آنها سالهاست كه با مردم منطقه محروم دشت ياري رفت و آمد دارند و فرهنگ مردم اين منطقه را مي شناسند. همه بچه هاي اين گروه اهل تهران هستند ولي سالهاست عاشقانه به مردم منطقه دشت ياري خدمت مي كنند .ارديبهشت سال 99 با پيشنهاد اعضاي اين گروه قرار شد در روستاي پلان يك باب هنرستان دخترانه بسازم. تحقيقاتي كه توسط اعضاي اين گروه انجام شده بود نشان مي داد اين منطقه هنرستان دخترانه ندارد و خيلي از دختران دانش آموز كه علاقه به هنر دارند نمي توانند ادامه تحصيل بدهند. با هزينه يك ميليارد توماني در 13 ماه اين هنرستان را ساخته شد و دو هفته قبل در اختيار دانش آموزان اين روستا و روستاهاي اطراف قرار گرفت. اين هنرستان سه كلاس درس و سه كارگاه دارد و قرار است هنرهاي دستي بخصوص سوزن دوزي كه هنر زنان اين منطقه است به شكل علمي در اين هنرستان تدريس شود. روزي كه قرار بود مدرسه افتتاح شود براي من فراموش نشدني است. وقتي نام همسرم را بر بالاي مدرسه احساس كردم او به آرزويش رسيد. دختران دانش‌آموز براي ما سرود خواندند و با شوق زياد به كلاس رفتند. دراين مراسم غذاهاي محلي توسط دختران روستايي تهيه و به نمايش گذاشته شده بود.

دكتر ميرناصري در ادامه از پروژه ساخت خوابگاه گفت و ادامه داد:يكي از  اعضاي گروه ياران نيكوكار جامع چند سال قبل به ياد پسرش براي دانش آموزان اين روستا كتابخانه ساخت . شوق دختران روستايي باعث شد تا پروژه بعدي كه ساخت خوابگاه دخترانه را هم برعهده بگيرم و باتوجه به ايكه زمين آن هم تامين شده است به زودي كلنگ ساخت خوابگاه دخترانه را هم به زمين مي زنييم تا در آينده دختران دانش‌آموز از روستاهاي دور هم بتوانند براي ادامه تحصيل به اين هنرستان بيايند. شوق آموختن در ميان دختران روستاهاي اين منطقه آن قدر زياداست كه با تاريك شدن هوا تعدادي از آنها براي ياد گرفتن زبان انگليسي در كتابخانه جمع مي شوند تا زبان ياد بگيرند. همه اينها تحسين برانگيز است و خوشحالم كه نام همسرم ماندگار شد.

یوسف حیدری


اشتراک گذاری