مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/08/25 10:02:14
کد خبر: 3224

ساخت مدرسه موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود

رضا نظری خیر مدرسه ساز که تا به امروز به همراه برادر خود 10 مدرسه در کشور ساخته است معتقد است ؛گسترش فضاهای آموزشی موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، برای ساختن آینده ای روشن درکشورمان می بایست به وضعیت آموزشی جامعه توجه ویژه داشته باشیم .آینده هر جامعه در تعداد کارخانه ها، مراکز تولیدی،  تعداد فروشگاه ها ، تعداد شعب بانک ، طول بزرگراه ها و تعداد فرودگاه ها نیست، بلکه دانش آموزان هستند که سرنوشت یک جامعه را تعیین می کنند.در کشور ما ایران ،دانش آموزانی هستند که به دلیل نداشتن مدرسه از تحصیل بازمانده اند . جامعه خیرین مدرسه ساز کشور  در سال 1378 توسط مرحوم حافظی بنیان گذاری شد . امروز خیرین مدرسه ساز بیش از نیمی از مدارس کشور را با دستان پر مهر خود بنا می کنند و دغدغه ای جز برطرف کردن مشکلات فضاهای آموزشی ندارند. یکی از این خیرین مدرسه ساز  برادران نظری هستند. در ادامه گزارشی از فعالیت های ارزشمند آنها رامی خوانید.

برادران نظری در شهرستان پیرانشهر استان آذربایجان  غربی، در خانواده ای خیر دیده به جهان گشودند ‌. رضا نظری متولد ۱۳۵۱ متاهل و دارای ۴ فرزند و علیرضانظری متولد 1357 متاهل و دارای 4 فرزند است.قدم نهادن در کار خیر را با الگو گرفتن ازپدر ،مادر و پدربزرگشان آموختند و سعی کردند ادامه راه آنها باشند.تا به امروز ۱۰ مدرسه در کشور بنا کردند  و معتقد هستند ساخت مدرسه موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود .

آقای نظری می گوید: ساخت مدرسه را با خرید یک آجر آغاز کردم و لذتی که در این راه تجربه کردم با هیچ چیز دیگر قابل قیاس نمی دانم.

این خیر نیک اندیش ادامه می دهد:برای مسافرت به یک کشور آمریکایی مسافرت کرده بودم سرخ پوستی صنایع دستی رو بر روی دستش می فروخت .با اصرار از من خواست از او خرید کنم .او معتقد بود با خرید یکی از محصولاتش خوشبخت می شوم و خوشبختی انسانهای خوبی هستند که در مسیر زندگی با آنها مواجه خواهیم شد.صحبت او ملکه ذهنم شد .به نظر من یکی از اون انسانهای خوبی که خداوند برسر راه من قرار داد آقای کسایی مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان آذربایجان غربی و آقای افشار معاون مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز است‌.

او از نقش برادر خود علیرضا نظری در ساخت مدرسه می گوید و معتقد است ؛ اگر همراهی های او نبود قطعا نمی توانست در این مسیر بدرخشد.مدارس برادران نظری با همراهی و همکاری این دو برادر ساخته شده است و دانش آموزانی که در مدارس آنها تحصیل می کنند آرزو دارند روزی خیر مدرسه ساز شوند.این امر مشوق برادران نظری شد تا بر تعداد این مدارس بیافزایند. 

آقای نظری ادامه می دهد:مدرسه ای دریکی از روستاهای سراب ساخته بودم.روزی که برای افتتاح مدرسه رفتم دانش آموزی نزدیکم شد و گفت: خداوند خیرتان بدهد که این مدرسه را ساختید ما مانده بودیم زمستان چه کنیم.در این لحظه احساس غرور و شادی کردم و موجب شد که مدرسه سازی را مصمم تر دنبال کنم.

خیرین مدرسه ساز معتقدند قدم گذاشتن در کار مدرسه سازی برکت مال آنها را دوچندان کرده است .آنها اعتقاد دارند هیچ کاری مقدس تر از مدرسه سازی نیست.

نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری