مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/08/25 09:02:56
کد خبر: 3222

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس خبرداد:

حضور 350 بانوی خیر مدرسه ساز در فارس/راه اندازی رادیو خیرین مدرسه ساز

رضازاده گفت : 350 بانوی خیر مدرسه ساز در استان فارس فعالیت می کنند.


حمید رضا زاده مدیر عامل مجمع خيرين مدرسه ساز استان فارس درگفتگو با خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور اظهار داشت : مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس ، جزء اولين مجامع كشوری است كه در سال ۱۳۷۸ با هدف، جلب مشاركت و كمك هاي مردمي و دولتي در امر عمران و توسعه فضاهای آموزشي و پرورشی و اشاعه فرهنگ مدرسه سازی تشکیل شد.

وی ادامه داد: مجمع خیرین مدرسه ساز فارس طی 23 سال فعالیت مستمر ،دستاوردهای بسیاری در امر تکریم و تقدیر از خیرین مدرسه ساز در کارنامه خود دارد. در این راستا مجامع خیرین مدرسه ساز در 34 شهرستان استان فارس تشکیل گردیده و همگی فعال می باشند.

وی تصریح کرد: به جهت تکریم از مقام خیرین نیک اندیش استان، اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز و واحد مشارکت های نوسازی مدارس فارس به صورت مستمر از خیرین عزیز عیادت می نمایند. همچنین مصاحبه های تصویری و صوتی با خیرین عزیز تحت عنوان میراث ماندگار و برنامه های زنده تلوزیونی در شبکه سیمای فارس به صورت مستمر تهیه و پخش می شوند. در این برنامه ها رییس و مدیران عامل مجامع خیرین مدرسه ساز استان و مدیر کل نوسازی مدارس به معرفی مجامع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان فارس پرداخته و فعالیت های مجامع را شرح می دهند.

رضا زاده بیان کرد:  جهت ثبت و انعکاس فعالیت های این عزیزان نیک اندیش، مجله ای تحت عنوان میراث ماندگار شامل کلنگ زنی، افتتاحیه، جشنواره های خیرین مدرسه ساز شهرستانی و استانی، عقد قرارداد، معرفی خیرین متوفی و بازدید مسوولین کشوری از پروژه های خیری، به صورت سالیانه به چاپ می رسد که شامل گزارشی جامع از فعالیت های خیرین مدرسه ساز می باشد. این مجله به همراه اقلام فرهنگی شامل بروشور اطلاعات پروژه های خیرساز، برگ نظرسنجی، برگ اعلام تعهد خیر و خودکار در طول سال بین خیرین مدرسه ساز و عزیزانی که مایل هستند به جمع خیرین بپیوندند پخش شده  و در دسترس عموم قرار می گیرد.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس افزود:شبکه اطلاع رسانی این مجمع از برترین شبکه های اطلاع رسانی مجامع خیرین مدرسه ساز کشور بوده که شامل سایت مجمع خیرین مدرسه ساز فارس به آدرس farsmkm.ir ، اینستاگرام و واتساب به آدرسfarsmkm ، می باشند که همگی فعال بوده و اخبار و فعالیت ها به صورت روزانه در هر یک درج می گردد.

وی اظهار داشت : به منظور تکریم خیرین مدرسه ساز استان فارس رادیو خیری فارس راه اندازی شد. در رایو خیری فارس داستان زندگی خیرین و نحوه مشارکت این بزرگواران در امر مقدس مدرسه سازی به صورت داستان صوتی ضبط و هر 15 روز در شبکه های اطلاع رسانی جمعی منتشر می شود.

وی تصریح کرد:  جهت استفاده حداکثری از ظرفیت منابع اطلاع رسانی، اخبار مشارکت خیرین گرانقدر استان، روند پروژه ها و افتتاحیه مدارس خیرساز به صورت مستمر در روزنامه های معتبر استانی و بین المللی به چاپ می رسند.

وی ادامه داد: با پیشنهاد مجمع خیرین مدرسه ساز داراب در سال 1392 طرح خشت های ماندگار آغاز شد. در این طرح خشتهایی طلایی رنگ به صورت نمادین تهیه شد که هر یک به مبلغ 5.000.000 ریال به فروش می رسید. هر یک از عزیزان با خرید یکی از این خشت ها در ساخت مدارس خیر ساز مشارکت می نمودند. در انتها مبالغ جمع آوری شده منجر به ایجاد مدرسه ای به مساحت 2200 متر مربع در شهرستان داراب شد. سپس این طرح در دیگر شهرستان های استان فارس بسط و گسترش یافته و تا به امروز در حال اجرا می باشد.

رضا زاده افزود: از دیگر فعالیت های این مجمع جهت اهدای لوح تقدیر، تهیه بنر برای مناسب ها، تهیه کارت دعوت، برگزاری مسابقه شهر و نقاشی بین دانش آموزان مدارس خیرساز، چاپ کتاب زندگینامه، چاپ کتاب یک صفحه ای، تهیه و توزیع بروشور، نصب استند در بانک ها و ادارات، تهیه کلیپ های دانش آموزی، تهیه سرودهای خیری در راستای تکریم مقام شامخ خیرین مدرسه ساز استان فارس می باشد.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس گفت :درخصوص ارتباط با خیرین خارج از کشور، مجمع خیرین مدرسه ساز فارس به عنوان استان معین 3 همایش در کشور امارات عربی متحده برگزار نموده که به دنبال آن، مجامع خیرین در کشورهای ترکیه و چند کشور اروپایی نیز ایجاد گردید.

وی بیان کرد: نقش بانوان خیر مدرسه ساز نیز در احداث مدارس در استان پهناور فارس بسیار چشمگیر بوده و در حال حاضر با دارا بودن 350 بانوی خیر مدرسه ساز در کشور رتبه اول متعلق به مجمع فارس می باشد.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی امر خیر مدرسه سازی در استان فارس به نحوی بوده است که چندین مرتبه شاهد بوده ایم که خیرین گرانقدری اگرچه بضاعت مالی مناسبی نداشته اند، اما سرمایه اندک و یا دیه فرزند خود را نیز در این امر مقدس اهدا نموده اند.

نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری