مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/08/25 06:24:36
کد خبر: 3219

با حضور رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،

سی و نهمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد

سی و نهمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، با حضور رئیس ،مدیر عامل،معاون مدیر عامل و اعضای هیات مدیره صبح امروز سه شنبه 25 آبان ماه سال 1400 در محل جامعه خیرین برگزار شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، سی و نهمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور صبح امروز سه شنبه 25 آبان ماه سال 1400 در محل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور باحضور دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، مهندس قورچی بیگی مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور و اعضای هیات مدیره ( حاج اکبر ابراهیمی ، مهندس قلم چی ، دکتر اسپرورین ، حاج اقا فخاری ، دکتر جمالزاده و خانم ها میردامادیان و دانشمهر) مهندس جعفری مدیر عامل ، نجفی افشار معاون مدیر عامل ، مهندس چگینی کارشناس سازمان نوسازی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه خانم دانشمهر ،گزارشی از جلسات جامعه خیرین مدرسه ساز طی جلسه سی و  هشتم و سی و نهم(برگزاری بیست و سومین همایش خیرین مدرسه ساز کشور ، صحبت های مقامات در این جشنواره ، رونمایی از سردیس دکتر مصلی نژاد ، خانم فرنو  و مرحوم بجستانی مقدم ) حضور مهندس جعفری در جلسه فرمانداری بابل ، رونمایی از کتاب خیر مدرسه ساز اقای هاشمی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان چهار محال بختیاری ، دیدار خانم دکتر یاوری رئیس سازمان استعداد های درخشان با دکتر قفلی و ....ارائه داد.

در ادامه این جلسه مهندس قورچی بیگی مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور ،ضمن تقدیر و قدردانی از اعضای هیات مدیره و خیرین در جشنواره خیرین مدرسه ساز اظهار داشت :سیاست ما در این جشنواره بر این بود که مدیران جدیدی که به تازگی در دولت جدید منصوب شده بودند به خصوص استانداران جدید در این جشنواره حضور داشته باشند تا آنها را نیز همراه با اهداف خود همسو نماییم  .

وی ضمن تقدیر از حاج آقا فخاری رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان مرکزی ،به خاطر حضور استاندار این استان که بلافاصله بعد از مراسم تودیع و معارفه در همایش حضور بهم رسانید گفت :ازهمه خیرین مدرسه ساز تشکر می کنم و قطعا کم و کاستی هایی وجود داشت که برای آن عذرخواهی می کنم .

مهندس قورچی بیگی با اشاره به اینکه می بایست فرهنگ مشارکت تغییر یابد گفت: فرهنگ چند خیری در ساخت مدارس می بایست گسترش یابد.

حاج اقا فخاری هم ضمن تقدیر از برگزار کنندگان بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز اظهار داشت : متاسفانه در این جشنواره استانها  (روسا ،مدیر عاملین ،خیرین، استانداران) نتوانستد صحبت کنند که این امر باید در جشنواره های بعدی مرتفع شود .

وی تصریح کرد: متاسفانه پروژه های بسیاری از خیرین به دلیل عدم تامین اعتبارات دولتی نیمه کاره رها شده است که از سازمان نوسازی می خواهیم سازو کاری برای این امر اندیشیده شود.

وی به موضوع موالید اشاره کرد و ادامه داد: مدارس فرسوده بسیاری وجود دارد و نیاز ما به مدرسه سازی بسیار زیاد است و در حال حاضر کمبود فضای آموزشی داریم .

مهندس محمد چگینی کارشناس  سازمان نوسازی مدارس کشور ،در ادامه این جلسه گزارشی از اقدامات و برنامه های فنی و تحقیقات سازمان نوسازی مدارس کشور از جمله ، مکان یابی و استقرار فضای آموزشی ، مدیریت سبز فضاهای آموزش و پرورش ، بهسازی و مقاوم سازی فضاهای آموزشی ، صنعتی سازی مدارس ، هویت بخشی به فضاهای آموزشی تربیتی و ورزشی ، برگزاری دوره های آموزشی در خصوص طراحی فضاهای آموزشی ، تشکیل کارگروه معماری سازه و تحقیقات برای کل نوسازی کشور ، تشکیل کارگروه معماری برای استانها ،استفاده از توان و ظرفیت خدمات مهندسین  را ارائه داد.

وی ادامه داد: در سال 85 ستادی تحت عنوان ستاد هویت بخشی و مقاوم سازی  با هدف طرح الگوی مدرسه ایرانی اسلامی تشکیل شد که در ان از اساتید مطرح معماری کشور دعوت شدند و تا به امروز 9 دوره همایش در استان ها برگزار و 9 کتاب در این راستا به چاپ رسیده است.

دکتر اسپرورین در ادامه صحبت های مهندس چگینی با اشاره به اینکه صنعتی سازی در ساخت مدارس موجب افزایش سرعت ساخت و کاهش هزینه ها می شود افزود: متاسفانه طرح هایی که سازمان نوسازی مدارس در اختیار خیرین قرار می دهد به روز نیست .

حاج اقا ابراهیمی با تاکید براینکه ، افزایش هزینه های ساخت و ساز موجب شده برخی از مدارس نیمه کاره باقی بماند اظهار داشت : از خیرین می خواهیم با مشارکت خود، مدارس نیمه کاره را به اتمام برسانند و خود بنده مدارس بسیاری را به اتمام رساندم .

وی ادامه داد: عدم تعهد دولت در پروژه های مشارکتی ، موجب رنجش خیرین بسیاری شده است .

دکتر جمالزاده خطاب به مهندس چگینی گفت: شما سرمایه کشور هستید و نیاز است جامعه از تجربیات شما بهره ببرد اما ،کشور ما در امر ساختمان سازی بسیار عقب است و اقتصاد بیمار دارد و ما باید به سمت صنعتی سازی برویم تا هم در هزینه ها صرفه جویی کرده و هم کار به سرعت پیش برود . این کار علاوه بر گسترش مشارکت خیرین موجب برطرف شدن مشکلات عدیده ای می شود.

وی خاطر نشان کرد: صنعتی سازی مدارس ، خدمت بی بدیل است و  نشانه  رشد و پیشرفت جامعه می باشد.

دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در ادامه این جلسه خطاب به روسای سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار داشت : خواهش می کنم دستور بدهید ؛ مدارس تا 6 کلاس ،صنعتی سازی شود . 

دکتر اسپرورین نیز بیان کرد : برمبنای سطح تورم بانک مرکزی، آورده خیر را در پروژه ناتمام در زمان اتمام به قیمت روز محاسبه کنیم که موجب رنجش و ناعدالتی نشود.

وی با تاکید بر اینکه بهتر است برای ساخت مدارس به سمت صنعتی سازی پیش برویم گفت : بهتر است خیرین مجاز شوند طبق ایین نامه زلزله خود طرح بدهند نه طرحی که ما یا سازمان نوسازی برای آنها مشخص کردیم .

مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه  ساز کشور افزود: دهم آذر گردهمایی روسای مجامع در استان البرز است که پیشنهاد می دهم جلسه ی برای برنامه ریزی در این خصوص تشکیل شود.

مهندس قلم چی در پایان  این جلسه  اذعان داشت :وظیفه جامعه خیرین پیگیری مشکلات خیرین است و بهتر است در این خصوص راهکاری اندیشیده شود.

نزاکت اللهیاری

 

 



اشتراک گذاری