مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/08/22 19:54:40
کد خبر: 3215

تاکیدبرمهارت آموزی دانش آموزان در بیست وسومین جشنواره خیرین مدرسه ساز

بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استانها با تاکید بر مهارت آموزی و تجلیل از خیرین مدرسه ساز، همزمان با سراسر کشور در ارتباط زنده تصویری با معاون اول رییس جمهوری برگزار شد.


معاون اول رییس جمهوری در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور با بیان اینکه سمت و سوی جریان مدرسه‌سازی در کشور به مهارت آموزی جهت داده شود، گفت: در خود مدارس کانون‌های مهارت ایجاد شود یا در بخش فنی و حرفه‌ای موضوع مهارت تقویت شود.

محمد مخبر تاکید کرد که دولت در بحث آموزش مصمم است و آموزش جزو اهداف اساسی دولت است چون زیربنای زندگی بشر آموزش است که هم سعادت دنیا و هم سعادت آخرت را دارد.

وی افزود: غیر از ۲۶ کشور دنیا هیچ کشوری در هیچ شرایطی مدارس خود را تعطیل نکرد و همه مغازه‌ها، مشاغل و اصناف در ایام کرونا تعطیل شدند اما مدارس به دلیل اهمیت موضوع تعطیل نشدند و با هر مشقت و امکاناتی مدارس باقی ماندند که امیدواریم با کمرنگ شدن و از بین رفتن این ویروس منحوس بتوانیم مدارس را دوباره به حالت اول برگردانیم.

 وی ادامه داد: وقتی مدرس ساخته شده و آموزش‌های عادی در آن انجام می‌شود باید بر مهارت آموزی در مدارس هم تاکید شود تا وقتی دانش آموز فارغ التحصیل می‌شود مهارتی داشته باشد نه اینکه بعد از آموزش به دنبال مهارت برود و زندگی خود را ادامه دهد.

مخبر افزود: پس خوب است جریان مدرسه سازی در کشور به این مسیر جهت داده شود یا در خود مدارس کانون‌های مهارت ایجاد شود یا در بخش فنی و حرفه ای مهارت تقویت شود.

معاون اول رییس جمهوری خطاب به خیرین گفت: شما جریان و ماموریت خاصی را دنبال کرده اید اما واقعیت این است که کشور را جز با مدیریت و منابع مردمی نمی‌توانیم اداره کنیم. کشور باید با مدیریت و منابع مردم اداره شود و شما مسیری برای انجام این کار درست کردید که بعد از آن خیران سلامت راه افتاد و این اتفاق بسیار خوبی است.

به گزارش ایرنا ، جشنواره خیرین مدرسه ساز استان همدان با تجلیل از هفت خیر مدرسه ساز به نمایندگی از تمامی خیران استان برگزار شد و در ادامه این جشنواره از بنیاد برکت نیز برای ساخت ۷۹ مدرسه با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان طی ۱۰ سال گذشته در استان همدان تقدیر شد.

از خرم‌آباد هم خبر رسید که سرپرست آموزش و پرورش لرستان در جشنوراه خیران مدرسه ساز گفت: ترویج نیک‌اندیشی از اقدامات تاثیرگذار در جامعه محسوب می‌شود که دستگاه تعلیم و تربیت همواره در این راستا فعال بوده و مهمترین محل تحول فرهنگی است.

سید عیسی سهرابی اظهار کرد: خیران در حوزه‌های مختلف درمانی، بهداشتی و مدرسه سازی اقدامات خوبی را داشته اند و احترام به آنها، تکریم نوعدوستی، میهن پرستی و نیک اندیشی است.

استاندار آذربایجان غربی نیز در این جشنواره سراسری که در مرکز استان و با حضور ویدئو کنفرانسی معاون اول رییس جمهوری برگزار شد با بیان اینکه استان در رتبه ۲۹ کشور از نظر سرانه فضای آموزشی است، گفت: ۶ هزار کلاس استان نیازمند مقاوم سازی و پنج هزار و ۶۰۰ کلاس نیز تخریبی است.

محمد صادق معتمدیان افزود: سرانه فضای آموزشی استان ۴.۰۵ متر مربع به ازای هردانش آموز است که از میانگین ۵.۱۸ متری میانگین کشوری بسیار پایین تر است.
وی با بیان اینکه احداث ۷۸۱ باب مدرسه در قالب چهار هزار کلاس درس در دهه های اخیر در آذربایجان‌غربی بار سنگینی را از دوش مجموعه آموزش و پرورش برداشته است، گفت: فعالیت بخش های دولتی و از جمله خدمات آموزش و پرورش هم قابل تقدیر است.

رییس مجمع خیران مدرسه‌ساز لرستان هم در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز گفت: ۲۳۸ کلاس درس در قالب ۷۴ مدرسه امسال در این استان احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است.

محمد علی رضوی اظهار کرد: از سال ۱۳۷۸ تاکنون ۲ هزار و ۱۴۵ کلاس درس در قالب ۶۳۵ مدرسه توسط خیران در این استان ساخته شده است.

در خبری که از زاهدان مخابره شد نیز معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان به دلیل مشکلات موجود در عرصه آموزش و پرورش نیازمند افزایش حضور خیران است و مسوولان در این زمینه موظفند شرایط حضور آنان را تسهیل کنند.

ابوذر کوثری اظهارداشت: خیران مدرسه ساز اثری ماندگار از خود برجای می گذارند، چرا که این اقدام آنان زمینه توسعه انسانی و در نهایت توسعه کشور را فراهم می‌کند.
وی افزود: طی چند سال اخیر میزان تعهد خیرین سیستان و بلوچستان و رتبه‌های کسب شده در این زمینه رشد بسیار خوبی داشته است. 

 استاندار خراسان رضوی هم در این جشنواره سراسری گفت: باید با تلاش و برنامه‌ریزی مناسب سرانه فضای آموزشی استان را به میانگین کشور برسانیم و در این مسیر یاری گرفتن از همت و کمک خیران مدرسه‌ساز ضروری است.

یعقوبعلی نظری ، اظهار داشت: بدین منظور باید سرانه فضای آموزشی مناطق حاشیه شهر مشهد، که پایین تر از دیگر مناطق است افزایش یابد و در وهله نخست باید نیازمندی های حاشیه شهر مشهد احصا شده و با هماهنگی با سازمان اوقاف و آستان قدس رضوی، شرایط ساخت مدرسه در زمین هایی که در اختیار دولت است، فراهم شود.

وی ادامه داد: مشارکت در ساخت مدرسه کار ارزشمندی است و این در حالی است که برخی از افراد توانمند موفق به مشارکت در کار خیر نمی‌شوند.

استاندار خراسان رضوی خطاب به خیران مدرسه ساز گفت: کار خوب شما در ساخت انسانها  موثر است و نتیجه کار خوب شما آینده کشور را می‌سازد.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز گفت: خیران عامل پیشرفت، اقتدار و خودکفایی  برای تولید منابع انسانی کارآمد هستند و همت و مشارکت آنان در نوسازی و مقاوم سازی کلاس‌های درس کاری راهبردی که تاثیر مستقیم در پیشرفت کشور و این استان داشته است.

غلامعلی صفایی بوشهری  در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان بوشهر که همزمان با سراسر کشور برگزار شد با بیان اینکه مدرسه‌سازی در این استان دارای پیشینه تاریخی است اظهارداشت: مشارکت خیران در ساخت مدرسه از تمدن سیراف در مکتب ابوسعید سیرافی شکل گرفت و بزرگانی تولید و پرورش یافتند و در این راستا مدرسه سعادت بوشهر نخستین مدرسه خیرساز کشور در ۱۲۲ سال قبل به سبک نوین آموزشی با مشارکت خیران تاسیس شد.

امام جمعه بوشهر ساخت مدرسه در تراز اسلامی را ضروری دانست و اضافه کرد: ضمن رعایت معماری منطبق با زیست بوم مناطق باید در ساخت مسجد در مدارس توجه ویژه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام هم در این جشنواره سراسری گفت: بیش از ۹۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ۳۷ فضای آموزشی نیمه کاره در سفر رییس جمهوری به ایلام اختصاص یافته است.

احمد کرمی اظهار داشت: همچنین در سفر رییس جمهوری به ایلام مصوب شد ۲ استخر دانش آموزی این استان در اسرع وقت تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود: یک هزار و ۱۲۵ فضای آموزشی در سراسر استان موجود است که از تعداد ۳۳۳ فضا با مشارکت و همراهی خیرین مدرسه ساز احداث شده است.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: همراهی و اهتمام دستگاه های اجرایی استان با خیرین مدرسه ساز برای انجام رسالت بزرگ آنان یک ضرورت است.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: خیرین مدرسه‌ساز در ساخت ۱۰۰ درصد مدارس استان مشارکت دارند که این اقدام جای تقدیر دارد.

ناصر خوش‌خبر در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز خراسان جنوبی که همزمان با سراسر کشور برگزار شد، اظهار داشت: خیرین مدرسه‌ساز نقش موثر و بی‌بدیلی در زمینه مدرسه‌سازی دارند و در این موضوع پیشگام هستند که نتیجه آن خیر و برکت در خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه فعالیت در بحث مدرسه‌سازی با همت خیرین از دهه ۷۰ پررنگ‌تر شده و موضوعی با اهمیت است، اضافه کرد: این موضوع برای مقابله با بی‌سوادی و جهل است و معتقد هستیم که شما خیرین، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و آموزش و پرورش سه رکن اصلی و تاثیرگذار برای از هم‌پاشیدن جبهه جهل و نادانی هستید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی هم در سخنانی گفت: تعهدات خیرین در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان تاکنون ۱۵ درصد رشد دارد که تا پایان سال جاری این رقم افزایش می‌یابد.

محمود چاوشان با اشاره به افزایش کمک‌های خیرین مدرسه‌ساز در استان افزود: از جشنواره نوزدهم تا بیست و یکم رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی کمک‌های خیرین را داشته‌ایم، همچنین در جشنواره بیست و دوم که سال گذشته برگزار شد هم رشد ۹۰ درصدی تعهدات خیرین را داشته‌ایم.

 استاندار اصفهان هم با بیان ‌اینکه تعلیم و تربیت هدف انبیای الهی است، افزود: خیرین مدرسه‌ساز بسترسازان اجرای ماموریت انبیا هستند.

سیدرضا مرتضوی،  در جمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان گفت: هدف خیرین تسهیل فرآیند تعلیم و تربیت است که فلسفه وجودی خلقت انسان است.
وی اضافه کرد: خدا وظیفه تعلیم و تربیت را برای ارتقای رشد بشر به پیامبران سُپرد و امروز این روند در قالب نظام تعلیم و تربیت تداوم دارد.
استاندار اصفهان اظهار کرد: بسترسازی برای تعلیم و تربیت در اصل بسترسازی برای تحقق هدف انبیای الهی است و شاکر اصلی نیز خداست ولی در عین حال مسوولان نیز بواسطه تذکر به نعمت الهی باید متذکر این نعمت شوند.

احمد ترحمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد نیز با اشاره به حضور چشمگیر خیران مدرسه ساز استان در تامین فضای آموزشی از آنان خواست، با توجه به سیاست های جدید وزارت آموزش و پرورش در راستای حمایت از کارآفرینی و مهارت آموزی جوانان، در ساخت هنرستان ها بیشتر مشارکت کنند. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی نیز در جشنواره خیرین مدرسه ساز گفت: کمک خیران مدرسه ساز استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد افزایش یافت.

امین فلاح اظهار داشت: خیران مدرسه ساز ۴۳۴ میلیارد ریال برای توسعه فضاهای آموزشی و مدرسه‌سازی را امسال در این استان تعهد کرده‌اند.

وی افزود: در مجموع امسال ۴۳ نیکوکار در این جشنواره مشارکت داشته که ۳۸ فضای آموزشی با ۱۳۹ کلاس درس را تعهد کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز گفت: پارسال به علت شرایط کرونایی ۶ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل بودند که در سال جاری این تعداد به چرخه آموزش بازگشتند.

مهدی مودی اظهار داشت: سال گذشته تعداد دانش آموزان استان ۱۸۰ هزار بود اما هم اکنون این رقم به ۱۸۶ هزار و ۶۵ دانش آموز رسیده است.

وی با بیان اینکه  سال گذشته  ۲ هزار و ۱۲ آموزشگاه  در استان بود گفت: با همکاری نیکوکاران این رقم به ۲ هزار و ۱۲۲ آموزشگاه افزوده شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان هم در جشنواره سراسری خیران گفت: خیران مدرسه ساز با فکر، اندیشه و با روحیه ایثار، گذشت و انفاق و همت بلند خود وارد عرصه مهم نهضت مدرسه سازی شده اند.

علی رئوفی، با اشاره به اهمیت نهاد مدرسه، تصریح کرد: در دنیای کنونی مهم‌ترین و بهترین سرمایه گذاری برای رشد، توسعه، تمدن سازی، کار آفرینی و افزایش بهره وری سرمایه گذاری روی مدرسه و نظام تعلیم و تربیت است. 

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اردبیل نیز در این جشنواره سراسر اعلام کرد: هم اکنون ۷۴ واحد آموزشی با ۲۸۷ کلاس درس توسط خیرین مدرسه ساز در سطح استان اردبیل در حال ساخت است.

جواد قرآن نویس گفت: تاکنون ۳۹۸ واحد مدرسه با یک هزار و ۵۸۸ کلاس درس توسط خیرین مدرسه ساز در این استان احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است.


اشتراک گذاری