مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/08/22 19:06:44
کد خبر: 3212

رونمایی از سردیس و پرتره سه نفر از خیرین مدرسه‌ساز

سردیس خیرین مدرسه‌ساز «عباس مصلی نژاد»، «احترام فرنو» و پرتره سیاه قلم زنده یاد «علی اکبر بجستانی‌مقدم» در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کشور و با حضور معاون اول رئیس جمهور رونمایی شد.


حمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، به همراه انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش و مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در جریان برگزاری بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کشور از سردیس و پرتره سیاه قلم سه نفر از خیرین مدرسه‌ساز رونمایی کرد.

«عباس مصلی‌نژاد» از خیرین بنام مدرسه ساز و استاد برجسته دانشگاه تهران است، که در این مراسم از سردیس وی رونمایی شد. دغدغه آموزش و پرورش و اهمیت آن در رشد شاخص‌های توسعه، وی را به سوی مدرسه‌سازی سوق داده و داشته هایش را در این راه صرف کرده است، به طوری که در اقصی نقاط کشور مدارس زیادی را تحویل جامعه تعلیم و تربیت داده است و از آن جمله مدارس متحدالشکل به نام این خیر نیکوکار در همه استان‌های کشور به بهره‌برداری رسیده است. 

همچنین در بیست وسومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز از سردیس بانوی خیر مدرسه‌ساز «احترام فرنو» نیز رونمایی شد.خانواده فرنو که سابقه طولانی در امور خیریه دارند، درسال 1375 وارد مدرسه‌سازی شدند و اولین مدرسه به نام همسر ایشان «حاج احمد فرنو» با 20 کلاس درس در قلعه حسنخان (شهر قدس) به بهره برداری رسید.

 زنده یاد «علی اکبر بجستانی» که یک عمر تلاش و مجاهدت، او را به انسانی والا و ارزشمند بدل ساخته بود، اوایل دهه هفتاد با تشکیل مجمع خیّرین مدرسه ساز و فروش خانه اش در تهران، وارد مدرسه‌سازی شد و نیت کرد به تعداد ۷۲ تن شهدای کربلا، مدرسه بسازد.

این خّیر بزرگ در ۲۵ آذر ماه سال ۱۳۸۵ درگذشت و در جوار حرم رضوی به خاک سپرده شد.

 


اشتراک گذاری