مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/08/22 19:01:07
کد خبر: 3211

خیرین مدرسه‌ساز، دغدغه‌مند توسعه زیرساخت ها و امکانات آموزشی

خیرین مدرسه‌ساز «عباس مصلی نژاد»، «زهرا گیتی نژاد» و «خدیجه نیزاری» در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کشور از اهمیت موضوع آموزش و توسعه امکانات آموزشی در ارتقای فرهنگ و پیشرفت جامعه گفتند.


 بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کشور عصر امروز دوشنبه 17 آبان باهدف تکریم و تجلیل از هزار خیر مدرسه‌ساز در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، و تعدادی از خیرین به نمایندگی از هر استان تقدیر شدند.

همچنین «عباس مصلی‌نژاد» که در این مراسم از سردیس وی رونمایی شد، به همراه «زهرا گیتی‌نژاد» و «خدیجه نیزاری» بانوان خیر مدرسه‌ساز در سخنان کوتاهی به بیان اهمیت مدرسه‌سازی و توسعه عدالت آموزشی در ارتقای فرهنگ و پیشرفت جامعه پرداختند.

خیرین داشته‌های خود را برای جامعه هزینه می‌کنند

عباس مصلی نژاد از خیرین بزرگ مدرسه‌ساز کشور در  این مراسم اظهار داشت: خیرین افرادی هستند که در انجام عمل خیر خودشان نفع مالی ندارند و از عمر و داشته ها برای بهره مندی جامعه هزینه می کنند.

وی افزود: یونسکو سطوحی را برای با سواد بودن افراد اعلام کرده که اولین مرحله، تعریف سواد خواندن و نوشتن است، با گذر زمان دانستن زبان خارجی و استفاده از رایانه هم به سطح باسوادی اضافه شد.

این خیر نیک اندیش ادامه داد: در واقع با گذشت زمان تعریف جدیدی از سواد مطرح شد و اکنون باسوادی به فردی اطلاق می شود که سواد عاطفی، سواد ارتباطی، سواد عددی، سواد رسانه، سواد آموزش و پرورش، سواد استفاده از رایانه و فضای مجازی، سواد سلامت، سواد قومی و نژادی، سواد محیط زیست و انرژی، سواد تحلیلی و سواد علمی را داشته باشد.

مصلی نژاد در توصیف سواد علمی گفت: سواد علمی این توانایی را ایجاد می کند که علم با عمل هماهنگ شود و نتیجه بهتری از علم آموزی به دست آید. 

مدرسه سازی یک توفیق است

زهرا گیتی‌نژاد مدیرعامل موسسه خیریه مهر گیتی اظهار کرد: مدرسه زیرساخت است. اگر بچه‌ها در یک فضای آموزشی مناسبت و استاندارد درس بخوانند، از نظر ذهنی، عاطفی و جسمی رشد می‌کنند. 

وی ادامه داد: ما به دنبال توسعه پایدار هستیم و یکی از زیرساخت‌های آن، آموزش است که باید به آن بها داده شود. البته که مدرسه‌سازی یک توفیق است و خداوند، افراد را برای این کار انتخاب می‌کند.

گیتی‌نژاد خطاب به مردم گفت: امیدوارم شما یکی از منتخبین خدا، در این بخش باشید و لذتی که در زمان افتتاح مدارس برای خیرین ایجاد می‌شود، آن لذت را با هیچ چیز حاضر نیستند که عوض کنند.

وی افزود: به همه عزیزانم توصیه می‌کنم که اگر می خواهند کار خیری را شروع کنند در بخش آموزش هزینه کنند. البته باز هم عرض می‌کنم، هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است. به امید ایرانی آباد و ایرانی بدون کمبود مدرسه و فضای آموزشی.

خانم‌ها هم مدرسه‌ می‌سازند و هم مدرسه‌ساز، می‌سازند

خدیجه نیزاری رئیس شورای بانوان خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: زنان خالق عشق هستند و عشق، مرد را می‌آفریند، مرد تاریخ را می‌آفریند پس زنان تاریخ را می‌سازند.

وی افزود: یکی از صفات بارز آدمیت، خیر رسانی است. خداوند در قرآن کریم فرمود «أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا»؛ من برای این شما را آوردم که ببینم کدام در عمل بهترید.

نیزاری ادامه داد: همه کارهای خیر، ارزنده و خوب هستند اما آن کار خیری که در راستای علم باشد، بهتر است؛ خداوند به خاطر آن «وَ عَلَّمَ آدَمَ الأَسْماءَ کُلَّها»، این فضیلت را به انسان بخشید؛ پس بهترین نوع کار خیر است. یعنی انسان کار خیرش در راه علم باشد. فضای علم بسازد، کتاب بنویسد و مدرسه بسازد.

وی با بیان اینکه وقتی خانمی مدرسه‌ساز می‌شود یعنی یک خانواده مدرسه‌ساز خواهند شد، گفت: خانم‌ها هم مدرسه‌ می‌سازند و هم مدرسه‌ساز، می‌سازند.

رئیس شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز کشور با تأکید بر اینکه در این عالم، مأموریت ما کار خیر کردن است، تصریح کرد: از آقایان هم خواهشم این است که بانوان خیّر را تشویق کنند. قدر شناس باشند تا بتوانیم جامعه خوشبخت و سعادتمندی برای همه‌مان ایجاد کنیم.


اشتراک گذاری