مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/08/17 21:23:50
کد خبر: 3210

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

مدرسه بهترین ابزار برای رشد جامعه است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:اگر بخواهیم به جایی برسیم، بهترین ابزار، مدرسه است.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش مجلس، اظهار کرد: برای ما آموزش و پرورش اولویت نخست است‌ و به همین دلیل به همه وزرای معرفی شده از سوی رئیس جمهور رأی اعتماد دادیم به جز یک نفر، اگر برایمان مهم نبود بلافاصله به گزینه معرفی شده برای وزارت آموزش و پرورش رأی می‌دادیم، ولی صبر کردیم که تا فردی بهتر معرفی شود و باز ما در این زمینه وسواس خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در موضوع مدرسه‌سازی، دغدغه ما مدارس کپری و ناایمن است که باید بازسازی و مستحکم شود.

منادی با گرامی‌داشت یاد و خاطره دکتر حافظی، رئیس فقید جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور افزود: مادرم خیر مدرسه‌ساز است و به عنوان فرزند یک خیر افتخار می‌کنم چنین مادری دارم. مادرم علاقه دارد تعدادی مدرسه و کتابخانه را تجهیز کند و این موضوع باعث انگیزه بنده برای شرکت در برنامه‌های نوسازی مدارس شده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم به جایی برسیم، بهترین ابزار، مدرسه است، افزود: ما سال گذشته افزون بر بودجه‌ای که دولت برای آموزش و پرورش در لایحه بودجه پیشنهاد کرد، به میزان ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع اعتباری برای نوسازی مدارس تعیین کردیم.

 رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: رویداد جدیدی رخ داده است و آموزش مجازی ناخواسته وارد آموزش شده، اولا معلم‌ها باید آموزش ببینند و ثانیا مساله تجهیزات است. زیرا 3 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز امکانات آموزش مانند تبلت و موبایل در اختیار ندارند.

وی گفت: در مجلس قانونی تصویب کردیم که چگونه خیرین می‌توانند به سمت ساخت مراکز فنی و حرفه‌ای بروند، براساس قانون باید ۵۰ درصد آموزش‌ها مهارتی باشد و هم اکنون ۳۵ درصد است.


اشتراک گذاری