مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/08/17 20:55:42
کد خبر: 3207

سرپرست وزارت آموزش و پرورش؛

مدرسه سازی زیربنایی‌ترین کار در کشور است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور با بیان اینکه مدرسه سازی زیربنایی‌ترین کار در کشور است، اظهار داشت: خیرین مدرسه‌ساز بزرگترین و کارآمدترین تشکل مردمی کشور هستند و ارزش مضاعف کار آنها ترویج فرهنگ نیکوکاری است.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،  علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کشور که با حضور معاون اول رئیس جمهور در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: بزرگترین تشکل مردمی کارآمد و اثربخش در مهم ترین عرصه کشور یعنی نظام تعلیم و تربیت خیرین مدرسه‌ساز هستند.

وی خطاب به معاون اول رئیس جمهور گفت: آقای مخبر، خودتان از طلایه‌داران این عرصه هستید و قدر این کار را می‌دانید. بیش از 2 هزار مدرسه در اقصی نقاط کشور با کمک شما در روستاهای دور و محروم بنا نهاده شده است؛ کاری که این عزیزان در جای جای این کشور انجام داده‌اند و نور امید و امیدهای آینده این کشور را شعله‌ور و فروزان نگه داشته‌اند، قابل تقدیر و تحسین است.

کاظمی افزود: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم در مجموع بیش از 30 درصد مدارس کشور با مشارکت خیرین عزیز ساخته شده است و در طی سالیان اخیر حدود 50 درصد پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش با کمک خیرین تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه خیرین ارزش کار خود را می‌دانند که در این مسیر قرار گرفته‌اند، اضافه کرد: از هر منظر که به این کار بزرگ نگاه کنیم، قابل افتخار است، وقتی از نظر دینی که نگاه می‌کنیم، باقیات الصالحاتی است که همواره دستگیر انسان است. از بُعد انسانی هم که نگاه می‌کنیم، قلب‌های رئوف و دستان سخاوتمند شما، عشق به خدمت، مردم، ایران و نظام را می‌بیند و به آن افتخار می‌کند؛ از منظر آینده کشور هم که نگاه می‌کنیم، بهترین و اساسی‌ترین کار و زیربنایی‌ترین کار در کشور با دستان شما رقم می‌خورد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: کار خیرین از این منظر که مدرسه می‌سازند و آینده این کشور را می‌سازند، خیلی مهم است ولی از این منظر که فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری را در دل جامعه تبلیغ، ترویج و جاری و ساری می‌کنند، ارزش مضاعف دارد.

وی ادامه داد: امروز این مجمع خیرین، شاخ و برگ‌های دیگری پیدا کرده است؛ امروز کمیسیون مدرسه‌یاری در این مجمع شکل گرفته است و با کمک‌های مردم برای کیفیت‌بخشی به نظام تعلیم و تربیت کار را دنبال می‌کند؛ امروز طرح آجر به آجر، سرمایه‌های خُرد را جمع می‌کند تا هم این فرهنگ را ترویج کند و هم مدرسه‌سازی را تسری دهد.

کاظمی اضافه کرد:  بیش از 30 هزار خیر مدرسه‌ساز در کشور و بیش از یک میلیون خیّر خُرد، فعالیت می کنند که به همه خیرین افتخار می‌کنیم.


اشتراک گذاری