مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/08/11 09:01:01
کد خبر: 3196

مدیر کل نوسازی مدارس همدان:

جشنواره خیرین مدرسه ساز ۱۷ آبان در همدان برگزار می شود

مرادی گفت: بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز همزمان با سراسر کشور ۱۷ آبان ماه به صورت مجازی در استان همدان برگزار می شود.


«محمد حسین مرادی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان همدان همزمان با سراسر کشور در سالن شهدای استانداری با حضور امام جمعه همدان،استاندار و ۱۲ نفر از خیرین مدرسه ساز که از سال گذشته اقدام به انجام کار خیر مدرسه ساز نموده اند برگزار خواهد شد.
 
 
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان افزود: در این همایش ضمن تکریم از این خیرین عزیز از  کتاب مهر ماندگار ،زندگینامه خیر مدرسه ساز سید احمد حسینی پرده برداری خواهد شد.
 
 
نیازمند بهینه‌سازی ۶ هزار کلاس درس در همدان
 
 وی با اشاره به اینکه از سال ۹۲، یک هزار و ۴۵۰ مدرسه با ۷ هزار کلاس درس و ۶۲ میلیارد تومان اعتبار استانداردسازی شده‌اند افزود: در حال حاضر ۶ هزار کلاس نیازمند بهینه‌سازی سیستم‌های گرمایشی هستند.
 
 
 
مرادی گفت: ۶۱۸ بخاری هرمتیک فاقد دوکش در مدارس استان نصب شده است و ۲ هزار و ۲۰۰ مدرسه هم دارای بخاری‌های دودکش‌دار هستند که باید جمع‌‌آوری شوند و به شکل مناسبی استاندارد سازی شوند.
 
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان  با اشاره به احداث مدرسه طیبه میرسیدعلی همدانی  با ۱۲ کلاس درس خاطرنشان کرد: این پروژه  دو هزار و ۵۶۵ متر زیربنا دارد که در سه طبقه ساخته می‌شود و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
۷.۲ درصد کلاس‌های همدان نیازمند بازسازی هستند
 
وی با اشاره به ۲۹۰ هزار متر مربع زیربنای پروژه‌ها و با ۲ هزار و ۷۰۰ کلاس درس گفت: طبق بررسی شناسنامه مدارس ۷.۲ درصد تعداد کلاس‌های استان نیازمند تخریب بازسازی و ۱۴.۲ درصد نیازمند مقاوم‌سازی هستند.
 
 مرادی از ۱۸۸ پروژه در حال اجرای اداره کل نوسازی مدارس در استان خبر داد و افزود: ۸۴۰ کلاس با زیربنای ۱۴۵ هزار متر مربع در دست اقدام داریم که برای آنها ۲۲۰ میلیارد تومان تاکنون هزینه شده و ۱۶۰ میلیارد تومان هم اعتبار برای تکمیل و تجهیز نیاز است.
 
 وی با بیان اینکه سال گذشته ۸۹ میلیارد تومان منابع ملی و ۱۲ میلیارد تومان منابع استانی برای اجرای پروژه‌ها اختصاص یافت افزود: در این سال ۱۷ پروژه با ۱۶۰ کلاس درس با ۱۳ هزار متر مربع و با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار اجرایی شد.

اشتراک گذاری