مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/08/09 06:38:36
کد خبر: 3189

معاون برنامه ریزی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور اعلام کرد؛

اجرای ۳۳۰ پروژه مدرسه‌سازی از سوی خیرین مدرسه‌ساز اصفهان

معاون برنامه ریزی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: هم اکنون ۳۳۰ پروژه فعال خیرساز مدرسه در استان اصفهان داریم که عدد قابل توجهی است.


فاطمه مهاجرانی، در جلسه انتخابات هیات مدیره جدید مجمع خیران مدرسه ساز استان اصفهان (دوره دهم)، از اصفهان به عنان نماد تمدن ایران اسلامی نام برد و اظهار کرد: بر اساس آیه ای از قرآن، آنچه باعث شده گام‌های خیران در این مسیر ثابت و استوار بماند این است که یاری کردن بندگان خدا، یاری کردن خداوند است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۳۰ پروژه فعال خیرساز در استان اصفهان وجود دارد، گفت: این تعداد پروژه فعال عدد بالایی است، آن هم در این شرایط سخت اقتصادی که قطعا جز لطف خداوند نیست.

معاون برنامه ریزی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور، افزود: همین که خیران مدرسه ساز بنایی می گذارند که در آن انسانی تربیت می شود و زیستن را یاد می گیرد تا دنیا، دنیا است آثار آن را می بینید. ما انسان ها پل صراط همدیگر هستیم تا به بهشت برسیم و خوشا به حال خیرین که سازندگان بهشت در این دنیا هستند.

محمدرضا جعفری_مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه خداوند از ثروت و فرزند به عنوان دو زینت در دنیا نام می برد، گفت: خداوند در ادامه می فرماید باقیات الصالحاتی که سال های سال ماندگار می شود نزد خداوند بسیار بهتر است. خیرین به این آیه تأسی کرده و ساخت مدرسه را در اقصی نقاط کشور در دستور کار خود قرار داده اند.

وی با اشاره به اضافه شدن خیرین مدرسه ساز در نقاط مختلف کشور به مجمع خیرین مدرسه ساز کشور، گفت: کمیسیون بانوان، اجتماعی و اقتصادی در مجمع خیرین مدرسه ساز کشور فعال است. اخیرا نیز کمیسیون مدرسه یار اضافه شده تا به مسائل مختلف مدارس رسیدگی و نیازهای مدارس برطرف شود.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز کشور با اشاره به امضای تفاهم نامه ای بین سرپرست وزارت آموزش و پرورش و رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز برای پوشش مدارس مناطق محروم از سوی خیرین، گفت: مجمع خیرین مدرسه ساز، آموزش و پرورش و نوسازی مدارس مثلثی را تشکیل می دهند که باید با تعامل و همکاری سه جانبه، برای برطرف کردن نیازهای آموزشی و برقراری عدالت آموزشی تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه هنوز مدارس سنگی در کشور داریم و دانش آموزانی در برخی از نقاط کشور مجبور هستند مسافت طولانی را تا رسیدن به مدرسه طی کنند، افزود: توجه به آموزش فنی و حرفه ای از سوی جامعه خیرین نیز موضوع مهم دیگری است که باید در دستور کار قرار گیرد. بسیاری از دانش آموزان بعد از طی دوره تحصیل مهارتی برای اشتغال ندارند، درحالی که در کشورهای صنعتی ۷۰ درصد مدارس آموزش فنی و حرفه ای و ۳۰ درصد آموزش های نظری می دهند و ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم تا دانش آموزان بتوانند مهارت و حرفه ای یاد گیرند و بعد از فارغ التحصیلی مشغول به کار شوند.

جعفری، گسترش فرهنگ کار خیر در میان مردم با برگزاری پویش های مختلف را یادآور شد و افزود: آخرین پویش به رنگ مدرسه بود که امیدواریم با برگزاری این پویش ها، فرهنگ کار خیر در بین آحاد جامعه و به ویژه دانش آموزان نهادینه شده تا در آینده تبدیل به خیر شوند.

محمد اعتدادی_مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز کارهای بزرگی برای آموزش و پرورش استان انجام داده و قدم های بزرگی برداشته اند، گفت: با شیوع کرونا شرایط جامعه متفاوت شده و همه ما به مرگ نزدیک شده ایم، به همین دلیل بسیاری علاقه مند هستند به کارهای خیر بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: اگر شرایط اقتصادی کشور قدری بهتر بود دست خیرین مدرسه ساز بازتر بود و قطعا کارهای بزرگتری انجام می دادند، اما همه از وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور آگاه هستیم، اگرچه در همین دو سال اخیر که کرونا فراگیر شده، خیرین کارهای بسیار بزرگی در حوزه آموزش و پرورش انجام داده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرد: خیرین مدرسه ساز در هر نقطه استان کارهای بزرگی انجام داده اند که جای قدردانی دارد، ازجمله اینکه سال گذشته و در اوج همه گیری کرونا، ۱۵ خیر مدرسه ساز اصفهان به شهرستان فریدونشهر رفتند و کلنگ ۱۵ مدرسه را به زمین زدند.

سید محمد میرپور_سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان نیز با قدردانی از زحمات خیرین مدرسه ساز استان اصفهان، گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی، اگر خیرین مدرسه ساز به ما کمک نکنند نمی توانیم مشکل فضاهای آموزشی در استان را حل کنیم. هم اکنون نیز تعداد زیادی پروژه مدرسه سازی با کمک خیرین مدرسه ساز در دست اجرا داریم که امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر به بهره برداری برسانیم.

وی به نقش محوری خیرین مدرسه ساز در تعلیم و تربیت اشاره و اظهار کرد: همدلی و همکاری که میان مجمع خیرین و اداره کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان اصفهان وجود دارد همیشه زبانزد بوده است. فقط در سال ۱۴۰۰ و در ابتدای مهرماه، ۵۵ پروژه تحویل آموزش و پرورش دادیم که با مشارکت خیرین اجرا شده، همچنین بیش از ۸۵ درصد از پروژه های فعلی نیز با مشارکت خیرین در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، در دهمین دوره انتخابات هیات مدیره جدید مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان، مجتبی ملا احمدی، محمد صافی دستجردی، پروین کلباسی، غلامحسین رحمانی، زهره میردامادیان، سید علی رضازاده و رضا فامیل دردشتی به عنوان اعضای اصلی و مصطفی رناسی و بهروز حق پناه به عنوان اعضای علی البدل و اصغر کاردان پور به عنوان بازرس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان انتخاب شدند.


اشتراک گذاری