مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/08/04 10:12:34
کد خبر: 3187

نشست رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با مدیر کل دفتر فنی و حرفه ای؛

توسعه وتقویت مهارت آموزی دانش آموزان وساخت و تجهیز هنرستان‌ها به عنوان شعار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور اعلام شد

دکتر قفلی و مهندس جعفری در نشستی صمیمانه با سید مصطفی آذرکیش دیدار و گفتگو کردند.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین ، خانم اشراقی و آقای محمدی در نشستی صمیمانه با سید مصطفی آذر کیش مدیر کل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش  دیدار و گفتگو کردند.

 
در این دیدار دکتر قفلی با اشاره به اهمیت مهارت آموزی و نقش نیروی انسانی ماهر در رشد و توسعه اقتصادی کشور ، بر ساخت و تجهیز هنرستان ها تاکید کرد و عنوان داشتند : باتوجه به ضرورت تامین نیروی انسانی ماهر واستادکار متناسب با نیاز آینده کشور، شعار جامعه خیرین مدرسه ساز را توسعه وتقویت مهارت آموزی دانش آموزان وساخت و تجهیز هنرستان‌ها اعلام کرد.
وی در خصوص افزایش قیمت تمام شده مدارس با توجه به تورم موجود اظهار داشت: مشارکت گروهی خیرین در ساخت یک هنرستان و یا تجهیز کارگاه هنرستان های موجود ونام گذاری یک کلاس درس وکارگاه  به نام هر یک از خیرین می تواند نقش بسزایی در توسعه هنرستان های کشور داشته باشد.
 
وی ادامه داد: کارخانه ها می توانند با توجه به نوع فعالیت خود و برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود ،  نسبت به ایجاد و راه اندازی هنرستان از جمله هنرستان جوار کارخانه اقدام کنند تا نوجوانان جوانان بعداز اتمام تحصیل در آن مشغول به کار شوند.
 
آذرکیش نیز پیرو صحبت های اقای دکتر قفلی اظهار داشت : در حال حاضر970 هزار هنرجو در چهار زمینه صنعت،خدمات،کشاورزی و هنر  درهنرستان کشور تحصیل می کنند و 45 هزار کارگاه وکلاس  درس  دربیش از 7 هنرستان برای آموزش هنرجویان فعال است که نیاز جدی  داریم برخی از این هنرستان ها تجهیز و به روز آوری شوند.
 
وی با اشاره به اینکه هزینه کردن در هنرستان ها نوعی سرمایه گذاری برای آینده کشور است افزود:مهارت آموزی و کارآفرینی یکی از اولویت های اصلی نظام آموزش و پرورش است. 
 
وی با اشاره به اینکه بیش از  200 رشته در هنرستان ها با توجه به نیاز کشور تدوین شده گفت: تحصیل در این رشته ها می تواند هنرجویان را بدون ورود به دانشگاه وارد بازار کار کند و باتوجه به قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی فارغ التحصیلان هنرستان ها می‌توانند مسیر توسعه حرفه ای و دریافت گواهی سطوح مختلف صلاحیت حرفه‌ای را از نیروی کار ماهر تا دکترای حرفه ای و طی کنند.(هشت سطح صلاحیت حرفه‌ای در قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی عبارتند از : نیروی کار ساده،نیروی کار ماهر، کمک تکنسین،تکنسین،تکسین ارشد،کارشناس حرفه ای،کارشناس ارشد حرفه ای و دکترای حرفه ای).
وی  ضمن تشکر از شعار جامعه ی خیرین مدرسه ساز کشور مبنی بر ساخت و تجهیز هنرستان‌ها و توجه به مهارت آموزی دانش آموزان واهمیت دادن به آن ، افزود:  توجه به این امر مهم وملی می تواند بخش عمده ای از مشکلات بیکاری  جوانان را مرتفع وباعث تقویت تولید داخلی و تولید ثروت شود.
 
نزاکت اللهیاری

اشتراک گذاری