مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/08/04 08:45:41
کد خبر: 3185

به همت خیر نیک اندیش افسانه بختیاری زاده ؛

دانش آمورزان خرم آباد استان مرکزی صاحب مدرسه می شوند

.به همت خیر نیک اندیش افسانه بختیاری زاده دانش آموران خرم آباد استان مرکزی صاحب مدرسه می شوند.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، افسانه بختیاری زاده ۵۴ساله اهل اراک است . وی متاهل و دارای یک فرزند است .او مدیر آموزشی دانشکده داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی بوده  و زمانی که در دانشگاه فعالیت می کرد چون هزینه تحصیل در رشته داروسازی بسیار زیاد بود با مقدار پولی که ماهیانه از اساتید جمع می کرد کمک رسان دانشجویانی بود که توان مالی ضعیفی داشتند . بعد از مدتی مبالع جمع آوری شده به اندازه ای شد که توانست با آن در بحث ازدواج ، تامین مسکن و تامین هزینه های درمان برخی از دانشجویان و دیگر هموطنان نیز گام بردارد.کار او سرلوحه ای شد برای دخترش که با الگو گرفتن از مادر  ازسن 10 سالگی با عواید فروش نقاشی های خود پا در جای مادر نهد.اما اقدامات این خیر نیک اندیش به همینجا ختم نشد و او با ورود به عرصه مدرسه سازی رسالت زندگی خود را منحصر به فرد کرد.

 
پدر خانم بختیاری زاده  شادروان ، محمود  بختیاری زاده متولد  روستای خرم آباد در استان مرکزی بود. روستایی با یک مدرسه ، که بیش از 50 سال قدمت داشته و 114 دانش آموز در دو شیفت دخترانه و پسرانه در آن تحصیل می کنند . خانم بختیاری زاده  به خاطر ارقی که به این منطقه، زادگاه پدریش دارد قدم جلو گذاشته و تلاش دارد با کمک دیگر خیرین و مجمع خیرین مدرسه ساز استان مرکزی (حاج آقا فخاری) این مدرسه 6 کلاسه را در دو مقطع دبستان و متوسطه اول ودوم تخریب وبازسازی کند.
 
او می گوید: شرایط این منطقه و نبود فضای آموزشی مناسب موجب شده دانش آموزان بسیاری از تحصیل بازبمانند.
 
خانم بختیاری زاده می گوید: روستای خرم آباد دارای دانش آموزان مستعد و باهوش بسیاری است و تا به امروز دانش آموزان زیادی به خاطر نبود مدرسه از تحصیل بازماندند.
 
این خیر نیک اندیش ادامه می دهد: هميشه آرزو داشتم در امر مدرسه سازي مشاركت داشته باشم چون معتقدم جامعه اي موفق است كه بستر مناسب براي دانش آموزان مستعد روستا ها فراهم نمايد و استعدادهاي نهفته را شكوفا كند .
 
خانم بختیاری زاده در پایان می گوید: از جامعه  خيرين مدرسه ساز بالاخص جناب آقاي فخاري و ساير همكاران تشكر و قدر داني مي کنم و از آشنايي با اين جامعه احساس سعادت و غرور مي کنم.
 
نزاکت اللهیاری

اشتراک گذاری