مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/02/09 11:31:18
کد خبر: 318

معاون عمرانی استانداری در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز این استان

ساخت دو هزار کلاس درس جدید با مشارکت خیرین مدرسه ساز در استان لرستان

نوزدهمین جشنواره سراسری خیرین مدرسه ساز استان لرستان با حضور آیت الله میر عمادی نماینده ولی فقیه در استان، دکترحافظی رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، دریکوند مدیر کل آموزش و پرورش استان و تعداي از خيرين مدرسه ساز استان روز پنجشنبه 7 ارديبهشت در دانشگاه فرهنگيان علامه طباطبايي خرم‌آباد برگزار گردید.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور؛ نوزدهمین جشنواره سراسری خیرین مدرسه ساز استان لرستان با حضور آیت الله میر عمادی نماینده ولی فقیه در استان، دکترحافظی رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور،  دریکوند مدیر کل آموزش و پرورش استان، جمعي از اعضای هیئت مدیره جامعه خیرین مدرسه سازکشور، مهندس اصلانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مهندس رضوی رییس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان، مهندس چگنی مدیر کل نوسازی مدارس، جمعي ار  مسئولین استانی و تعداي از خيرين مدرسه ساز استان روز پنجشنبه 7 ارديبهشت در دانشگاه فرهنگيان علامه طباطبايي خرم‌آباد برگزار گردید.
در این مراسم، دکتر حافظی رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: این حرکت فرهنگی عظیم با تعداد انگشت شماری از خیرین در بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) در بیست سال پیش آغاز شد و با لطف حضرت باری تعالی هم اکنون بیش از 650 هزار خیر مدرسه ساز در کشور و 1000 خیر در خارج از کشور در این امر خداپسندانه یاریگر نظام تعلیم وتربیت ما هستند به نحوی که امروز شاهد ساخت 37 درصد فضاهای آموزشی کشور توسط این عزيزان هستیم.

در ادامه خدانظر دریکوند مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به نیازمندی های استان لرستان افزود: هم اکنون 117 مدرسه کانکسی، 24 مدرسه شبه کپری و 50 مدرسه خشتی و گلی در استان وجود دارد که امیدواریم با همت خیران گرانقدر این محرومیت نیز از استان ما رخت بربندد.

مهندس اصلانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در سخناني عنوان کرد: به فضل الهی و با یاری خیرین مدرسه ساز در سه سال آینده اقدام به ساخت 2000 کلاس درس خواهیم کرد تا برای همیشه پرونده محرومیت از چهره استان لرستان زدوده شود.

وي هزینه ساخت این مقدار فضای آموزشی را با احتساب تجهیزات آموزشی حدود 250 میلیارد تومان عنوان و اظهار امیدواری کرد: با همت خیرین و دولت تدبیر و امید این اعتبار فراهم شود.

آیت الله میر عمادی، نماينده ولي فقيه در استان نيز در اين مراسم اظهار داشت: مسئله مدرسه سازی یک تجارت معنوی و ماندگار است و واژه ی خیر در قرآن کریم بارها بکار رفته است.

وي افزود: خداوند به ائمه، رهبران و پیشوایان دینی دستور به کار خیر داده یعنی یکی از وظایف پیشوایان دینی انجام کار خیر است.

در پایان این مراسم به رسم یادبود و به پاس زحمات بی شائبه ی خیران مدرسه ساز لوح سپاسی به ایشان اهدا شد.

 

اشتراک گذاری