مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/07/27 08:14:16
کد خبر: 3174

به ریاست حاج اکبر ابراهیمی ،

جلسه کمیسیون امور اجتماعی تشکیل شد

جلسه کمیسیون امور اجتماعی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به ریاست حاج اکبر ابراهیمی و باحضور شهردار منطقه یک تهران و دختر مرحوم حافظی تشکیل شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، جلسه کمیسیون امور اجتماعی به ریاست حاج اکبر ابراهیمی رئیس کمیسیون ،دکترآقاخانی نایب رئیس کمیسیون ،مهندس جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه سازکشور،مهندس موسوی شهردارمنطقه یک تهران ،پارسیان مشاور شهردار و مدیرروابط عمومی شهرداری منطقه یک ،مهندس زرافشان مشاور وزیرآموزش و پرورش و عضو کمیسیون مدرسه یاری ،دکتر روشن بخش و سرکارخانم دکترفخر معاونین دبیرکل یونسکو در بخش ارتباط و آموزش ،صادقی معاون مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،سرکارخانم حافظی دختر مرحوم زنده یاد حافظی، ارجمندی مسئول کارگروه ارتباطات و روابط عمومی ،شعبانی مسئول کارگروه جلب مشارکت های مردمی از طریق بخش دولتی و غیردولتی در قالب مسئولیت اجتماعی،سرکارخانم اشراقی دبیر کمیسیون امور اجتماعی ،دکتر خسروی ،دکنر نوری تاجر،صبری ،صباغیان ، محمدی و سرکارخانم رضیان اعضاء کمیسیون اجتماعی در محل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد.

حاج اکبر ابراهیمی رئیس کمیسیون امور اجتماعی در ابتدای این جلسه با خیرمقدم و خوشامدگویی به حاضرین در جلسه  توضیحاتی در مورد پروژه های آبرسانی در سطح کشور را ارائه داد.
 
 وی ضمن تقدیر از خدمات شهرداری منطقه یک شهر تهران ادامه داد: از خداوند می خواهم توفیق دهد تا زمانی که زنده هستم به مردم خدمت کنم.
دکتر آقاخانی نایب رئیس کمیسیون امور اجتماعی نیز  ضمن خیرمقدم به میهمانان. یاد و خاطره مرحوم حافظی را گرامی داشت و سپس در خصوص اهداف و برنامه های کمیسیون سخنانی را ارائه داد.
 
 مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز ضمن گرامیداشت یاد مرحوم  حافظی در مورد تاریخچه جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و مشارکت در ساخت 135 هزار کلاس درس و هم چنین کمیسیون جدید مدرسه یاری که اخیرا با مسئولیت دکتر نوید ادهم تشکیل شده توضیحانی را ارائه دادند .
مهندس موسوی شهردار منطقه یک تهران در ادامه ضمن عرض تبریک ایام ربیع الاول اظهار داشت :  نزدیک به 20 %درآمدهای شهرداری توسط منطقه یک شهرداری تامین می شود.
وی با اشاره به اینکه ، آنچه که امروزه باید در مدارس ما آموزش داده شودسبک زندگی و سیره افرادی هم چون حاج آقا ابراهیمی و مرحوم زنده یاد دکتر حافظی است افزود: فرهنگ سازی می تواند نقش بسزایی در توسعه امر مقدس مدرسه سازی داشته باشد.
 
صادقی  در ادامه ضمن تبریک اعياد ایام ربیع و گراميداشت ياد و خاطره بزرگ مردان عرصه مدرسه سازي، بويژه مرحوم دكتر حافظي و زنده ياد مرداني آذر، از حضور در جمع خيرین بزرگوار ابراز خرسندي كرد و گفت: بسيار خوشحالم که امروز توفیق پیدا کردم تا جمع شما عزیزان بویژه حاج آقای ابراهیمی حضور پيدا كنم. 
وی ادامه داد:من خود دانش آموخته مدرسه ای در آذربایجان شرقی هستم که توسط حاج اکبر ابراهیمي ساخته شده و  خدا را شاکرم که امروز متولی ساخت این مدرسه را زیارت کرده و مي توانم به نيابت از همه همشهريان و دوستان خودم كه در اين مدرسه تحصيل كرده اند،از ايشان تقدير و تشكر كنم.
وي با اشاره به نقش و اهميت خيرين مدرسه ساز به عنوان تكيه گاه  مطمئنی كه ٥٠ درصد مدارس كشور به دست پرتوان اين عزيزان ساخته شده افزود: تعهد ٣ هزار ميلياردي خيرین مدرسه در سال گذشته اقدام چشمگیری بود كه در هيچ دستگاهي نظير آن وجود ندارد. 
صادقي  با اشاره آمار اخبار پورتال وزارت آموزش و پرورش گفت: حدود 6/5% اخبار ما متعلق به حوزه فعاليت خیرین مدرسه ساز  و سازمان نوسازي است و بطور میانگین هرماه 13خبر در اين حوزه منعكس و در اختيار صدا و سيما و ديگر خبرگزاري ها قرار مي گيرد.
 
وي با اشاره به اين كه جامعه در مقابل خدمات ارزشمند خيرين سر تعظيم فرود مي آورد، تأكيد كرد: وزارت آموزش و پرورش همانند گذشته، آمادگی كامل خود را برای رفع انتظارات جامعه خیرین اعلام مي كند
آقای دکترروشن بخش در ادامه اظهار داشت : ما کمیته ای تحت عنوان کمیته مفاخر داریم که از آن می توان برای خیرین هم استفاده کرد. ظرفیت هایی در یونسکو موجود است و ما هم در حد توان در خدمت هستیم.
دکترفخری نیز گفت :شعار سازمان یونسکو برقراری عدالت آموزشی در اقشار جامعه بصورت مادام العمر می باشد.نیاز ما دیده شدن در دنیا است که راه و ظرفیت آن در یونسکو فراهم است. جوایزی در دنیا وجود دارد که جامعه خیرین متناسب با آن می توان جایزه را تعریف کرد و از آن برای خیرین استفاده نمود. باشگاه خیرین در یونسکو موجود است و جامعه خیرین از این باشگاه می تواند استفاده نماید.
مهندس زرافشان در ادامه اظهار داشت : خوشحالم که توفیق حضور در این جلسه را پیدا کردم بویژه اینکه در خدمت حاج آقای ابراهیمی هستم. اولین درخواستم این است که حال که کمیسیون مدرسه یاری  تشکیل شده و آقایان دکترآقاخانی و مهندس جعفری هم عضو هستند نیاز دارد که در مورد اشاعه و ترویج آن در این کمیسیون و پویش ها هم پیگیری شود.
شهره  حافظی دختر مرحوم حافظی رئیس اسبق جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در ادامه گفت:
 حاج اقای ابراهیمی را خیلی دوست دارم مرد بزرگواری هستند. ادم بودن به عاشق بودن است و پدر من عاشق واقعی بود .شب و روز نداشت .بیشتر اوقات خود را صرف مدرسه سازی و خدمت به خلق خدا می کرد.
در پایان جلسه بج جامعه خیرین مدرسه ساز کشور توسط  حاج اکبر ابراهیمی تقدیم  شهردار  منطقه یک شهر تهران آقای موسوی شد.
نزاکت اللهیاری


اشتراک گذاری