مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/07/24 10:02:39
کد خبر: 3170

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان بوشهر خبرداد:

احداث بیش از 1300 کلاس درس در بوشهر/مشارکت 250 میلیارد تومانی خیرین دراین استان

پرتوی سنگی با اشاره به اینکه در طی 8 سال گذشته بیش از 1300 کلاس درس در استان بوشهر ساخته شده است تصریح کرد: در این راستا خیرین مشارکتی بالغ بر 250 میلیارد تومان داشته اند.


عبدالرحمن پرتوي سنگي مدير عامل مجمع خيرين استان بوشهر ، در گفتگو با خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت : اين مجمع به عنوان اولين مجمع خيرين مدرسه ساز استان بوشهر در سال 84 تشكيل  و فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: در 8 سال گذشته 1320 كلاس درس در قالب 323 پروژه آموزشي با زير بناي 180 هزار متر مربع و 250 ميليارد تومان اعتبار احداث و تحويل آموزش و پرورش شده است .

پرتوي سنگي ، با اشاره به افزايش مشاركت خيرین در پروژه هاي آموزشي به دليل تخصيص 100 در صدي اعتبارات سهم دولت افزود: از اين شمار 164 پروژه آموزشي معادل 50 در صد به همت خيرین احداث شده است .

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان بوشهر تصریح کرد : در حال حاضر 696 كلاس درس در قالب 106 پروژه آموزشي با زير بناي 1330متر مربع نيز در استان بوشهر در دست ساخت است كه پيش بيني مي شود از اين شمار پروژه ، 438 كلاس درس در قالب 68 پروژه در سال جاری به بهره برداري برسد.

وی بیان کرد : با اجراي اين پروژه ها سرانه فضاي آموزشي از8 /5 دهم متر با افزايش 3/1 متر به 54/6 متر رسيده كه با توجه به پروژه هاي در دست اجرا پيش بيني مي شود اين سرانه تاپايان سال به 8/6 دهم متر برسد و به اين ترتيب استان بوشهر جايگاه هشتم كشور را به خود اختصاص دهد، 

وي با اشاره به استاندارد سازي وسايل گرمايشي مدرسه ها گفت : تا كنون پنج هزار و 700 دستگاه كولر گازي براي مدرسه هاي استان تامين شده اما با توجه به استهلاك آنها نياز است كه سالانه هزار دستگاه كولر به اين مجموعه اضافه شود ، كه با بودجه دولتي خريداري و در اختيار مدارس استان قرار مي گيرد .

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان بوشهر ادامه داد: بوشهر از نظر سرانه ورزشي جايگاه نخست را به خود اختصاص داده است با توجه به 6 سالن ورزشي و چهار زمين چمن دانش آموزي آماده بهره برداري است .

پرتوي سنگي  در خصوص شهرستان تنگستان  اظهار داشت :اين شهرستان بيشترين فضاي تخريبي مدارس استان را به خود اختصاص داده بود كه در دولت قبل پروژه براي آن هدف گذاري شده و امروز با اجراي آنها وضعيت فضاهاي آموزشي شهرستان بهبود يافته است ، وي در خصوص مدرسه 6 كلاسه ابرار بندر عامري گفت : اين مدرسه در قالب طرح آجر به آجر و با همت اتاق بازرگاني ايران به عنوان خير احداث شده است .

پرتوي سنگي ياد آور شد:  اين مدرسه با 800 متر مربع زير بنا هزار و 600 متر طول ديوار كشي و يكهزار و 350 متر مربع محوطه سازي با 2 ميليارد و 600 ميليون تومان اعتبار اجرا شده است .

پرتوي سنگي  درپایان خاطر نشان کرد: مدرسه 6 كلاسه ابرار بندر عامري بخش دلوار چهارمين مدرسه خير سازي است كه با همت اتاق بازرگاني ايران در استان بوشهر احداث شده است .          

نزاکت اللهیاری                                             


اشتراک گذاری