مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/07/20 06:28:35
کد خبر: 3167

در نخستین همایش بین المللی تکریم خیرین مدرسه‌ساز خارج از کشور؛

سردیس سه نفر از خیرین مدرسه‌ساز کشور رونمایی شد

سردیس سه نفر از خیرین مدرسه‌ساز خارج از کشور «جواد موفقیان»، « کریم مردانی آذری» و زنده یاد «حسن علی علی‌پور» در همایش بین المللی تکریم خیرین مدرسه‌ساز خارج از کشور رونمایی شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش و دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،در جریان برگزاری نخستین همایش بین المللی تکریم خیرین مدرسه‌ساز خارج از کشور  از سردیس سه نفر از خیرین مدرسه‌ساز رونمایی کردند.

«جواد موفقیان» از خیرین بزرگ مدرسه‌ساز در خارج از کشور که 26 مدرسه با همت و مشارکت وی در نقاط مختلف کشور ساخته شده است به طور ویژه مورد تجلیل قرار گرفت و از تندیس وی رونمایی شد.

موفقیان که هم اکنون در بستر بیماری است تمرکز خود در کار خیر مدرسه‌سازی را بر ساخت مدارس کودکان با نیازهای ویژه و هنرستان های فنی و حرفه‌ای معطوف کرد و حدود چهار هزار دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

همچنین در این همایش از سردیس خیر مدرسه‌ساز «کریم مردانی آذری» نیز رونمایی شد. «کریم مردانی آذری» از خیرین بنام است که سال‌ها در خارج از کشور اقامت داشت و به همراه برادران خود اموال و دارایی خود را صرف امور خیریه و به ویژه مدرسه سازی کردند.

زنده یاد «حسن علی علی‌پور» از دیگر خیرینی بود که در این مراسم از سردیس او رونمایی شد. وی در ساخت 72 مدرسه به عدد شهدای کربلا که نیت کرده بود، مشارکت داشت و تمام اموال و دارایی خود را در راه مدرسه‌سازی اهدا کرد.

نخستین همایش بین المللی تکریم خیرین مدرسه‌ساز خارج از کشور با حضور جمعی از خیرین مدرسه ساز، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و ارتباط تصویری با تعدادی از خیرین مدرسه‌ساز خارج از کشور، در سالن همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

 
 
 

اشتراک گذاری