مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/07/17 21:38:39
کد خبر: 3165

تعهدات خیرین در سال گذشته بیش از سه هزار میلیارد تومان بود

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه ، تعهدات خیرین مدرسه‌‌ساز طی سال‌های 1392 تا 1396 روند ثابت و یکنواختی داشت، افزود: این رقم از سال 1397 به طور چشمگیری روند افزایشی پیدا کرد به طوری‌که رقم تعهدات خیرین در سال گذشته به بیش از سه هزار میلیارد تومان رسید.


به گزارش خبرنگار جامعه

 مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر آموزش و پرورش در نخستین همایش بین المللی تکریم خیرین مدرسه‌ساز خارج از کشور، با گرامیداشت یاد و خاطره خیرین فقید مدرسه‌ساز، از جمله مرحومان «حافظی»، «علی‌پور»، «مردانی آذری» و «علیمرادی»، گفت: افزایش مشارکت خیرین طی سال‌های اخیر ما را نیز در انجام وظایفمان مصمم‌تر کرده است.

وی با اشاره به اینکه تعهدات خیرین مدرسه‌‌ساز طی سال‌های 1392 تا 1396 روند ثابت و یکنواختی داشت، افزود: این رقم از سال 1397 به طور چشمگیری روند افزایشی پیدا کرد به طوری‌که رقم تعهدات خیرین در سال گذشته به بیش از سه هزار میلیارد تومان رسید.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در حال حاضر به طور میانگین 19.2 درصد مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی و یا مقاوم‌سازی است، افزود: از این مقدار 12.7 درصد نیازمند مقاوم‌سازی، و تنها 6.5 درصد مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

رخشانی مهر ادامه داد: با این وضعیت، مساله امروز ما کمتر مدارس فرسوده است و موضوعی که دغدغه ماست بحث مدارس مناطق عشایری و مدارس سنگی است که غالبا با جمعیت دانش آموزی چند پایه و کمتر از 15 نفر ، در مناطق صعب العبور و کوچ‌رو واقع شده اند.

وی همچنین به موضوع مدارس کپری اشاره و اظهار کرد: در این موضوع هم باید توجه کنیم که کپر بخشی از بوم آن منطقه است و توجه به اقلیم در انتخاب نوع سازه بسیار مهم است که لازم است با بررسی‌های کارشناسی و دقیق، تصمیم درست و منطقی در ارتباط با مدارس این مناطق اتخاذ شود و دولت آمادگی دارد با همراهی خیرین این مساله را حل و فصل نماید.

رئیس سازمان نوسازی، توسه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به طرح تحولی «آجر به آجر» گفت: با اجرای پویش‌های این طرح در سال گذشته بیش از 1 میلیون و 100 هزار نفر از هموطنان نیکوکار با کمک های خرد در مدرسه سازی مشارکت کردند و از نیمه شهریور امسال نیز با آغاز پویش «به رنگ مدرسه» تاکنون حدود 35 هزار نفر از دانش آموزان در این پویش شرکت کرده اند.

 رخشانی‌مهر با تاکید بر اینکه در اجرای طرح تحولی آجر به آجر بعد فرهنگی و اجتماعی طرح در اولویت است، خاطر نشان کرد: توسعه فرهنگ نیکوکاری و مشارکت در مدرسه‌سازی از اهداف اصلی این پویش‌هاست.

 
 
 
 

خیرین مدرسه ساز کشور ، 


اشتراک گذاری