مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/02/09 10:50:44
کد خبر: 316

خانواده‌ای که به نام فرزند مرحوم خود مدرسه ساخت:

افتتاح مدرسه زنده‌یاد شریف بختیار در منطقه 7 تهران

مدرسه مهریار شریف بختیار یک واحد آموزشی خیرساز با امکانات مناسب است که بانی آن از زنان نیک‌اندیش و خیرخواه این مرزوبوم است. مدرسه‌ای که با تمام امکانات در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است و بانیان ساخت آن، خیر نیک‌اندیش، بانو منصوره بنایی کاشانی و فرزند وی، مهندس مهریاد شریف بختیار، را به آرزویشان رسانده است.


به گزارش خبرنگارجامعه خیرین مدرسه ساز کشور؛این بانوی نیک‌اندیش، سازنده این مدرسه است و فرزندش شریف بختیار به نمایندگی از مادر، کارهای اجرایی ساخت مدرسه را دنبال کرد و بی‌صبرانه در انتظار افتتاح مدرسه و دیدن شور و شعف هرچه بیشتر مادر بود. این مدرسه در16 اسفندماه سال 95 افتتاح شد.
مهندس شریف بختیار  به سؤال‌های مربوط به چگونگی ساخت مدرسه این‌گونه پاسخ می‌دهد:
خیر اصلی در ساخت این واحد آموزشی مادر است. ایشان بعد از فوت برادرم تصیم گرفت کاری ماندگار و جاوید برای او انجام دهد و مدرسه‌سازی را بهترین کار ماندگار دانست. بنابراین، در این راه مادرم گام اول را برداشت و مسئولیت اجرای پروژه را به من واگذار کرد.
ابراز رضایت از روند کار ساخت مدرسه
خوشبختانه کار ساخت مدرسه به‌سرعت پیش رفت و از این روند بسیار رضایت دارم و از عوامل دخیل در این زمینه قدردانی می‌کنم. کار خوب و سریع پیش رفت و این نشان می‌دهد همه دست‌اندرکاران با جدیت برای به‌ثمررسیدن پروژه در تلاش کردند.
منتظر حضور دانش‌آموزان در مدرسه‌ایم
افتتاح این مدرسه در شرایطی بود که این منطقه به‌شدت از کمبود فضای آموزشی رنج می‌برد. افتتاح این مدرسه و حضور پرشور دانش‌آموزان در راهروها و کلاس‌های مدرسه، انگیزه ما و البته مادر را برای کمک بیشتر به مدرسه‌سازی برانگیخت.
خانوده‌ام به کار خیر علاقه دارند
خانواده من به‌طور کلی به کار خیر علاقه‌مند و برای حضور در خیریه‌ها پیش‌قدم هستند. من فکر می‌کنم این مدرسه می‌تواند پایگاه مناسبی برای جذب این کمک‌ها باشد و در زمینه‌های مختلف مانند تأمین برخی تجهیزات، ملزومات کمک‌آموزشی مدرن و... به مدرسه کمک کنند. به نظر من، علاوه‌بر ساخت فضای فیزیکی مدرسه، در زمینه‌های دیگری هم می‌توان به دانش‌آموزان و توسعه علم و دانش کمک کرد؛ ازجمله دعوت از دبیران و اساتید باتجربه دروس مهم کنکور برای حضور در مدارس و آموزش دانش‌آموزان.
بدون شک، همه بر این موضوع هم‌عقیده هستند که وجود مدارس فرسوده و تخریبی زیبنده فرزندان این کشور نیست و باید همه برای تأمین فضای آموزشی مناسب کمک کنند؛ به‌خصوص در برخی مناطق مانند منطقه 22 تهران که کمبود فضای آموزشی به‌شدت محسوس است. به نظر من، نیاز دانش‌آموزان این کشور باید توسط خود مردم و متمکنان پاسخ داده شود. به افرادی که توانایی مالی دارند، توصیه می‌کنم به راه خیر مدرسه‌سازی وارد شوند؛ چراکه بهترین راه برای رسیدن به معنویات و کارخیری ماندگار و جاوید است.


اشتراک گذاری