مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/07/06 05:23:55
کد خبر: 3145

سی و هفتمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزارشد/ رونمایی از سردیس دکتر قفلی

سی و هفتمین،جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، صبح امروز در محل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، با حضور رئیس ، مدیر عامل و اعضای هیات مدیره برگزار و از سردیس دکتر قفلی رونمایی شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، سی و هفتمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،صبح امروز سه شنبه 6 مهر ماه سال 1400،در محل جامعه خیرین با حضور دکتر قفلی رئیس جامعه ، مهندس جعفری مدیر عامل ، اعضای هیات مدیره ( دکتر اسپرورین ، حاج اکبر ابراهیمی ، حاج آقا شاه حسینی ، علی فخاری ،دکتر جمالزاده ، مهندس دانشمهر ، خانم میردامادیان ) ، نوید ادهم رئیس کمیسیون مدرسه یاری ، دکتر مهاجرانی معاون مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور ، دکتر اقا خانی نائب رئیس کمیسیون امور اجتماعی ، زرافشان مشاور سرپرست آموزش و پرورش  برگزارشد.

در این جلسه مهندس دانشمهر دبیر جلسه گزارشی از جلسات هیات مدیره طی جلسه سی و هفتم و سی و هشتم (  آیین بازگشایی مدارس توسط ریاست جمهوری ، حضور دکتر قفلی در مدرسه حضرت معصومه(س) که خود در سال 82 بنا کرده بود ، حضور مدیرکل نوسازی مدارس استانها در جامعه خیرین ، ایین بازگشایی مدارس در استانها ، پیام دکتر قفلی در خصوص بازگشایی مدارس ،جلسه با گروه خیریه هاسب در خصوص مشکلات فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان ،نشان سفیر مدرسه سازی به پوران درخشنده کارگردان مطرح کشور ، حضور مهندس جعفری ودکتر مهاجرانی در خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان با موضوع مشارکت خیرین در تهیه تبلت برای دانش آموزان در مدرسه ای در طبس و ....  ) را ارائه داد.

در ابتدای این جلسه مهندس جعفری ضمن ارائه تسلیت ایام اربعین و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گزارشی از مصوبات جلسه قبل را قرائت و وارد دستور جلسه شد.

حاج اکبر ابراهیمی نیز در ادامه ضمن تسلیت ایام اربعین از مشکلات خیرین  در ساخت مدارس ، انشعابات مدارس خیر ساز، تاخیر در ساخت و ساز پروژهای مشارکتی گفت و افزود: می بایست هرچه سریعتر در این خصوص جلسه ای تشکیل شود و مشکلات برطرف گردد.

آقای نوید ادهم رئیس کمیسیون مدرسه یاری در ادامه این جلسه  گفت: این کمیسیون و برنامه های ان می تواند نقطه عطفی در تاریخ سه دهه فعالیت های جامعه خیرین مدرسه ساز باشد.

وی ضمن ارائه مفاد آیین نامه تدوین شده در کمیسیون مدرسه یاری گفت: امروز در برخی از مناطق محروم دانش آموزان از عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی بی بهره هستند که امیدواریم با برنامه ریزی های مدوم و قانون مند شدن آیین نامه ها بتوانیم این مشکلات را مرتفع ساریم .

وی با تاکید بر اینکه ، هدف ما این نیست که خیرین مدرسه داری کنند اظهار داشت :  انها می توانند بستر این امر را آماده و با ارائه دیدگاه و نظرات خود در این خصوص موثرباشند .

وی با اشاره به اینکه، تشکیل کمیسیون مدرسه یاری یک تحول جدی است ، ادامه داد: در این کمیسیون تشکیل کارگروهای مدرسه یاری و مدرسه داری ، مدارس پشتیبانی ، توانمند سازی نیروی انسانی توسعه عدالت آموزشی ، فعالیت های فرهنگی و تربیتی گنجانده شده که می تواند در اهداف این کمیسیون موثرباشد.

دکتر اسپروین در این جلسه ، با اشاره به مشکلات خیرین در خصوص پروژهایشان اظهار داشت : می بایست جلسه ای برای این امر تشکیل شود و راهکاری در این خصوص اندیشیده شود.

وی با اشاره به اهداف و آیین نامه ،کمیسیون مدرسه یاری تصریح کرد: باید علاوه بر توجه به نیازهای مالی دانش آموزان راهی باز شود که اگر خیر خواست مشارکت غیر نقدی خود را اهدا کند امکان آن وجود داشته باشد .

حاج آقا شاه حسینی نیز با اشاره به مشکلات خیرین در اجرا پروژهایشان و ایجاد راهکار مناسب در این خصوص افزود : اکر مدرسه یاری درست اجرا شود می توانیم در مدرسه داری موثر باشیم.

خانم میردامادیان ,که به صورت غیر حضوری در جلسه حضور داشتند در خصوص مدرسه یاریاظهار داشت: یه خصوصیت خوبی که مدرسه یاری دارد این است که  هرکسی با هر توانی  می تواند مشارکت کند .

وی ادامه داد: نوسازی سرویس های بهداشتی ،ساخت نمازخانه و کتابخانه ، تکمیل سالن های چند منظوره ،ایمن سازی سقف مدارس ،پدالی کردن شیرالات و ... از جمله اموری است که با مدرسه یاری می توان آن را انجام داد.

میر دامادیان با اشاره به اینکه 30 پروژه به وسیله خیرین مدرسه یار بهسازی شده است افزود: با  پول های خرد می توان یک مدرسه 6 کلاسه را بنا کرد .

زرافشان مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه این جلسه اظهار داشت : هرگونه کار کمی در آموزش و پرورش کاری کیفی است و کار نرم افزاری که در این کمیسون انجام می شود موجب عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی خواهد شد.

وی ادامه داد: این قدم خیر می تواند مشایک نقطه عطف در تاریخجه خیرین داشت.

خانم دکتر مهاجرانی : پرده برداری از سردیس خیرین یکی از اقدامات سازمان نوسازی مدارس کشور است.

نزاکت اللهیاری



اشتراک گذاری