مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/07/01 09:02:09
کد خبر: 3142

خیرین مدرسه ساز با اهدا کلاس به استقبال دانش آموزان البرزمی روند

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرزگفت: هرساله درآستانه بازگشایی مدارس،خیرین مدرسه ساز با اهدا کلاس های درس به استقبال دانش آموزان این استان در بهار تعلیم و تربیت می روند.


حسن مهرانی روز درگفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه مدرسه خیری زنده یاد حاج حسن کرمی همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ به دانش آموزان در منطقه دولت آباد کرج درحوزه آموزش و پرورش ناحیه سه کرج  اهدا می شود، افزود: این مدرسه نخستین مدرسه تمام هوشمند و دارای آسانسور دراستان البرز است.

 
وی خاطرنشان کرد: این مدرسه ۱۲ کلاسه خیری  دارای اتاق های اداری، آزمایشگاهی و رفاهی است که عملیات ساخت آن از مردادماه سال ۹۹ در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع آغاز شد.
 
وی بیان داشت: مدرسه زنده یاد حاج حسن کرمی توسط فرزندش مهندس مجید کرمی در سه طبقه با زیربنای ۲ هزار  مترمربع  و با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان آماده بهره برداری شده است.
 
مهرانی با بیان اینکه هزینه صفر تا ۱۰۰ ساخت این پروژه آموزشی توسط خیرتامین شده است، یادآورشد: اهدا این پروژه آموزشی خیرسازهمزمان با نواختن زنگ مهر و مقاومت درآیین متمرکز استانی سال تحصیلی جدید درالبرز با حضور خانواده معظم شهدا و مسوولان به دانش آموزان اهدا می گردد.
 
وی تصریح کرد: آیین کلنگ‌زنی مدرسه ۱۲ کلاسه حاج اصغرفتوحی با مشارکت شرکت رادمان تجارت البرز در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰  متر مربع  و در زیربنای یک هزار و ۸۰۰ متر مربع در آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج نیز صورت گرفت.
 
وی اضافه کرد: خیرین استان البرزساخت ۵۴۹ کلاس درس را در مناطق کم برخوردار در قالب ۴۹ پروژه آموزشی بر عهده دارند.
 
مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرزادامه داد: این تعداد پروژه در زیربنای ۹۹ هزار و ۵۸۹ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان ساخته می شود.
 
وی با اشاره به اینکه این کلاس ها تا پایان سال ۱۴۰۰ در البرز آماده تحویل به آموزش و پرورش می شود،خاطرنشان کرد: این استان در بخش سرانه فضای آموزشی به عنوان آخرین استان کشور پس از استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.
 
مهرانی عنوان کرد: با اهتمام خیرین نیک اندیش درسال گذشته  ۲۹۸ کلاس درس به فضای آموزشی استان البرز با زیربنای بیش از ۳۷ هزار مترمربع و اعتبار ۹۲ میلیارد تومانی افزوده شد.
 
وی تاکید کرد: البرز استانی مهاجرپذیر و با تراکم بالای دانش آموزی است لذا برای تامین فضای آموزشی مناسب وایمن برای دانش آموزان نیاز به مشارکت بالای مردم در امر مقدس مدرسه سازی دارد.
 
استان البرز ۴۸۰ هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری