مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/06/30 07:31:33
کد خبر: 3140

پوران درخشنده در گفتگو با خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،

دوست دارم و تصمیم گرفتم مدرسه ای به نام مادرم *ایران خاور مهر *بنا کنم

پوران درخشنده کارگردان ، فیلم نامه نویس و تهیه کننده مطرح کشور و سفیر مدرسه سازی اظهار داشت : دوست دارم مدرسه ای به نام مادرم خانم ایران خور مهر بنا کنم و نام ایشان را برای همیشه زنده نگه دارم .


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،پوران درخشنده ، نویسنده، تهیه کننده و کارگردان اهل ایران است. وی فارغ التحصیل سینما با گرایش کارگردانی ،از مدرسه عالی تلویزیون و سینما و دارای لوح افتخار درجه یک هنری معادل دکتری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران است.او کارگردانی فلیم های سینمایی تاثیر گذاری  همچون زیر سقف دودی، هیس! دخترها فریاد نمی زنند، بچه های ابدی، رؤیای خیس ، شمعی در باد و ...... را برعهده داشته است. وی چندی پیش با حضور در جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نشان سفیر مدرسه سازی را از دکتر قفلی دریافت کرد.
 
پوران درخشنده با اشاره به نقش بانوان در ترویج فرهنگ مدرسه سازی می گوید: زنان نقش بسیار مهمی درساختن  آینده، فرهنگ سازی ، آموزش، عشق و امید  دارند  .
 
وی ادامه می دهد: نیمی از جمعیت را زنان تشکیل می دهند .مردان این سرزمین در دامان زنان تربیت شوند بنابراین اولین گام برای ما باید آموزش به زنان باشد. آینده ،تربیت و رشد یک فرزند دردستان مادر  است و فرزندان از او عشق، بخشش و آموزش می آموزند.
 
وی بیان کرد: زنان ما اینده سازان این مرز و بوم  هستند و ما باید برای این امر هزینه کنند. یاد دادن عشق و امید و ایثار نباید در کلمه باقی بماند و باید این واژه ها در وجود معنا پیدا کنند.کلاس تخته سیاه و گچ نیست و بچه ها در مدرسه علاوه بر کتب درسی می بایست آموزش عشق و ایثار ببیند.
 
 
وی به نقش سفیران مدرسه ساز و رسالتشان اشاره کردو اظهار داشت :مردم از روی لطف و مهربانی به ما و سلبریتی ها  اعتماد می کنند و ما باید  این اعتماد پاسداری و حفظ کنیم . وقتی که ما  می گوییم شما می توانید با خرید حتی یک اجر  در امر مقدس مدرسه ساز ی سهیم باشید. باید نتیجه این همکاری رو ببینیم باید ساخت مدارس  توسط خیرین و دانش آموزانی که در آن مدارس تحصیل می کنند  را نشان دهیم تا مردم بدانند که مشارکت انها معنا و هویت دارد و جدی است .که اعتماد بتواند معنی پیدا کند
 
درخشنده ادامه داد: مردم ما  دلشون میخواد از خودشون و داشته هاشون بخشش کنند چرا که به آینده کشورشان اهمیت میدند. وقتی دانش و آگاهی در جامعه وجود داشته باشد ، فرزندان ما به سراغ کارهایی که از فقر فرهنگی نشات می گیرد نمی روند. همه چیز  مثل یک زنجیره به هم وصل هست .بنابراین  باید اعتماد سازی کنیم و بدانیم  نتیجه ساخت  مدارس و در نهایت ساخت فرهنگ یک جامعه است.
 
این کارگردان مطرح سینما با اشاره به نقش مادر در زندگی خویش گفت:  مادرم خانم ایران خاور مهر، اولین  مدیر مدرسه دخترانه در مدرسه عضدیه کرمانشاه بودند . خیلی دوست دارم یک مدرسه به نام ایشون بسازم. مادرم خیلی در روند موفقیت من تاثیر گذار بوده تمام حرفهای ایشان، از عشق ، محبت ،دوست داشتن و اعتماد به نفس بود و همیشه می گفت: انسان بزرگیش با داشتن پول  حل نمی شود و  بزرگی انسان  در اون چیزی هست که از خود به جا می گذارد.  و این شعر سعدی همواره ورد زبان ایشان بود،غرض نقشی است که از ما باز ماند که هستی را نمی بینم بقایی .مادرم همیشه می گفت عشق یعنی انسانیت و راههای دشوار را با عشق می توان هموار کرد.
پوران درخشنده ،در پایان به نقش خیرین خارج از کشور اشاره کردو افزود:ما باید همایش و پویش های مدرسه سازی در سطح جهان داشته باشیم و فرهنگ مدرسه سازی را به این وسیله گسترش دهیم .
نزاکت اللهیاری 

اشتراک گذاری