مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/02/09 09:20:12
کد خبر: 314

گفت و گو با محمد علی نجفی خیر مدرسه ساز :

مدرسه‌سازی را وظیفه خود می‌دانم

محمدعلی نجفی از خیرین مدرسه‌سازی است که به‌تازگی، دومین مدرسه را در منطقه 3 تهران احداث و به دانش‌آموزان اهدا کرده است. این مدرسه، هم‌اکنون پذیرای جمعی از دانش‌آموزان دختر مقطع ابتدایی این منطقه است.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ؛ این خیر نیک‌اندیش در گفت‌وگویی از حس‌وحال مدرسه‌سازی می‌گوید:
مدرسه‌سازی را وظیفه می‌دانم
به نظر من، مدرسه‌سازی نوعی انجام وظیفه کوچک برای خدمت به عرصه علم و فرهنگ در این جامعه است و خدا را شاکرم که به من امکان و توفیق ساخت مدرسه را عطا کرد. از طرف دیگر، فکر می‌کنم آموزش‌وپرورش تنها نهادی است که متعلق به همه مردم است و هرکس دلش به حال مردم می‌سوزد و به توسعه و رشد کشور علاقه‌مند است و می‌خواهد فرزندان این مرزوبوم تعالی داشته باشند، باید تا جایی که می‌تواند، به آموزش‌وپرورش کمک کند.»
شرط مشارکت در مدرسه‌سازی فقط تمکن مالی نیست
به اعتقاد من، خیرین مدرسه‌ساز تنها افراد متمکن و صاحبان پول و ثروت فراوان نیستند؛ بلکه افرادی وجود دارند که باوجود نداشتن تمکن مالی از نفوذ، اعتبار و جایگاه خوبی بین مردم برخوردارند. این افراد معتبر به دلیل موقعیت‌هایی که پیش‌تر داشته‌اند یا به دلیل برخی ویژگی‌های اخلاقی، کانون توجه دیگران هستند. من پیشنهاد می‌کنم این افراد نیز گرد هم جمع شوند و جمعی از خیرین صاحب نفوذ برای جذب دیگران  را تشکیل دهند که می‌توانند افراد متمکن را به ساخت مدرسه و هزینه در این زمینه تشویق کنند. هر چند این افراد سرمایه بسیاری ندارند؛ اما صاحب نفوذند و می‌توانند از این ویژگی خود برای کمک به مدرسه‌سازی و تشویق دیگران بهره بگیرند.
توصیه به دانش‌آموزان
در روز مراسم افتتاح دانش‌آموزان مدرسه قول دادند امسال بهتر از هر سال درس بخوانند و تلاش کنند در آینده، در بهترین رشته‌های تحصیلی به دانشگاه بروند و به کشورشان خدمت کنند. من توصیه ای به دانش آموزان ندارم جز اینکه برای پیشرفت و رشد و شکوفایی استعدادهای خود تلاش کنند.
 

سپیده شاه محمدی


اشتراک گذاری