مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/02/09 09:15:09
کد خبر: 313

گفت و گو با خیر مدرسه ساز دکتر عباس مصلی نژاد؛

هدف ما از مدرسه سازی توسعه نیروی انسانی کارآمد و متعهد است / ساخت 54 فضای آموزشی از سوی بنیاد مصلی نژاد در سراسر کشور

دکتر عباس مصلی نژاد از خیرین مدرسه ساز بزرگ کشورمان محسوب می شود. این نیکوکار مدرسه ساز در قالب بنیاد فرهنگی مصلی نژاد تاکنون 54 مدرسه و واحد آموزشی در استان های مختلف کشور از جمله تهران، خراسان رضوی، لرستان و ... احداث و تحویل وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی داده است. در این گزارش با این خیر مدرسه ساز بیشتر آشنا می شویم:


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ؛ در شهر زیبا و پر طراوت " آبادان " دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان مهرگان این شهر به پایان رسانید و دوره دبیرستان را در دبیرستان البرز تهران به پایان برد که به گفته خودش خاطرات بسیار زیبایی از آن مدرسه به یادگار دارد. او دارای لیسانس اقتصاد، فوق لیسانس مهندسی راه و ساختمان، فوق لیسانس علوم سیاسی و دکتری علوم سیاسی  است که پیرامون اقتصاد سیاسی بخصوص در کشورهای جهان سوم سالها کار کرده و صاحب تجربیاتی ارزشمند در این زمینه است.

رییس بنیاد فرهنگی مصلی نژاد  می گوید: مدرسه سازی و علاقه مندی من به این كار خیر مانند استفاده از اكسیژن است و همانطور كه انسان برای ادامه حیات احتیاج به اكسیژن و فضای تنفسی دارد باید تا زنده است نیز در مسیر خیر فعالیت داشته باشد و به نظر من بهترین نوع فعالیت سرمایه گذاری، توسعه منابع و نیروی انسانی كشور است.
این خیر نیك اندیش ادامه می دهد: حس من به امر مدرسه سازی به نوعی ادای دین است چرا كه من خود در مدرسه خیرساز البرز تحصیل كرده ام و از همان دوران تحصیل و زمانی كه دانش‌آموز بودم از خداوند خواستم توانی به من بدهد كه بتوانم ادای دین كنم و در آینده مدرسه ای شبیه "البرز" بسازم.
این استاد دانشگاه و مؤلف کتابهای علمی و پژوهشی می‌گوید: هدف من برای انجام امور آموزشی و فرهنگی، ثروت‌اندوزی نیست و ثروت مالی را به ثروت فیزیکی احداث مدرسه و واحدهای آموزشی انتقال داده‌ام که در جهت توسعه نیروی انسانی کارآمد و متعهد بوده و تأسیس بنیاد مصلی‌نژاد از همان ابتدا به عنوان بنیادی غیرسیاسی و غیرتجاری و به صورت عام‌المنفعه انجام شده است.
مصلی نژاد در خصوص انتظارش از آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت دانش آموزان می گوید:انتظار من آن است كه آموزش و پرورش شهروندان جهانی تربیت كند، یعنی هر فردی از مدارس ایران فارغ‌التحصیل می شود همپا و همرده فارغ‌التحصیلان كشورهای صنعتی باشد.
دکتر مصلی‌نژاد با اشاره به اینکه هدف بنیاد مصلی‌نژاد، بالابردن سطح کمی و کیفی مقاطع مختلف تحصیلی در کشور است، گفت: ایجاد امکانات رایگان تحصیلی و رشد و شناسایی و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و ترویج فضایل اخلاقی و اسلامی از جمله اولویتهای بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد است و تاکنون حدود 54 پروزه آموزشی را تحویل آموزش و پرورش و آموزش عالی قرار داده ایم.
این خیر مدرسه ساز در ادامه می گوید: انجام کار خیر می بایست یک عمل آگاهانه باشد. زمانی که نیت می کنیم کارخیری انجام دهیم باید توام با آگاهی باشد. به عنوان مثال کمک کردن به یک کودک کار که سر چهار راه گلفروشی می کند گاهی موجب می شود حادثه ای روی دهد و یا حتی  او احساس کند که می تواند از این طریق کسب درآمد کند و آینده اش با این عمل تحت تاثیر قرار گیرد. بنابراین فقط نیت کار خیر مهم نیست کار خیر باید توام با آگاهی  باشد در غیر این صورت نمی تواند تاثیر گذار باشد.
این خیر نیک اندیش ادامه می دهد: کارخیر مدرسه سازی هم همین گونه است زمانی که مدرسه ای با زیر بنای نامناسب و غیر اصولی ساخته می شود پس از مدتی فرسوده می شود و نه تنها باری از دوش آموزش و پرورش بر نمی دارد بلکه می تواند بار مالی نیز بر دوش آموزش و پرورش تحمیل کند، چراکه آموزش و پرورش اعتباری برای نگهداری بناهایش ندارد.
رییس بنیاد فرهنگی مصلی نژاد در پایان گفت :خیرین با ساخت فضاهای آموزشی سهام بهشت را می خرند و می توانند با ساخت و احداث مدرسه صاحب بخشی از بهشت شوند.
سپیده شاه محمدی


اشتراک گذاری