مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/06/16 03:31:55
کد خبر: 3120

با حضور رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،

سی و ششمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد

سی و ششمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور صبح امروز سه شنبه 16 شهریور ماه سال 1400 در محل جامعه و با حضور رئیس و مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ، وزیر اسبق آموزش و پرورش و اعضای هیات مدیره برگزار شد


به گزارش خبرنگار  جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، سی و ششمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور صبح امروز 16 شهریور ماه سال 1400 در محل جامعه خیرین با حضور دکتر رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ،دکتر قفلی رئیس ، مهندس جعفری مدیر عامل، دکتر نوید ادهم رئیس کمیسیون مدرسه یاری ، نعمت بنی آدم رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان تهران و  اعضای هیات مدیره، ( مهندس قلم چی ، دکتر اسپرورین ، حاج آقا شاه حسینی ، حاج آقا فخاری ، دکتر جمالزاده ،خانم میردامادیان ، مهندس دانشمهر ) خانم دکتر مهاجرانی معاون برنامه ریزی  مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور ، دکتر اقا خانی نائب رئیس کمیسیون امور اجتماعی ، خانم نیزاری رئیس شورای بانوان خیر مدرسه ساز ، مهندس قورچی بیگی مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان نوسازی ، ورناصری  برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مهندس دانشمهر دبیر جلسات هیات مدیره جامعه خیرین گزارشی از اهم جلسات و فعالیت های جامعه خیرین در طی یک ماه گذشته اعم از (حضور رئیس سازمان نوسازی ، رئیس و مدیر عامل جامعه خیرین  در موسسات خیریه ای همچون ، بنیاد علمی آموزشی قلم چی،دست یاری به دشت یاری ، آل یاسین ،  تشکیل دومین جلسه کمسیون بانوان ،  اعطای نشان سفیر مدرسه سازی به نویسنده و کارگردان سینما خانم پوران درخشنده ، دیدار رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با سرپرست وزارت آموزش و پرورش آقای کاظمی ، راه اندازی پویش به رنگ مدرسه ، دیدار رئیس و مدیر عامل جامعه خیرین با دکتر مهدی نیکدل مدیر عامل صندوق فرهنگیان ) را ارائه داد.

سپس مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور  مصوبات جلسه قبل را قرائت نمود.

دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور  در ادامه این جلسه حکم ریاست ، آقای نوید ادهم را به عنوان رئیس کمسیون مدرسه یاری تقدیم ایشان کرد.

دکتر فاطمه مهاجرانی معاون مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور در ادامه این جلسه  اظهار داشت : طرح آجربه آجر با هدف گسترش کار خیر اجرا شد . در این راستا پویش هایی به عنوان ابزار راه اندازی شد که به کمک این طرح آمد. 

وی با اشاره به اینکه ، تعامل خوبی که میان جامعه خیرین و سازمان نوسازی مدارس وجود دارد موجب شده این پویش ها هرچه موفق تر عمل کنند،  ادامه داد: در پویش به رنگ مدرسه که  کار خود را از دیروز آغاز کرده بچه های بین 6 تا 12 سال نقاشی های خود را با موضوع مدارس خیر ساز  در سایت‌ ajorBajor.ir ، بارگذاری و به بهترین نقاشی‌ها هدایایی داده خواهد شد.

مهاجرانی با اشاره به اینکه 30 هزار خیر مدرسه ساز در سطح کشور فعالیت می کنندتصریح کرد: امیدواریم با راه اندازی این پویش ها بتوانیم در توسعه فرهنگ مدرسه سازی موثر واقع  شویم .

خانم نیزاری رئیس شورای بانوان در ادامه این جلسه ؛ضمن اظهار همدردی اعضای جامعه خیرین بابت فوت همسر ایشان اظهار داشت : در خصوص هیات امنایی شدن مدارس خیر ساز چند موضوع  مطرح می شود. ایا هیات امنایی شدن مدارس مربوط به بنای مدرسه است یا موارد تحصیلی و علمی ؟ آیا در صورت فوت خیر آیین نامه ای وجود دارد؟

وی ضمن تقدیر از زحمات  دکتر حاجی میرزایی اظهار داشت : مسیری که شما در آن  حرکت کردید  باقیات و صالحات بوده که همراه  نور عشق و علم در آن جریان دارد.

رئیس شورای بانوان خیرین مدرسه ساز ادامه  داد:ما از طرف بانوان خیر کشور از شما و اقدامات تان تقدیر و قدردانی می کنیم، هفته پیش در استان قم سه خیر با مشارکت هم مدرسه ساختند چرا که هزینه های ساخت مدارس به علت بالابودن قیمت مصالح بسیار بالااست که باید در این خصوص راهکاری اندیشیده شود.

نوید ادهم رئیس کمیسیون مدرسه یاری در ادامه این جلسه بیان کرد: اقداماتی که در جامعه خیرین مدرسه ساز کشور انجام می شود اقدامات بسیار خوب و قابل تحسینی  است .

وی با اشاره به اینکه ،  جامعه خیرین مدرسه ساز کشو نهال  تنومندی شده است افزود:خیرین ساختمان نمی سازند انسان می سازند کمیسیون مدرسه یاری بستری را فراهم می آورد تا خیرین ومردم  وارد بستر کار شوند.

رئیس کمیسیون مدرسه یاری اظهار داشت :استفاده از ظرفیت و تجربیات مدارس غیر انتقاعی  ، هیات امنایی شدن مدارس خیر ساز  ، ساماندهی موسسات خیریه که در مناطق محروم به کودکان ارائه خدمت می کنند از جمله موارد  پیش بینی شده در این کمیسیون است.

وی خاطر نشان کرد:  طبق آمار موجود 800 هزار دانش آموز بازمانده اند از تحصیل ویا ترک تحصیل کرده اند که اعلب آنها در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد.

نوید ادهم گفت : نباید تمام کار مدرسه برعهده خیر قرار گیرد و این امر باید با مشورت خیر و در صورت تمایل ایشان صورت پذیرد.

دکتر اسپرورین عضو هیات مدیره و رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز ،در ادامه این جلسه اظهار داشت : در بحث هیات امنایی شدن مدارس که در کمیسیون مدرسه یاری مطرح شد ، قطعا خیرین دوست دارند در مدارسی که می سازند فعالیت داشته  باشند اما می بایست موارد قانونی آن به مدیر کل و درجات پایین تر ابلاغ شود .

وی خطاب به رئیس سابق آموزش و پرورش  گفت :برخی از آدمها بودنش از نبودنشان کاملا محسوس است و فقدان خود را نشان می دهند. اقای حاجی میرزایی در دوره شما کارهای و اقدامات موثری انجام شد. در طی دو سال گذشته بیش از 12 هزار کلاس درس تحویل داده شد و 26 هزار کلاس درس نیمه تمام که مدتها منتظر تامین اعتبار بود به اتمام رسید و این نشان از همت و توجه شما بود.

دکتر اسپرورین افزود :استفاده ازتجربیات شما بزرگان در نشر دایره معارف کتاب 100 سال خیرین کشور می تواند بسیار موثر و تاثیر گذار باشد.

خانم زهره میردامادیان عضو هیات مدیره جامعه خیرن مدرسه ساز کشور و رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان ، که به صورت مجازی در این جلسه حضور داشت ،از زحمات آقای حاجی میرزایی و رخشانی مهر تقدیر و تشکر کرد و گفت:  در دوره شما یکی از بزرگترین پروژهای کشوری در استان اصفهان افتتاح شدکه جا دارد از زحمات شما تقدیر و قدردانی کنیم .

وی ادامه داد: از شما می خواهم تمام تلاش خود را به کارگیرید که دانش آموزان بتوانند هرچه زودتر  با واکسینه شدن در مدارس حضور داشته باشند تا از فضای اجتماعی مدرسه بهره مند شوند. 

حاج آقا فخاری عضو هیات مدیره و رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان مرکزی، در ادامه این جلسه ضمن قدردانی از حرکت جامعه خیرین در طی چند سال اخیز راهکار و پیشنهادی در خصموص کمیسیون مدرسه یاری را مطرح کرد.

دکتر ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در این جلسه بیان کرد: 40 هزار کلاس درس نیمه  تمام با مشارکت دولت و خیر ظرف مدت کوتاهی به اتمام رسید که این کارنامه  بسیار خوبی در سال 99 در وزارت اموزش و پرورش ، جامعه خیرین مدرسه ساز و سازمان نوسازی مدارس شد.

وی با اشاره به اینکه  می بایست راهکاری اندیشیده شود تا مدارس با هزینه کم ساخته شود تا مشارت خیرین افزایش یابد افزود: بالا رفتن هزینه های ساخت مصالح ساختمانی و غیره از جمله مواردی است که می بایست برای آن راهکاری اندیشیده شودتا مشارکت خیرین افزایش یابد.

مهندس قلم چی عضو هیات مدیره در خطاب به آقای حاجی میرزایی وزیر سابق آموزش و پرورش  اظهار داشت :اگر به شاخص ها توجه کنیم در طی دوره ی آقا  حاجی میرزایی تعداد جلساتی که ایشان با اعضای هیات مدیره جامعه خیرین داشتند بسیار خوب و قابل تقدیر بودکه نشان از اهتمام  ایشان به امر خیرین و مدرسه سازی بود .

وی خطاب به آقای حاجی میرزایی و نوید ادهم اظهار داشت :روحیات و خلق و خو و تواضع شما مثال زدنی است . من مطمنم که اقدامات اقای نوید به نفع جامعه خیرین و توسعه فرهنگ مدرسه سازی است.

مهر اله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در ادامه ،ضمن تقدیر از اعضای هیات مدیره جامعه خیرین ، دکتر قفلی و دکتر حاجی میرزایی اظهار داشت :دورانی که در خدمت وزیر محترم دکتر حاجی میرزایی بودم دوران پر خیرو برکتی در عرصه مدرسه سازی بود و کارها به صورت روان پیش می رفت و بسیار از ایشان آموختیم .

وی ادامه داد: خوشبختانه  در طی چند ماه گذشته پروژه نیمه تمام دولتی نداشتیم که این امر به دست خیرینی همچون خانم گیتی نژاد ، آقای قلم چی و... انجام شد.

دکتر اقا خانی نایب رئیس کمیسیون امور اجتماعی اظهار داشت : باید از زحمات هیات مدیره بابت تمام استراتژی هایی که انجام شده تقدیر کرد و توجه به بحث نرم افزاری مدارس به غیر از فضای فیزیکی مورد اهتمام قرار گیرد که کمیسیون مدرسه یاری می تواند در این خصوص موثر باشد.

دکتر حاجی میرزایی وزیر سابق آموزش و پرورش در ادامه این جلسه ضمن تقدیر از رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و  اعضای این مجموعه اظهار داشت : ما در تربیت جامعه و نسل نو با کاستی های بسیاری مواجه هستیم 

در میان مشاغل هیج شغلی شرافت و کرامت امر تعلیم و تربیت را نخواهد داشت و خداوند نیز با قرآن و پیامبرش برترین مخلوق را برای این امر فرستاده و همه ابزارها را به این امر تحقق بخشیده است .

وی با اشاره به اینکه قیمت کار خیرین بسیار بالاست ،ادامه داد: اینکه در کاستن آلام مردم و توسعه فرصت یادگیری برای محروم ترین قشر همت می گمارید جای تقدیر دارد و از این بابت خداوند را شاکرم و صمیمانه از دکتر قفلی و اعضای هیات مدیره و مجامع خیرین تقدیر و تشکر می کنم.

حاجی میرزایی گفت : برای من بسیار فرصت مغتنمی بود که در جمع شما شرکت کردم و همت والای شما بود به کمک تعلیم و تربیت امد که جا دارد در همینجا قدردانی کنم و بدانیم هر جامعه ای برای رسیدن به آرمان ها هیچ نقطه عظیمی به جز نظام تعلیم و تربیت ندارد.

وی در پایان گفت : هرکسی به همان اندازه که می داند مسئول است و ما می توانیم با تعامل با مدیران جدید به راه خود ادامه دهیم  و از اهدافمان بازنمانیم .

وی ضمن گرامیداشت  نام و یاد مرحوم حافظی از اعضای جامعه خیرین مدرسه ساز تقدیر و تشکر کرد.

در پایان این جلسه دکتر قفلی و اعضای هیات مدیره  با اهدای یادبودی از زحمات دکتر حاجی میرزایی وزیر اسبق آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کردند.

نزاکت اللهیاری

 

 

 



اشتراک گذاری