مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/06/10 19:47:45
کد خبر: 3112

افتتاح مدرسه ۹ کلاسه زنده یاد حاج غلامحسین صالحی

دبستان ۹ کلاسه زنده یاد حاج غلامحسین صالحی همزمان با آخرین روز از هفته دولت در شهرستان نجف آباد افتتاح شد.


به گزارش خبرنگار  جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، عملیات اجرایی احداث این مدرسه که شامل ۹ باب کلاس درس، نمازخانه، سالن اجتماعات، کتابخانه و کارگاه است، از سال ۹۷ آغاز شد و امروز (سه شنبه-۹ شهریورماه) به بهره برداری رسید.
این مدرسه با زیربنای ۱۲۹۴ مترمربع و در زمینی به مساحت ۱۲۸۵ مترمربع، با ۱۱۰ متر طول دیوار کشی و  ۷۲۱ مترمربع محوطه سازی احداث شده است.
ساخت این مدرسه با اهدا زمین مدرسه توسط خیر محترم زنده یاد حاج غلامحسین صالحی شروع شد و با مشارکت خیر گرانقدر حاج مصطفی حمیدی در ساخت آن و همچنین جمعی از خیرین محلی ادامه پیدا کرد و از محل اعتبارات اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان تکمیل شد.
سیّد محمد میرپور-سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان در مراسم افتتاح مدرسه حاج غلامحسین صالحی، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم صالحی و مرحوم مهندس میربُد مدیرکل فقید نوسازی مدارس استان اصفهان، اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۲۰ پروژه در شهرستان نجف آباد در حال احداث است.
وی با قدردانی از خیرین شهرستان نجف آباد و به ویژه مجمع خیرین پر تلاش و فعال این شهرستان، گفت: حدود ۳۰ هزار متر مربع زیر بنای آموزشی از سوی خیرین و بخش دولتی در حال احداث می باشد که شامل ۱۶۰ کلاس درس است.
سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان افزود: بیش از ۸۰ درصد پروژه های مدرسه سازی در استان توسط خیرین به صورت مشارکتی و یا صددرصد بدون کمک دولت در حال انجام است.
وی با بیان اینکه از همه ظرفیت های قانونی استفاده می شود تا پروژه های مدرسه سازی در استان اجرا شود، گفت: ظرفیت هایی که در استان و کشور وجود دارد به سمت ساخت و ساز فضاهای آموزشی سوق داده می شود به طوری که در سال ۹۹ بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در این حوزه در شهرستان نجف آباد از سوی دولت هزینه شده است.
 
محمد اعتدادی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: در زمان افتتاح مدرسه ای به نام پرفسور سمیعی در شهرستان باغ بهادران، ارتباط تصویری با پرفسور سمیعی در آلمان داشتیم که گفتند: زمانی که برج خلیفه در دبی ساخته شده بود افتخار می‌کردند که از برج‌های دیگر دنیا بلندتر است، اما من خندیدم و گفتم ببینید سطح فکری کشور ما ایران با کشورهایی که به پول رسیده‌اند چیست، ما باید برج‌ها را در مغزهای جوانانمان بسازیم و شما با مدارسی که ساختید به ساخت ایند برج‌های بلند کمک می‌کنید. خیرین مدرسه ساز نیز سازندگان بلندترین برج ها هستند که جای قدردانی دارد.
 
حسناتی امام جمعه شهرستان نجف آباد نیز در این مراسم گفت: ساخت فضاهای آموزشی از این جهت عظمت دارد که انسان می سازد.
وی ابراز امیدواری کرد که با رفع بلای کرونا، مدارس باز شود و گفت: دعا می کنیم دولت جدید با دید عمیق فکری به آینده کشور بنگرد و وعده ها و شعارها با کمک همگانی و وفاق ملی و توجه به همه توان ها عملیاتی شود. 
همچنین قاسمی، معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان در این مراسم، با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: با تقدیم این خدمات و پروژه ها به مردم، به ایجاد امید و رضایت مردم کمک می کنیم. اگر کمک خیرین نبود به ویژه در زمینه فضاهای آموزشی، قطعا دچار مشکل می شدیم

اشتراک گذاری