مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/06/07 06:04:41
کد خبر: 3103

توسعه فرهنگ مشارکت در مدرسه‌سازی به برکت حضور خیّرین مدرسه‌ساز

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در دیدار با دست‌اندرکاران نهادهای خیریه «دست یاری به دشت یاری» و «برین شمیرانات» گفت: امروز موضوع ارتقای کیفیت معماری مدارس مطالبه جامعه است.


 مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر آموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز به پاس قدردانی از زحمات و فعالیت‌های مؤسسان و دست‌اندرکاران نهادهای خیریه «دست یاری به دشت یاری» و «برین شمیرانات»، در محل این دو موسسه حضور یافت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در دیدار با خانواده مرحوم «حسین علیمرادی» بنیانگذار و مدیر فقید موسسه خیریه «دست‌ یاری به دشت‌یاری» که در امر مدرسه‌سازی سیستان و بلوچستان فعالیت‌های ارزشمندی به انجام رساند، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره زنده‌یاد علیمرادی، وی را نمونه یک جوان جهادگر، دغدغه‌مند و پرتلاش دانست که در مدت کوتاه زندگی خود توانست منشاء خدمات و اثرات ماندگار در انجام کارهای خیر باشد و جان خود را نیز در این مسیر فدا کرد.

رخشانی‌مهر با اشاره به وجه مطالبه‌گرانه و نقادانه مرحوم علیمرادی که در بسیاری از گروه‌های جهادی نیز وجود دارد، افزود: این روحیه و پشتکار مثال‌زدنی با انگیزه خدمت به مردم و پیگیری حل مشکلات می‌تواند منجر به رفع نواقص و اصلاح سیستم نیز شود.

وی با بیان اینکه زنده‌یاد «حسین علیمرادی» عمر کوتاه، اما بسیار با کیفیتی داشت، تصریح کرد: معرفی و بازشناسی شخصیت و تلاش خیرخواهانه وی وظیفه همه ماست تا مروج و ادامه‌دهنده مسیری باشیم که او آغاز کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه تاکید کرد: با توجه به تلاش‌های انجام شده در بخش مدرسه‌سازی، این موضوع فراگیر و دغدغه بسیاری از مردم از جمله مراجع و بزرگان دینی نیز شده و ارتقای کیفیت معماری و طراحی فضاها امروز مطالبه جامعه است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین در دیدار با «امیر بنی آدم» رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهر تهران و مدیر بنیاد خیریه «برین شمیرانات»، ضمن تقدیر از فعالیت‌های خیّرین، گفت: فعالیت در حوزه مدرسه‌سازی موجب برکت در همه شئون زندگی بوده و ثمرات ارزشمندی دارد.

رخشانی‌مهر با بیان اینکه در هر فردی ظرفیت و پتانسیلی وجود دارد که بر آن اساس اهداف و اعمال خود را انجام می‌دهد، تصریح کرد: کار صادقانه و خالصانه برای مردم، به عنوان ثوابی دنیوی و اُخروی ذخیره می‌شود و ثمره آن در گذر زمان و مقاطع مختلف زندگی نمایان و نزد خداوند متعال محفوظ خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه حوزه مدرسه‌سازی با توجه به ماهیّت و اهمیّت آن برای مردم و خیّرین جذابیت خاصی دارد، تاکید کرد: در راستای معرفی بیشتر  اقدامات خیّرین به جامعه و با هدف توسعه فرهنگ مشارکت در مدرسه‌سازی طرح آ«جر به آجر» راه‌اندازی شد که مورد استقبال مردم نیک اندیش قرار گرفته است.

رخشانی‌مهر در پایان اظهار داشت: حضور در مجموعه نوسازی مدارس موهبتی است که از محضر خیّرین عزیز بیاموزیم، زیرا از دل بزرگ و روح بلند آنها آموزه‌هایی را به دست می‌آوریم که در زندگی کاری و شخصی مفید و موثر است.

 
 
 

 


اشتراک گذاری