مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/06/02 05:04:30
کد خبر: 3100

با حضور رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،

دومین جلسه مدرسه یاران تشکیل شد

دومین جلسه مدرسه داران و مدرسه یاران با حضور تعدادی از مدیران و موسسان مدارس غیردولتی در راستای مشارکت در مدارس دولتی در مناطق کم برخوردار تشکیل شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، دومین جلسه مدرسه داران و مدرسه یاران با حضور دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، مهندس جعفری مدیر عامل  و آقایان مهندس موید،دکترآقاخانی ،مهندس قورچی بیگی ،شیرازی ،صادقپور ،صباغیان ،شهری ،فاضل ،موثقی و خانم ها،دکتر مهاجرانی ،اصلاح پذیرو تعدادی از مدیران و موسسان مدارس غیردولتی ( در راستای مشارکت در مدارس دولتی در مناطق کم برخوردار تشکیل شد.

در ادامه، دکتر مهاجرانی معاون مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در خصوص ،توجه به ساخت و ساز هنرستانها و شروع آن در کرمان و هم چنین تشکیل اتاق های فناوری نکاتی را مطرح کرد.

سپس ،دکتر منصور و دکتر آذین که در این زمینه طرحی آموزشی آماده کرده بودند برای حاضرین ارائه کردندو هریک از حاضرین در جلسه ضمن تشکر از ارائه کنندگان گزارش دیدگاه ها و نظرات خود را بیان کردند.

 دکتر نوید ادهم ،مشاور  وزیر آموزش و پرورش نیز به عنوان مهمان جلسه ،ضمن تاکید بر اهمیت ساخت فضاهای فیزیکی مدارس توسط خیرین به سایر نیازهای نرم افزاری مدارس بویژه در نقاط کمتر برخوردار اشاره کرد و از جامعه خیرین مدرسه سازکشور خواست تا این فعالیت هم جزء فعالیت های مشارکت خیرین قرارگیرد.

وی با اشاره به اینکه ، خوشبختانه در شورای عالی آموزش و پرورش آئین نامه های آن تدوین شده افزود:  ظرفیت خوبی در بین خیرین از جمله مدارس غیردولتی وجود دارد که لازم است مثلا در قالب طرح خواهرخواندگی یا....مشارکت نمود همانطور که در حال حاضر خوشبختانه مدارس غیردولتی در ساخت و ساز فضاهای آموزشی مشارکت داشته اند و ضرورت دارد تا در کنار این مهم به سایر نیازهای نرم افزاری مدارس خیرساز و غیره توجه شود.

دکتر قفلی رئیس  جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با تاکید بر اینکه ،  یکی از موضوعات مهم و قابل توجه در ساخت و ساز فضاهای آموزشی ساخت هنرستانها است بیان کرد:  با توکل برخدا می توانیم به درصد مطلوب تعیین شده برسیم تا با این کار هم مشکل تحصیل جوانان و هم آموزش های عملی را حل کرده باشیم.

در ادامه این جلسه ، موضوع دستور جلسه قبلی مبنی براحصاء موانع و مشکلات و راهکارهای آن مقرر شد عزیزان نظرات خود را بصورت مکتوت حداکثرظرف یکماه برای دکترآقاخانی ارسال تا ایشان هم جهت بررسی و پیگیری در اختیار متولیان امر قرار دهند.همچنین مقرر شد دکترمهاجرانی نقاط قوت مشارکت ها حداکثر ظرف یکماه آینده ارسال نماید.

در ادامه ،دکتر مهاجرانی معاون مشارکتهای سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به جایگاه توجه به ساخت و ساز هنرستانها و شروع آن در کرمان و هم چنین تشکیل اتاق های فناوری نکاتی را مطرح فرمودند.

وبعد از آن دکتر منصور و دکتر آذین که در این زمینه طرحی آموزشی آماده کرده بودند برای حاضرین ارائه فرمودند.

آنگاه هریک از حاضرین در جلسه ضمن تشکر از ارائه کنندگان گزارش دیدگاه ها و نظرات خود را بیان کردند.

سپس  دکتر نوید مشاور محترم وزیر آموزش و پرورش به عنوان مهمان جلسه ضمن تاکید بر اهمیت ساخت فضاهای فیزیکی مدارس توسط خیرین به سایر نیازهای نرم افزاری مدارس بویژه در نقاط کمتر برخوردار پرداختند و از جامعه خیرین مدرسه سازکشور به عنوان محور مشارکت خیرین طلب کردند تا این فعالیت هم جزء فعالیت های مشارکت خیرین قرارگیرد.

وی با اشاره به اینکه ف خوشبختانه در شورای عالی آموزش و پرورش آئین نامه های آن تدوین شده است بیان کرد: ظرفیت خوبی در بین خیرین از جمله مدارس غیردولتی وجود دارد که لازم است مثلا در قالب طرح خواهرخواندگی یا....مشارکت نمود .همانطور که در حال حاضر خوشبختانه مدارس غیردولتی در ساخت و ساز فضاهای آموزشی مشارکت داشته اند و ضرورت دارد تا در کنار این مهم به سایر نیازهای نرم افزاری مدارس خیرساز و غیره توجه شود.

دکتر قفلی رئیس  جامعه خیرین مدرسه سازکشور نیز در ادامه افزود: هم در اینکه در جامعه یکی از موضوعات مهم و قابل توجه در ساخت و ساز فضاهای آموزشی ساخت هنرستانها است که انشاا...به درصد مطلوب تعیین شده برسیم. تا با این کار هم مشکل تحصیل جوانان و هم آموزش های عملی را حل کرده باشیم.

در پایان این جلسه مقرر شد:

1-موضوع دستور جلسه قبلی مبنی براحصاء موانع و مشکلات و راهکارهای آن مقرر شد عزیزان نظرات خود را بصورت مکتوت حداکثرظرف یکماه برای دکترآقاخانی ارسال تا ایشان هم جهت بررسی و پیگیری در اختیار متولیان امر قرار دهند.

2-مقرر شد سرکارخانم دکترمهاجرانی نقاط قوت مشارکت ها را حداکثر ظرف یکماه آینده تهیه و ارائه نمایند.

3- مقرر شد در زمینه مشارکت مدارس غیر دولتی در زمینه نیازهای نرم افزاری(غیر از فضای فیزیکی) و اولویت بندی و شیوه های آن طرحی را با کمک دوستان در کارگروهی به عنوان پیش نویس تهیه نمایند.

4-برای تشکیل کارگروه بند3 دوستانی که داوطلب عضویت در کارگروه هستند آمادگی خود را در گروه به آقای دکترآقاخانی اعلام نمایند.

گفتنی است : آقایان ،دکتر نوید،دکتر آذین،دکترمنصور ،امیرمحمدخلج شهروز از جمله میهمانان این جلسه بودند.


اشتراک گذاری