مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/02/06 09:47:18
کد خبر: 310

نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خوزستان در دزفول برگزار شد

نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خوزستان با رویکرد مشارکت در ایمن سازی مدارس در دزفول برگزار شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور؛ عبدالنبی دفتری رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان خوزستان در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز این استان  گفت:مشارکت گسترده خیرین خوزستان در امر مدرسه سازی موجب شده تا این استان از رتبه 16 کشور به رتبه اول کشور صعود کند.
وی از دزفول به عنوان شهر شاخص و پیشتاز کشور در امر خیر مدرسه سازی یاد کرد و افزود:خیرین دزفول در زمینه ساخت مدرسه و تجهیز فضاهای آموزشی از دولت جلو افتاده اند.
دفتری ، به مشارکت خوب بنیاد برکت در زمینه ساخت و تجهیز مدارس در استان خوزستان اشاره و تصریح کرد:  به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تعدادی واحد آموزشی در شهرهای مختلف این استان در دست ساخت است.
عبدالمحمد جرجانی مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز تعداد مدارس فرسوده این شهرستان را 145 واحد آموزشی عنوان کرد و اظهار داشت:  این مدارس که در بافت مرکزی شهر دزفول قرار دارند به دلیل عمر بالا فرسوده شده و نیاز فوری به بازسازی دارند.
رضا رضایی ، مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان نیز در حاشیه این جشنواره بیان کرد : 400واحد آموزشی در قالب یکهزار و 750 کلاس درس در شهرهای مختلف استان خوزستان در دست ساخت است.

وی ادامه داد:این فضاهای آموزشی از محل اعتبارات ملی و استانی با پیشرفت بالای 50 درصد در دست اجرا می باشند.

رضایی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید 100 واحد آموزشی در قالب 420 کلاس درس تکمیل و تحویل آموزش و پرورش استان شوند.
گفتنی است : در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خوزستان ، جمعی از خیرین دزفول کمک های نقدی خود را برای ساخت ، ایمن سازی و نیز تجهیز مدارس این شهرستان اهدا کردند.

نزاکت الهیاری


اشتراک گذاری