مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/05/21 20:19:24
کد خبر: 3092

حجت الاسلام اسماعيل آذري نژاد خيّر مدرسه ساز و قصه گوي دهدشتي؛

هدف من پرورش فکر و خلاقیت دانش آموزان است

همه او را به نام حاج آقاي قصه گو مي شناسند. شعارش قصه، توپ ، رنگ است .طلبه اي كه قم را رها كرد تا لبخند بر چهره كودكان محروم روستاهاي كشور بنشاند.


همه او را به نام حاج آقاي قصه گو مي شناسند. شعارش قصه، توپ ، رنگ است .  طلبه اي كه قم را رها كرد تا لبخند بر چهره كودكان محروم روستاهاي كشور بنشاند. خيلي از بچه هاي روستا اين روحاني را مي شناسند. حجت الاسلام اسماعيل آذري نژاد ساكن دهدشت  اين روزها در كنار كتابخواني براي بچه‌هاي روستا سه باب مدرسه در روستاهاي محروم اطراف دهدشت بنا كرده است. 

 

به گزارش خبرنگار جامعه خيرين مدرسه ساز کشور ؛اسماعيل آذري نژاد طلبه مشهور كه كتابخواني او براي كودكان روستايي و تشويق آنها به مطالعه كتاب مشهور است اين روزها در حال آماده سازي مدارسي است كه در روستاهاي دشت غازي ، چاه آب و اميرالمومنين ساخته است. مي گويد : در روستاهای استانم بچه‌ها در فقر آموزشی هستند و عدالت آموزشی در روستاها وجود ندارد و اینکه مهم‌ترین سن برای رشد فرد، کودکی است و مهم‌ترین ابزار برای رشد یک فرد کتاب است. محروم‌ترین جاها هم روستاها است. این شد که فعالیت‌هایم را متمرکز کردم در روستاها. بسياري از مدارس اين روستاها قديمي هستند و هر لحظه ممكن است ديوار و يا سقف مئرسه روي سر بچه ها خراب شود. بسياري از روستاهاي استان كهكيلويه و بويراحمد اين وضعيت را دارند . در كنار كتابخواني براي بچه ها و تلاش براي بالا بردن مطالعه آنها تصميم گرفتم با كمك هاي مردمي در چند روستا براي دانش آموزان مدرسه بسازم. يكي از اين مدارس در حال اتمام است و تا چند روز آينده تحويل آموزش و پروش داده مي شود. يكي ديگر از اين مدارس تا يك ماه آينده آماده خواهد شد و سومي مدرسه هم از هفته آينده ساخت آن را آغاز خواهيم كرد.

وي ادامه داد: باور كنيد بچه هاي روستا بسيار با استعداد هستند و اين استعداد وقتي امكانات نباشد هيچگاه بروز نخواهد كرد.  اين  بچه ها در مدارس قديمي كه امنيت ندارد درس مي خوانند و فضاي آموزشي مناسب و يا حتي حياط ندارند . در بحث امكانات كه واقعا ضعيف هستند و حتي از داشتن امكانات اوليه براي تحصيل مناسب هم محروم هستند. خيلي از اين مدارس قديمي بايد تخريب و بازسازي شوند . در كنار ساخت مدرسه بايد براي اين بچه ها كتاب بياوريم. آنها عاشق كتاب هستند و به نظر من دانش آموزي كه 200 جلد كتاب مي خواند افكار و نوشتار و گفتارش بسياري متفاوت  تر از كودكي است كه كتاب نمي‌خواند. بسياري از اين كتاب ها را با پولهايي كه مردم مي دهند تهيه مي كنم.  اگر یک دانش‌آموز رشد کند و بفهمد که وضع موجود وضع خوبی نیست و چطور می‌توان وضع موجود را تغییر داد، چطور می‌توان خلاقانه به مشکلات نگاه کرد؛ آن گاه محرومیت‌ها کنار می‌رود. اساس برنامه‌های من، پرورش خلاقیت بچه‌ها است؛ حالا به شیوه‌های مختلف. قصه‌گویی، بازی، تئاتر، کار جمعی، همه همان هدف اصلی یعنی پرورش فکر و خلاقیت را دنبال می‌کند.

یوسف حیدری 


اشتراک گذاری