مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/02/06 08:24:20
کد خبر: 309

نهمين جشنواره خيرين مدرسه ساز شهرستان خلخال استان اردبیل برگزار شد

نهمين جشنواره خيرين مدرسه ساز شهرستان خلخال در استان اردبیل ، با حضور مدير كل آموزش و پرورش، رييس مجمع خيرين ، معاون توسعه فني اداره كل نوسازي و تجهيز مدارس استان اردبيل و جمعي از مسئولين شهرستان خلخال در سالن اداره ارشاد اسلامي برگزار گرديد


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ؛ احمد ناصري مدير كل آموزش و پرورش استان ، ضمن تقذیر از مساعدت خيرين بويژه معلمان خیر افزود: معلمان خیّرعلاوه بر مسئوليت تعليم و تربيت در امر مقدس مدرسه سازی نیز مشاركت دارند و به تعبير ديگر ضمن مدرسه سازي ، مدرسه ياري مي نمايند .

وی با اشاره به استقبال مشاركت عموم مردم در مدارس اظهار داشت: حضور اكثريت مردم در مدارس نشان مي دهد كه مردم به مسايل تعليم و تربيت علاقه مند هستند  و به اعتلاي كشور و آينده ايران اسلامي اهميت مي دهند.

ناصری ، با اشاره به چشم انداز آموزش و پرورش گفت: براي رسيدن به دورنماي مورد نظر و ايده آل فاصله داريم  و لذا بر لزوم سرمايه گذاري و هزينه در آموزش و پرورش نياز داريم .

مدير كل آموزش و پرورش استان ،از روند رو به  رشد مشاركت بخش غير دولتي در استان  اظهار خرسندي نمود  و تصریح کرد: حدود 16% از دانش آموزان در مدارس غير دولتي هستند و اين امر در استان رو به رشد است و مساعدت ارزشمند خيرين باعث مي شود كه  بسياري از خلا هاي مالي در اين زمينه مرتفع شود.

وی افزود: در اين ميان  حمايت هاي مالي خيرين در استان بيش از بودجه عمراني آموزش و پرورش بوده  لذا دولت مكلف شده به هر ميزان كه خيرين در مدرسه سازي مساعدت نمايند به همان ميزان نیز دولت اعتبار صرف کند.  

در ادامه این جشنواره ، دبیر شورای آموزش و پرورش استان با ذكر دو نكته اساسي  به اقدامات و رويكرد مثبت دولت و مجلس در برنامه  توسعه ششم  اشاره كرد و گفت : در سال 96 قدم هاي بسيار مثبت و بزرگ برداشته خواهد شد و در حدود سه ميليارد دلار براي فضا هاي آموزي و پرورشي هزينه خواهد شد .

وي  ادامه داد: بهسازي مدارس و استفاده از ظرفيت تجاري سازي براي نوسازي مدارس مشرف به خيابان  از جمله كارهاي مثبت دولت و مجلس خواهد بود .

دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل ، از پرداخت قابل توجهي از  پاداش بازنشستگان در ماه جاري خبرداد و اظهار داشت: در ماه ارديبهشت بخش قابل توجهي از پاداش پايان خدمت بازنشستگان  پرداخت خواهد شد كه این امربي سابقه است .

نزاکت الهیاری


اشتراک گذاری