مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/05/13 20:58:41
کد خبر: 3081

کلنگ‌ هنرستان و خوابگاه شبانه‌روزی سی‌سخت با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان به زمین زده شد

با حضور رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور و مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرارکلنگ هنرستان و خوابگاه شبانه‌روزی
سی‌سخت با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان به زمین زده شد.


مهراله رخشانی‌مهر امروز چهارشنبه 13 مرداد 1400 در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد از پروژه های در حال ساخت مناطق زلزله‌زده شهرستان دنا بازدید کرد.

در این بازیدها که داریوش ورناصری معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور و مدیران کل نوسازی مدارس استان های آذربایجان شرقی، خوزستان و فارس رخشانی مهر را همراهی می کردند روند پیشرفت وعملیات ساخت و تکمیل پروژه‌ها بررسی شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تاکید بر تسریع در عملیات اجرایی پروژه‌های بازسازی و مقاوم سازی فضاهای آموزشی، ابراز امیدواری کرد پروژه‌های مقاوم سازی تا پیش از آغاز سال تحصیلی 1401-1400 به اتمام برسد.

در ادامه نیز تفاهم نامه مشارکت در بازسازی هنرستان شبانه‌روزی «نرگس» با جامعه نیکوکاری ابرار منعقد شد و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور کلنگ ساخت این هنرستان شبانه‌روزی را با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان بر زمین زد که توسط اداره کل نوسازی مدارس خوزستان احداث می شود.

در ادامه جبار کیانی‌پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج و رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کهگیلویه و بویراحمد گفت: اتاق بازرگانی از کارهای به سمت کارهای اجتماعی خصوصا مدرسه‌سازی روی آورده است.

وی بیان کرد: اتاق بازرگانی در طی چند سال اخیر سهم ارزشمندی برای کمک به نوسازی مدارس انجام داده است. برای این دو پروژه مبلغ ۲۱ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ۳۰ درصد این مبلغ توسط مجمع خیرین استان تامین می‌شود.

این مسئول بیان کرد: طی ۱۴ ماهی که عهده‌دار مسئولیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز شدیم ۲۲ میلیارد منابع برای ۲۴ پروژه اختصاص یافته و ۱۵۰ کلاس درس تقدیم به فرزندان ایران زمین شده است.

 

وی بیان کرد: برای بازسازی مدارس سی‌سخت ۵۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.اعتبارات نوسازی مدارس سی‌سخت همه از طریق مجمع خیرین مدرسه‌ساز تامین شده و تاکنون ۱۱ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها تامین شده است.

پیروز کرمی مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تا مهرماه  ۱۱۰ کلاس درس در سطح استان تحویل آموزش و پرورش خواهد شد

گفتنی است، بر اثر زلزله 29 بهمن 1399 شهرستان دنا، 4 فضای آموزشی نیازمند مقاوم‌سازی، 26 فضای آموزشی نیازمند تعمیرات جزئی و اساسی و 8 فضای آموزشی و خوابگاهی هم نیازمند تخریب و بازسازی تشخیص داده شد، که عملیات بازسازی، مقاوم‌سازی و تعمیرات آنها از نیمه دوم اسفند سال گذشته آغاز شده است.


اشتراک گذاری