مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/02/06 06:43:47
کد خبر: 308

در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز گیلان مطرح شد:

مشارکت 750 خیر گیلانی در امر مدرسه سازی

معاون وزیر آموزش و پرورش استان گیلان ،در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز این استان که دوم اردیبهشت ماه سال جاری با هدف تجلیل از خیرین مدرسه ساز برگزار شده بود گفت: 750 خیر در استان گیلان در امر مدرسه سازی فعالیت دارند.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ؛ نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه سازاستان گیلان با رویکرد نقش خیرین در ساخت مدارس ایمن و با هدف تجلیل و تکریم از نقش آفرینان مدرسه ساز وجلب مشارکت همگانی در توسعه و گسترش فضاهای آموزشی دوم اردیبهشت ماه برگزار شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در این مراسم گفت : منابع مالی دولت برای ساخت و نوسازی مدارس کافی نیست و مشارکت خیران مدرسه ساز برای این کار لازم است.

مجید قدمی تقدیر از خیرین کاری بسیار ارزشمند و ماندگار دانست و افزود:باید تلاش کنیم با کمک خیران مدرسه ساز فضاهای آموزشی کشور را متحول کنیم.

وی ضمن تشکر از خیرین مدرسه ساز ، هدف از  حضور در جشن خیرین مدرسه ساز را تقدیر از کسانی دانست که به عنوان حامیان دولت در امر مدرسه سازی توانستند پروژه‌هایی را برای آموزش و پرورش بسازند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به خدمت آموزش و پرورش با بودجه بیش از ۳۰ هزار میلیارد در سطح کشور گفت: لازم است تا خیرین علاوه بر ساخت در تجهیز فضاهای آموزشی هم در میدان حضور یابند.

وی نسبت خیرین گیلان به خیرین کل کشور را ۲ و نیم درصد  عنوان کرد و یادآورشد: ۷۵۰ خیر  در گیلان و ۳۰ هزار خیر در کل کشور مشغول امر مدرسه سازی هستند. همچنین نسبت دانش آموزان گیلان به دانش آموزان کشور ۳ درصد است و با توجه به استقرار منطقه آزاد انزلی شایسته است تا ضمن جذب تعداد بیشتری از خیرین آنان را به سمت پروژه های مدرسه سازی سوق داد.

قدمی با بیان این که ما باید به سمت استانداردسازی خدمات آموزشی و فضاهای آموزشی پیش رویم ، گفت:  امید است با حضور خیرین در توسعه مدارس، در کوتاه مدت تراکم  کلاس را کاهش و آموزش کیفی را ارتقا دهیم.

 رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز گیلان نیز در این مراسم گفت: خیرینی که جهت توسعه آموزش گام برمی دارند همانا با خدا معامله می‌کنند و این دسته افراد از خود رسته و به خدا پیوسته‌اند

 میرمسعودی افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز استان با درایت مدیر کل محترم نوسازی موفق شده است  ۳۵۶ خیر را جذب کند.

حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز  در ادامه این مراسم گفت: خیرین پا در راهی گذاشتند که علاوه بر جلب رضایت خداوند متعال سعی در ارتقا کیفیت آموزشی کشور دارند.

وی افزود: امروز به نمایندگی از ۳۷۵ هزار دانش آموز گیلان و ۳۰ هزار همکار فرهنگی از خیرینی که به انفاق مال خود پرداختند قدردانی می‌کنم.

خانم روستا

 

 

 


اشتراک گذاری