مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/05/13 20:36:27
کد خبر: 3079

دیدار رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با واقف و متولی بنیاد قلم‌چی؛

مشارکت 43درصدی خیرین در سال 99/احداث 233 مدرسه توسط بنیاد قلم چی

نشست صمیمانه معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با واقف و مسئولان بنیاد قلم‌چی، امروز سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور،در این دیدار مهراله رخشانی‌مهر با اشاره به سهم خیرین در ساخت مدارس در سال گذشته گفت: در سال ۹۹ تعداد ۱۴۷۰۰ کلاس درس ساخته شده که ۴۳درصد آن یا به عبارتی ۶۳۰۰ کلاس درس با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز بوده است.

 
وی با ابراز قدردانی از خدمات بنیاد قلم‌چی به دانش‌آموزان کشور و با تاکید بر اینکه همواره مجموعه نوسازی مدارس با کمک خیرین مدرسه‌ساز توانسته اقدامات موثری انجام دهد، تصریح کرد: در ۴ سال اخیر در بحران‌هایی مانند زلزله کرمانشاه و سیل استان‌های لرستان، خوزستان و گلستان، این همراهی خیرین مدرسه‌ساز بود که تهدید در این مناطق را به فرصت مبدل کرد.
 
سید محمدرضا جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز در سخنانی ابراز کرد: خدمات بنیاد قلم‌چی در حوزه آموزش و مدرسه‌سازی بسیار تاثیرگذار است، تا جایی که همکاران و همیاران نیز با تاسی از بنیاد قلم‌چی، در استان‌های مختلف اقدام به ساخت مدرسه کرده‌ و از لذت معنوی آن بهره‌مند شده‌اند.
 
در ادامه کاظم قلم‌چی واقف و متولی بنیاد قلم‌چی با بررسی پروژه‌های انجام شده در سال‌های پس از وقف در حوزه ساخت و تکمیل مدارس و کتابخانه‌ها اظهار داشت: طی ۱۶ سال گذشته تاکنون تعداد ۳۰۵ پروژه شامل تکمیل و ساخت ۲۳۳ مدرسه و ۷۲ کتابخانه و بهسازی ۴۳ خوابگاه دانشگاهی انجام شده است؛ همچنین هوشمندسازی نزدیک به ۲۰۰۰ کلاس درس از ۸ سال گذشته تاکنون انجام شده که بیشترین تعداد آن مربوط به استان‌ چهارمحال‌و‌بختیاری بوده است.
 
در این جلسه فاطمه مهاجرانی معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: از آنجایی که مدرسه‌‌سازی برابر با انسان‌سازی است بنابراین خیرین مدرسه‌ساز کارشان در این حوزه بسیار ارزشمند است چراکه بذر دانش را در دل افراد جامعه کاشته و پرورش می‌دهند و منشا اثرات بسیاری در این راستا هستند.
 
این جلسه با حضور حسین خوش‌کیش عضو هیات نظار و مسئولان نظارت بر پروژه‌های مدرسه سازی، به‌صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ساختمان مرکزی تهران برگزار شد.
منتشر کننده : نزاکت اللهیاری 

اشتراک گذاری