مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/05/12 03:43:42
کد خبر: 3078

باحضور رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،

سی و پنجمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد

سی و پنجمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با حضور رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، مدیرعامل ، اعضای هیات مدیره و دکتر نوید ادهم مشاور وزیر آموزش و پرورش و صباغیان برگزار شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، سی و پنجمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،صبح امروز 12 مرداد ماه سال 1400، در محل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با حضور دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز  کشور ، اعضای هیات مدیره (آقای شاه حسینی ، حاج اکبر ابراهیمی ، دکتر اسپرورین ، مهندس قلم چی ، دکتر جمالزاده ، حاج اقا فخاری و خانم ها میردامادیان و دانشمهر ) ، مهندس جعفری مدیر عامل ، دکتر مهاجرانی معاون برنامه ریزی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی ، دکتر نوید ادهم مشاور وزیر و مهندس صباغیان مدیر عامل خیریه همره افق قریب برگزارشد.

مهندس زهره دانشمهر، دبیر جلسه، در ابتدای این جلسه ، گزارشی از اقدامات جامعه خیرین مدرسه ساز، در طی فاصله زمانی،  جلسه سی و چهارم و سی و پنجم را ارائه داد که از آن جمله می توان به، (رونمایی از سردیس مرحوم دکتر حافظی ، برگزاری پنجمین جلسه کمیسیون امور بانوان ، نشست صمیمانه جامعه خیرین با مدیر عامل بیمه ایران ، برگزاری مراسم تقدیراز بنیاد خیریه شاه حسینی ، نشر پیام تبریک رئیس جامعه خیرین به دکتر رئیسی ، حضور رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز در خیریه نیک گامان جمشید ، برگزاری انتخابات اعضای هیات مدیره استان چهارمحال و بختیاری ، نشست مدیر عامل جامعه خیرین با ریس روابط عمومی بانک ملی ایران ، گرامیداشت یادو خاطره خیر مدرسه ساز مرحوم حسن علی  علی پور، برگزاری کارگروه امور بین الملل ، امضا تفاهم نامه ساخت مدرسه استثنایی در ایلام ، نشر گزارشی از کتاب کارنامه خیرین مدرسه ساز در سایت جامعه ، جلسه همکاری بین کانون وکلا و جامعه خیرین ، شرکت رئیس جامعه خیرین در سی و پنجمین اجلاس سران آموزش و پرورش ، امضا تفاهم نام توسعه مدرسه رازی در منطقه 10تهران از اهم برنامه های جامعه خیرین بود.

در ادامه این جلسه مهندس جعفری گزارشی از جلسات جامعه خیرین که ایشان در آن حضور داشتند را ارائه و با موضوع (مراجعات مختلف در زمينه ورود جامعه به بحث نزم افزاري) جلسه را وارد دستور کار کردند.

دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در ادامه این جلسه اظهار داشت : خیر نیک اندیش دکتر وکیلی که پیش از این 100 مدرسه در سطح کشور بنا کرده بود با حضور در دفتروزیر کشاورزی ،تفاهم نامه ساخت  140 مدرسه دیگر  را به امضا رساند.

وی به نیاز کشور به ساخت هنرستان اشاره کردو اظهار داشت : بیش از 49 درصد مدارس کشور توسط خیرین مدرسه ساز ساخته می شود و در این میان ساخت مدارس برای دانش آموزان استثنایی و اتیسم از اهمیت ویژه ای برخوردار است که نیاز به توجه خاص خیرین دارد.

خانم میردامادیان عضو هیات مدیره ،که به صورت مجازی در این جلسه حضور داشت در ادامه ،توجه به آگاه سازی دانش آموزان در بحث فضای مجازی را یکی از مواردی دانست که می بایست به صورت مصمم و اقتدار بالا به آن ورود کرد .

وی افزود: استفاده از فضای مجازی در دنیای امروز از اهمیت بالایی برخوردار است و باید روش درست استفاده از آن به دانش آموزان آموزش داده شود.

نوید ادهم مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه این جلسه بیان کرد:حضور بنده در بین خیرین مدرسه ساز افتخار بزرگی است و جریان خیرین مدرسه  ساز در کشور جریان فرهنگی و اجتماعی بوده و بیش از اینکه جریان عمرانی و اقتصادی باشد کار آنها انسان سازی است .

وی ادامه داد: متاسفانه برنامه های توسعه کشور قبل از انقلاب و بعد از آن شی محور بوده نه انسان محور به این معنی که فکر می کردیم با ساخت راه آهن ، ایجاد سد، انرژی هستی و ... کشور توسعه پیدا می کند این درحالی است که صاحب نظران معتقدند توسعه مختص اندیشه انسان است و انسان های که اندیشه خودرا توسعه دادند می توانند جامعه را توسعه دهند.

وی با اشاره به اینکه اگر خیرین مدرسه ساز نبودند به جرات می توان گفت آموزش و پرورش نمی توانست به اهداف خود دست یابد تصریح کرد: برای هم افزایی فعالیتهای آموزش وپرورش نیاز به یک جریان مستقل همانند راه اندازی  خیرین مدرسه دار و مدرسه یار زیر نظر جامعه خیرین مدرسه ساز کشور است .

حاج آقا فخاری ادامه داد: مطالبی که توسط آقای ادهم و خانم میردامادیان مطرح شد بسیار قابل اهمیت است و خیرین همواره در همه زمینه ها ورود داشتند .

مهندس صباغیان مدیر عامل موسسه خیریه همره افق قریب در ادامه اظهار داشت : در حال حاضر نگهداشت مدارس و مسائلی که آموزش و پرورش کمتر می تواند به آن ورود کند از جمله موارد قابل اهتمام است .

وی ادامه داد: متاسفانه مجموعه های مردم نهاد و غیر دولتی نمی توانند از امکانات آموزش و پرورش استفاده کنند ویک سری قوانین در این خصوص وجود دارد که آنان را دچار مشکل کرده است .

دکتر فاطمه مهاجرانی معاون مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور در ادامه گفت: مدرسه سازی نباید متوقف شود و در کشور سرانه آموزشی 5/22 است که باید به 8/32 برسدو  300 هزار کلاس درس نیازمندیم .

وی ادامه داد: بعد از دیدار فرهنگیان با مقام معظم رهبری ،ایشان تاکید داشتند هیچ دانش آموزی نباید از آموزش بازبماند و اعتباری در این خصوص اختصاص داده شد که نتیجه آن تشکیل اتاق فناوری است .

مهندس قلم چی نیز پیرو صحبت های آقای ادهم خاطرنشان کرد: بنده پیشنهاد می دهم رئیس کارگروه خیرین مدرسه دار و مدرسه یار خود آقای ادهم باشند چرا که ایشان از سرمایه های اصلی در حوزه آموزش و پرورش هستند و به دغدغه های این حوزه آشنا هستند.

وی ضمن گرامیداشت یادو نام مرحوم حافظی اظهار داشت : ایشان همواره در تمامی صحنه ها حضور داشتند و ازجان و مال خود در این حوزه گذشتند .

مهندس قلم چی اذعان داشت: بهتر است مسئولیت نوشتن کتاب خیرین مدرسه ساز نیز بر عهده شخص  دکتر ادهم باشد.

در پایان این جلسه حاج اکبر ابراهیمی گفت: یک لحظه این دنیا به صد آخرت می ارزد و باید قدردان این عمر باشیم و از هیچ کوششی در راه خیر دریغ نکنیم.

نزاکت اللهیاری 

 



اشتراک گذاری