مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/05/10 05:59:29
کد خبر: 3074

حضور رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش

سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور چهارشنبه ۶ مرداد با حضور رئیس جمهور، وزیر آموزش و پرورش و رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز  کشور ،  با حضورحجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی ،  محسن حاجی میرزایی و اعضای شورای معاونان وزارت آموزش‌وپرورش و دکتر قفلی«سی و پنجمین اجلاس دوروزه روسا و مدیران آموزش‌وپرورش سراسرکشور» در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باهنر تهران،برگزار شد.

رئیس جمهور با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات معلمین و خانواده بزرگ فرهنگیان کشور با تبریک عید سعید غدیر خم، گفت: امیرالمؤمنین علی(ع) بزرگترین و عالی‌ترین شاگردی بود که در مکتب پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) همه درس‌های عالم را آموخت و امروز جشن شاگرد و استادی امام علی(ع) و پیامبر اسلام(ص) می‌تواند الگوی جامعه ما باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت در حوزه آموزش و پرورش، گفت: امروز ،هیچ مدرسه خشتی، گلی و کپری در کشور وجود ندارد و در ۸سال گذشته به طور متوسط هر روز ۲۸کلاس اضافه شده است. دولت در این مدت تلاش کرده، مدارس را نوسازی کند و لوایح مرتبط با رتبه‌بندی را تهیه و پیگیری کرده است.

حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در ادامه ،  با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های شاخص و سرآمدی که در حوزه نوسازی مدارس انجام شده است، اظهار داشت: در دولت یازدهم و دوازدهم ۱۶هزار فضای آموزشی،  ۸۱هزار و ۵۰۰کلاس درس در  ۱۱میلیون متر مربع زیربنا ساخته شده است و روزانه ۲۸کلاس درس در این دولت افتتاح شده است. در حالی که در دولت یازدهم «روزانه ۲۱کلاس درس» ساخته‌ شد،  در دولت دوازدهم که مشکلات اقتصادی و تحریم های اقتصادی داشتیم، «روزانه ۳۱کلاس» درس ساخته شده است.

وی افزود: خیرین مدرسه ساز ۸۴۰۰میلیارد تومان در طول هشت سال دولت تدبیر و امید صرف مدرسه‌سازی کرده‌اند و در پنج سال اخیر ۴۹درصد مدارس با مشارکت خیرین و دولت  ساخته شده است.

وی بیان کرد:  ۱۷ درصد مدارس از سوی خیّران  و ۳۲درصد مدارس با همکاری خیّران و دولت ساخته شده است. « ۱۲۳درصد افزایش مشارکت خیّرین» در دولت دوازدهم داشته‌ایم. 

حاجی میرزایی ادامه داد:«طرح آجر به آجر» را در دولت دوازدهم اجرا کردیم که بر اساس این طرح همه مردم می توانند در مدرسه سازی مشارکت کنند. در این طرح بیش از یک میلیون و ۱۰۰هزار نفر تا کنون شرکت و به مدرسه سازی کمک کرده‌اند.  کلاس های درس استاندارد سازی شده است و به سیستم های گرمایشی مجهز شده‌اند و روزانه ۸۹کلاس به سیستم‌های ایمنی و گرمایشی مناسب تجهیز شده‌اند و کل کلاس های خشتی و گلی برچیده شده است و در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان،  گیلان و یزد بطور کامل این کلاس ها برچیده شده‌اند و روزانه ۱۰کلاس درس، ایمن شده است.

دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز در ادامه گفت: ۲۸ کلاس درس روزانه ساخته می شود که ۴۹ درصد انها توسط خیرین ساخته می شود.

وی تصریح کرد: طی آماری که دوسال قبل  سازمان نوسازی در جلسه ای که با دکتر نوبخت داشتیم مطرح کردند، ۴۰ هزار کلاس درس نیمه تمام داشتیم که با کمک خیرین و دولت توانستیم این کلاس ها را به اتمام برسانیم.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با اشاره به کمبود مدارس استثنایی و اوتیسم خاطرنشان کرد: کمبود هنرستان و اشتغال زایی برای دانش آموزان آن، یکی از دغدغه های  جامعه خیرین مدرسه ساز است. که امیدواریم با مشارکت خیرین و اهتمام دولت این امر هرچه زودتر مرتفع شود.

در این جلسه دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ضمن تقدیر از همراهی های دولت در  بحث آموزش و پرورش هدیه ای  از جانب جامعه خیرین تقدیم رئیس جمهور کرد و گزارشی از اقدامات خیرین مدرسه ساز را ارائه داد

نزاکت اللهیاری 

 


اشتراک گذاری